وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به نتایج انتخابات پارلمانی هلند گفت، تفاوتی میان سیاستمداران لیبرال و رهبر راست‌افراطی "فاشیست" وجود ندارد. او همچنین مدعی شد "اروپا به‌زودی شاهد جنگی مذهبی" خواهد بود.
کد خبر: ۳۹۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 16 March 2017

به گزارش تابناک : مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه به‌رغم شکست گرت ویلدرز، رهبر راست‌افراطی هلند در انتخابات گفت که "اروپا به زودی شاهد وقوع جنگ‌های مذهبی خواهد بود."

در جریان انتخابات پارلمانی هلند مارک روته، نخست‌وزیر کنونی از حزب راست‌میانه "مردم برای آزادی و دموکراسی" پیروز شد. ترکیه و هلند اخیرا دچار تنش‌های دیپلماتیک شدند چرا که آمستردام به وزیران ترکیه‌ای اجازه نداد کمپین‌هایی در حمایت از رفراندوم ۱۶ آوریل در شهرهای هلند برگزار کنند. گرت ویلدرز هم جزو سیاستمداران هلندی بود که در این میان به شدت از ترک‌ها انتقاد کرد.  

چاووش‌اوغلو گفت: حال انتخابات در هلند به پایان رسیده است... زمانی که به احزاب مختلف نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید تفاوتی میان سوسیال دموکرات‌ها و ویلدرز فاشیست وجود ندارد. ذهنیت تمام آنها یکی است. شما کجا می‌روید؟ شما اروپا را به کدام سمت می‌برید؟ شما فروپاشی اروپا را آغاز کردید. دارید اروپا را به سمت پرتگاه می‌کشید. جنگ‌های مذهبی به زودی در اروپا آغاز می‌شود.

منبع: ایندیپندنت

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار