بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «خانواده هاشمی از خانه خود نقل مکان می کنند»، «حمید رسایی باز هم رد صلاحیت شد»، «قیمت پرتقال خارجی برای مصرف‌کننده»، «اتفاق عجیب در برنامه زنده علی ضیا»، «واکنش وزیر اطلاعات به رفتار مجری تلویزیون» رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۹۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹ 16 March 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

دفترچه بیمه تأمین اجتماعی حذف شد

دفترچه بیمه تأمین اجتماعی در مراکز ملکی این سازمان ، امروز چهارشنبه طی مراسمی در بیمارستان شهید معیری و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسما، حذف شد. بیمه شدگان تأمین اجتماعی از این پس در تمام مراکز درمانی و بیمارستانی این سازمان بدون در دست داشتن دفترچه درمانی و فقط با یک کارت ملی می توانند خدمات، دریافت کنند. همچنین دیگر نیازی به داشتن دفترچه برای نسخه نویسی پزشکان نیست چون این خدمات به صورت الکترونیکی به بیماران ارائه می شود و پزشکان نیز نسخه الکترونیکی برای بیماران تجویز می کنند. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

 

ماجرای توصیه عباس جدیدی به «تتلو»

عباس جدیدی گفت: من عضو شوراي شهر هستم. خيلي از مردم به ديدنم مي‌آيند. خانواده اين خواننده هم آمدند. من كه خيلي با او و آهنگ‌هايش آشنا نبودم. ولي وقتي ديدم خانواده‌‌اش تقاضا دارند و مي‌گويند قاضي پرونده يك كشتي‌گير است، قبول كردم بروم و صحبت كنم. انصافاً هم آقاي قاسم‌‌زاده پهلواني را در حق اين جوان تمام كرد و از حقش گذشت و رضايت داد. مي‌توانست گذشت نكند اما روي ما را زمين نيانداخت. خب شكر خدا ماجرا حل شد و تتلو هم آمد بيرون. وقتي كه او آمد بيرون، به رسم معمول، سري هم به من زد كه حالا شايد يك دستت درد نكندي به من بگويد. من هم البته از بين كارهايش، اين كارش كه روي كشتي درباره خليج فارس و انرژي هسته‌اي خوانده را شنيده بودم. به او گفتم بابا جان، تو كه اينقدر خوب بلدي بخواني، يك قول بده و يك كار قشنگ، ده بار زيباتر از اين براي خانم فاطمه زهرا بخوان و سعي كن كمي در رفتارهايت هم بيشتر رعايت كني. وقتي اين را گفتم، نام حضرت زهرا كه آمد، بغضي در چشمش ديدم. خبر24 این خبر را منتشر کرد.

 

خانواده هاشمی از خانه خود نقل مکان می کنند

محمدعلی انصاری گفت: پنجشنبه این هفته بعد از نماز مغرب و عشاء مراسمی به عنوان سالگرد ارتحال یادگار امام (حاج احمد آقا) و سالگرد ارتحال همسر حضرت امام در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار می‌شود. دبير ستاد بزرگداشت امام خميني(س) اظهار داشت: يكي از مسائلي كه امسال تلخ و سنگين گذشت رحلت دو نفر از شاگردان برجسته امام يعني آيت‌الله العظمي موسوي‌اردبيلي و آيت‌الله هاشمي بود كه حقا اين دو مصيبت براي ملت ايران و پيروان و شيفتگان امام بسيار سخت، تلخ و ناباورانه بود؛ مخصوصا رحلت آيت‌الله هاشمي اين ركن بزرگ انقلاب اسلامي و كسي كه تمام عمر خود را در مسير خدمت به مردم و راه امام و مسير ولايت صرف كرد. انصاري گفت: ما با توجه به حضور در دفتر امام، با ايشان همسايه ديوار به ديوار بوديم و كل زندگي ايشان را رصد مي‌كرديم. روزي هم عده‌اي به نام دفاع از ارزش‌ها از ديوار خانه ايشان به قصد اهانت بالا رفتند. خانه‌اي كه در جماران ايشان در آن ساكن بودند، به دستور حضرت امام تملك گرديد كه از اهم وظايف ستاد است متعلق به نهاد رياست‌جمهوري است و الان با تصويب دولت به عنوان «موزه ياران امام» در نظر گرفته شده و قرار است خانواده آقاي هاشمي از اين خانه نقل مكان كنند. اعتماد این خبر را منتشر کرد.

 

انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از استانداران

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: متأسفانه برخی از استاندارها بدون فکر، سخن گفته و باید برای آنان کلاس های آموزشی برگزار شود تا با مردم، شرایط و خط قرمزهای آنان آشنا شوند. استاندار خراسان جنوبی با مردم درگیر است، چون نه ایران شناسی او مناسب است؛ نه اسلام شناسی اش، این مشکل در شیراز نیز وجود دارد و از همه بدتر استاندار سیستان و بلوچستان، تعادل میان شیعه و سنی را برای بت بزرگی به نام آراء انتخاباتی به هم زده است. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.

 

حمید رسایی باز هم رد صلاحیت شد

هیأت اجرایی حوزه انتخابیه اصفهان، صلاحیت حمید رسایی را رد کرد. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با ایلنا گفت: هیأت اجرایی اولین دوره انتخابات میان‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه، حجت‌الاسلام حمید رسایی را رد صلاحیت کرد. به گزارش ایلنا، حمید رسایی نماینده اصولگرای مجلس نهم که در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران نیز نام‌نویسی کرده و رد صلاحیت شده بود، پس از آنکه مینو خالقی منتخب سوم حوزه انتخابیه اصفهان از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد، برای انتخابات میان‌دوره‌ای از این حوزه انتخابیه ثبت‌نام کرد.

 

ضرغامی اعلام کاندیداتوری کرد

رئیس پیشین سازمان صدا و سیما اعلام کرد که به دعوت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌شود. عزت الله ضرغامی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب، گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از من برای حضور در جمع ده کاندیدایی که بنا است در مجمع عمومی دوم از میان آن‌ها رای گیری شود دعوت به عمل آوردند و من نیز این دعوت را پذیرفتم و اعلام کاندیداتوری می‌کنم.

 

کنایه کوهکن به جلیلی

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره تصمیم جلیلی برای ایجاد جبهه جدیدی در آستانه ورود به انتخابات گفت: اگر فردی که مدعی اصولگرایی باشد به سمت تکثر برود خودش زیرسوال می‌رود و این فاصله گرفتن از جمع در نهایت منجر به شکست خواهد شد.محسن کوهکن در مورد تصمیم سعید جلیلی برای ایجاد جبهه جدیدی در کنار جبهه پایداری اظهارکرد: بنده قبل از این هم بارها گفته‌ام اصولگرایی یک ساختار حزبی ندارد چراکه اگر شما ساختار حزبی داشته باشید افرادی که عضویت در حزب را می‌پذیرند باید احکام، چارچوب‌ها و ضوابطی که آن حزب را جاری و ساری می‌کند را بپذیرند و تخطی نکنند و تصمیمات نیز به‌طور طبیعی مخروطی است.وی افزود: البته وقتی صحبت از یک جریان فکری باشد باید واقعیت‌ها را بپذیریم از جمله اینکه امکان ندارد شما بتوانید صددرصد اشخاص حقیقی یا حقوقی را که یک حرف می‌زنند زیر یک سقف جمع کنید و وقتی که این واقعیت را بپذیرید دیگر اینکه از بین اعضا یک نفر بخواهد جبهه دیگری را تشکیل بدهد با وجود اینکه اصل کار بد نیست اما باید توصیه شود که لازم است همه این تشکیل گروه و جلسات با حضور همراهان و مستقلان در قالب یک جریان به ما کمک کند که بتوانیم تصمیمات درست‌تری بگیریم.

 

پیامک های روحانی چقدر آب خورد؟

وزیر ارتباطات گفت: پیامک‌های رئیس جمهور به مردم رایگان است و هزینه‌ای به دولت تحمیل نمی‌کند.محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری در حاشیه نشست هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به پیامک‌هایی که رئیس جمهور به مردم ارسال می‌کند، گفت: از همان ابتدا اپراتورها پیشنهادشان این بود که رئیس جمهور می‌تواند از طریقشان بدون هزینه به مردم پیامک ارسال کند که رئیس جمهور نیز گفتند در این زمینه حرفی ندارند.واعظی تصریح کرد: اپراتورها در کشورمان و از جمله در دنیا روششان این است که برخی از پیامک‌ها را به طور رایگان مانند پیامک محیط زیست یا روز شهید ارسال کنند.وی خاطر نشان کرد: برای ارسال این گونه پیامک‌ها هیچ هزینه‌ای به دولت تحمیل نخواهد شد.

 

استاندار تهران: حقوقم زیر ۱۰ میلیون تومان است

استاندار تهران گفت: اعضای شوراهای شهر که به دلیل تخلفات از این سمت سلب عضویت شده‌اند دیگر امکان حضور در انتخابات را ندارند.سیدحسین هاشمی استاندار تهران در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد، اظهارداشت: اعضای شوراهای شهر که به دلیل تخلفات از این سمت سلب عضویت شده‌اند دیگر امکان حضور در انتخابات را ندارند.وی در ادامه درباره میزان حقوقش هم گفت که حقوقم زیر ۱۰ میلیون تومان است.

 

ایران رسماً ضامن اجرای آتش بس در سوریه شد

اسپوتنیک نوشت: الکساندر لاورنتیف رئیس هیأت روسیه در مذاکرات آستانه و نماینده رسمی ریاست جمهوری روسیه در امور سوریه گفت: "یک نتیجه دیگر مشورت ها، تصمیم ایران بود که رسماً سند مربوط به الحاق کشور ضامن به توافق را امضاء کرد. یعنی اکنون ایران به طور رسمی در کنار روسیه و ترکیه، کشور ضامن اجرای تعهدات در سوریه است."

 

5 گزینه برگزیده جمنا هفدهم فروردین معرفی می‌شوند

محمدمهدی زاهدی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اهواز برگزار شد با اشاره به میلاد حضرت زهرا (ع) و بزرگداشت مقام زن اظهار کرد: مقرر شد هفدهم فروردین سال ۹۶ آتی پنج نفر برگزیده شده و برای انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کنند و در نهایت این تعداد به یک یا دو نفر خواهد رسید.

 

قیمت پرتقال خارجی برای مصرف‌کننده

در حالی که میوه‌فروشان و غرفه‌داران میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران امروز اذعان داشتند، پرتقال خارجی که از حدود 20 روز قبل در میدان مرکزی تهران عرضه می‌شود و به قیمت 3500 تومان به فروش می‌رسید، امروز در پی انتشار نامه سازمان تعاون روستایی استان تهران، غرفه‌داران میدان مرکزی موظف شدند هر کیلوگرم پرتقال خارجی را برای مصرف‌کننده به نرخ 39 هزار ریال و برای جایگاه‌داران و میوه‌فروشان 34 هزار ریال عرضه کنند.

 

پیش بینی معاون رئیس جمهور درباره پیروز انتخابات

معاون حقوقی رئیس جمهور در آخرین روزهای سال 95، در بازدید خود از خبرگزاری ایسنا به تحلیل شرایط پیش روی رییس دولت یازدهم در انتخابات96 پرداخت و درباره برخی اظهارات نسبت به یک دوره ای شدن دولت حسن روحانی گفت: با شناختی که از جامعه دارد معتقد است که روحانی در مرحله نخست انتخابات 96 با رای خوب پیشگام خواهد شد.انصاری درباره تشدید حملات و تخریب ها علیه دولت و شخص رئیس جمهور در آستانه انتخابات سال 96 به پیش بینی های خود از تشدید این حملات اشاره و خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این است که جریان تخریب‌گر برای تخریب شخص آقای روحانی و دولت ایشان تدارک وسیعی دیده است.

 

نظر شهرام ناظری پیرامون ربنای شجریان

روزنامه «ایران» می‌نویسد: شهرام ناظری است؛ به واسطه صدای منحصر به فرد و عالم گیرش شوالیه آواز ایران می‌نامندش. اما بیش و پیش از آنکه بتوان نام اسطوره‌های غربی و اروپایی را بر وی نهاد، او را می‌بایست با قهرمانان و شخصیت‌های اساطیری شرقی و ایرانی مقایسه کرد. وی در بخشی از این گفت و گو در باره ربنای شجریان می گوید: «ربنای استاد شجریان از نظر کیفیت اجرا بی‌نظیر است اما من همیشه دلم می‌خواست ربنای ایشان با لحن و بیان ایرانی اجرا می‌شد. اگر این اتفاق می‌افتاد می‌توانست تأثیر مهمی بر طرز بیان و لحن نسل امروز و آینده آواز ایران در چنین اجراهایی بگذارد.»

 

اتفاق عجیب در برنامه زنده علی ضیا

برنامه فرمول یک با اجرای علی ضیا با اتفاقی تلخی همراه شد. داوطلب شکستن رکورد گینس که باید بیش از چهار دقیقه و سی ثانیه در زیر آب دوام می‌آورد به طور ناگهانی تشنج کرد.

 

انتقاد حسین شریعتمداری از صداوسیما

حسین شریعتمداری در مورد مطالبی با عنوان سکه و ایرباس نوشت: اما، سخن دلسوزانه‌ای هم با صدا و سیما و مسئولان محترم آن در میان است و آن اینکه صدا و سیما اگرچه اقدامات و برنامه‌های شایسته تقدیری دارد ولی در برخی موارد در تبیین و روشنگری مسائل برای مردم آنگونه که انتظار می‌رود، فعال نیست. چرا باید تریبون پرمخاطب صدا و سیما در پربیننده‌ترین ساعت‌ها به تبلیغات یک طرفه دولتمردان اختصاص داشته باشد؟ و مثلاً چه اشکالی دارد فلان مسئول بلندپایه، به جای آن که بدون حضور هیچ یک از منتقدان به گونه‌ای یکطرفه درباره حوزه مسئولیت خود سخن بگوید، این برنامه‌ها با حضور یک منتقد منصف برگزار شود و یا حداقل آن که به منتقدان نیز فرصت بیشتری برای تبیین مسائل داده شود.

 

امسال اعزام به حج داریم؟

محمدجواد ظریف صبح امروز (چهارشنبه 25 اسفند) در حاشیه جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران و با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی سال پرکاری را سپری کرد، گفت: به دلیل سیاست‌های تنش‌زای عربستان در این حوزه توفیق کمتری داشته البته بعد از سفر رئیس جمهور به عمان، کویت و سفر من به قطر ان‌شاءالله زمینه‌ای برای ایجاد ارتباط فراهم می‌شود و با تلاش‌های سازمان حج و زیارت شاید امسال بتوانیم حج را برگزار کنیم.

 

به جای هر پنج باز نشسته یک نفر استخدام می شود

ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با میزان با تاکید بر اینکه من اعتقادی ندارم که استخدام دولتی صورت بگیرد، گفت: دولت ما به اندازه کافی متورم هست و تعداد نیروهایش هم زیاد است اما باید در بخش خصوصی شرکت های دانش بنیانی که در کشور تشکیل شده را حمایت کند تا بتوانند اشتغال قابل توجهی ایجاد کنند. موسوی لارگانی با بیان اینکه من اعتقاد ندارم که استخدام دولتی صورت بگیرد، اظهار داشت: برای سال 96 هیچ مبلغی جهت استخدام تخصیص داده نشده است و به جای هر 5نفر بازنشسته یک نفر مشغول به کار می شود.

 

واکنش وزیراطلاعات به رفتار مجری تلویزیون

سید محمود علوی وزیر اطلاعات دیشب در گفت و گوی ویژه خبری شبکه 2 ، رفتار مجری تلویزیون و عملکرد صدا و سیما در زمینه برجام و سانسور دستاوردهای دولت را به چالش کشید.او خطاب به مجری برنامه که سعی در دور کردن گفت و گو از مسیر عملکرد دولت بویژه در برجام و سیاست خارجی، داشت گفت: شما اجازه نمی دهید مردم در جریان عملکرد و دستاوردهای دولت قرار بگیرد.در این گفت و گو مجری با مداخله پی در پی و نامتعارف به سخنان وزیر اطلاعات مانع از ادامه بحث علوی می شد.او عمدتاً عبارات تند و کلیشه ای برخی رسانه های ضد دولت را به زبان آورد و مدعی شد که فضای مجازی و عرصه رسانه ای از کنترل خارج شده است و چرا وزارت اطلاعات کاری نمی کند.اتفاق دیشب در آنتن گفت و گوی ویژه شبکه 2 بلافاصله بازتاب گسترده در فضای مجازی پیدا کرد. در حالی که شبکه مخالفان دولت از این رفتار عجیب مجری اظهار خرسندی کردند، برخی از تحلیلگران عرصه رسانه از رفتار امشب تلویزیون با وزیر اطلاعات به عنوان یک اتفاق غیر حرفه ای و خلاف اصول بدیهی روزنامه نگاری تعبیر کردند. جمع دیگری از کاربران نیز تند شدن زبان پرخاش رسانه ملی علیه دولت را نشانه ای از انتخاباتی شدن نگاه تلویزیون به کابینه خواندند به ویژه آنکه اقدام امشب تلویزیون بعد از نقد صریح و بی سابقه سخنگوی دولت صورت گرفت که در آن محمد باقر نوبخت اعلام کرد که تیم سیاسی محدودی در تلویزیون دولت را تخریب می کنند.

 

درخواست علی مطهری از وزیر اطلاعات

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازداشت برخی مسئولان کانال‌های تلگرامی اصلاح طلب و همچنین نحوه بازداشت احسان مازندرانی مدیر روزنامه فرهیختگان خواستار توضیح وزیر اطلاعات درباره موضوع شد و گفت که اگر پاسخ قانع کننده داده نشود سؤال از وزیر یا استیضاح وی در مجلس پیگیری خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار