تابناک / حجت الاسلام پوررضا، امام جمعه موقت رشت در آخرین نماز جمعه سال ۹۵ این شهر با اشاره به اینکه امام صادق (ع) فرموده است چیزی که خاندان ما را با شرافت کرده تقوای الهی است، گفت: آیه قرآن «گرامی ترین بنده نزد خدا با تقواترین آنهاست»همیشه جاودان است.
کد خبر: ۳۹۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 17 March 2017
تابناک / حجت الاسلام پوررضا، امام جمعه موقت رشت در آخرین نماز جمعه سال ۹۵ این شهر با اشاره به اینکه امام صادق (ع) فرموده است چیزی که خاندان ما را با شرافت کرده تقوای الهی است، گفت: آیه قرآن «گرامی ترین بنده نزد خدا با تقواترین آنهاست»همیشه جاودان است.

وی افزود: اینکه بگوییم من از فلان خاندان، فلان شهر هستم و یا آقازاده هستم و فرزند فلان پولدارم، نزد خداوند ارزشی ندارد.

حجت الاسلام پوررضا ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س)، روز زن، میلاد امام خمینی(ره) و عید نوروز، گفت: روزهایی که در پیش داریم روزهای شادی برای مردم ماست.

وی همچنین ادامه داد: باید ببینیم چقدر سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در زندگی جاری است.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه خداوند الگوهای درست را به ما نشان داده است، گفت: بنده نمی گویم که از علوم روز استفاده نکنیم اما باید زندگی ائمه و معصومین را در زندگی خود جاری کنیم و نگاه دم دستی نداشته باشیم.

حجت الاسلام پوررضا با انتقاد با اینکه برخی می گویند باید زنان جامعه را آزاد بگذارند، گفت: مگر کسی را قول زنجیر کردیم؟!

وی افزود: این نگاه، نگاه غربی است و این درد دل زنان سیاه بخت غربی است که در صد و اندی سال می خواستند آنها را در جامعه به عنوان یک انسان قبول کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه چرا تا زمانی که مطالعه نمی کنید در خصوص زنان کتاب و مجله درست می کنید و حرف می زنید، اظهار کرد: بی انصاف ها اگر دین ندارید لااقل مطالعه کنید.

وی با بیان اینکه ما نه الگو را درست ارائه دادیم و نه کسی به درستی الگو گرفت، اظهار داشت: معلمان، خصوصا معلمان دینی ما کار سنگینی بر دوش دارند.

حجت الاسلام پوررضا افزود: القاب و اسامی حضرت زهرا(س) توسط خداوند انتخاب شده است.

وی دگر دوستی و دگر خواهی را از ویژگی حضرت زهرا(س) دانست و تصریح کرد: این حضرت لباس عروسی خود را در شب عروسی خود به دیگران داد و ما با دادن هزار تومان به فقیر احساس می کنیم چه کار بزرگی انجام دادیم، ما کجای کار هستیم؟!

حجت الاسلام پوررضا افزود: کسی که نماز می خواند غصه دارد که در عید فامیل های خود را ببیند و با افرادی که قهر است خوشامدگویی کند، آیا این مسلمانی است.

وی با بیان اینکه ما از کسانی که از همه بدی ها گذشته است که انتظار نداریم، گفت: کسانی که خوب هستند باید خوب تر شوند و تا این اتفاق نیفتد فرد بد خوب نمی شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه فردی که نتواند به دیگران محبت کند و دوستی ندارد، عاجز است، اظهار کرد: عاجز تر از این فرد کسی است که دوست خود را از دست می دهد. در این روزها کینه ها و قهرها را کنار بگذاریم و به صله ارحام بپردازیم.

حجت الاسلام پوررضا اظهار داشت: کسی که پدر و مادر خود را در خانه سالمندان یا معلولان میگذرد و به آنها سر نمی زند آیا بچه مسلمان است؟! در ایام عید به خانواده شهدا، بیماران و آسایشگاه معلولین و سالمندان سر بزنیم.

خطیب موقت نماز جمعه رشت با بیان اینکه باید مانند ماه رمضان که خودمان را برای آن آماده می کنیم، باید برای عید نوروز آماده کنیم و به صورت دست جمعی به دعا بپردازیم و یاد گذشتگان باشیم.

وی با اشاره به اینکه مسائل تربیتی در خانه های ما کم شده است، اظهار کرد: باید در این روزهای مبارک به خلوت با خدا بپردازیم و افرادی که این کار را ضرر می کنند.

حجت الاسلام پوررضا با بیان اینکه خداوند سفره نعمتش را برای ما گسترده است، گفت: چرا برخی با خدا قهر کردند؟! بیاید نماز باحال بخوانیم و مانند شکوفه ها، دوباره شروع کنیم زیرا بهار فرصت خوبی برای شروعی دوباره است.

وی با اشاره به سال جدید، اظهار کرد: رهبر معظم پس از رحلت امام خمینی (ره) فرمود: آنچه باعث شد کار بزرگ انقلاب انجام شود، اخلاص امام بین خود و خدایش بود. باید ببینیم نباید برای دیگران خودمان را خداوند فاصله دهیم.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به فاجعه پلاسکو گفت: در این فاجعه همه روی کار آمدند، آیا توانستند کاری از پیش ببرند؟!، تصریح کرد: گاهی اوقات اتفاقی می افتد فقط خودمان و خدایمان هستیم.

شورای شهر جای کوچکی نیست

پوررضا ربا اشاره به انتخابات های پیش رو افزود: اگر می خواهیم صاحب قدرت شویم باید خداوند اخلاص ویژه ای به انسان بدهد و این اخلاص ویژه به دست نمی آید به غیر از با یاد آخرت و وقتی که این اتفاق بیفتد خداوند به فرد بصیرت و اخلاص می دهد.

خطیب موقت جمعه رشت افزود: باید به دنبال کسانی بریم که بین خود و خدای خود اخلاص داشته باشد.

پوررضا در زمینه انتخابات شورای شهر گفت: کسانی که قدرتمند هستند و قبلا نماینده مجلس بودند نباید بگویند که شورای شهر جای کوچکی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی رفتگری نیز افتخار بزرگی است، گفت: نباید افرادی در شورای شهر بیایند که فرصت ها را از دست می دهند و همیشه در حال استیضاح، استعفا و درگیری هستند و کسانی که کار بلد هستند در گوشه ای بنشینند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار