وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که برای اعلام قرار گرفتن نام دو شهروند بحرینی مقیم ایران در فهرست سیاه خود صادر کرده به تکرار اتهامات بی‌اساس قبلی علیه ایران پرداخته است.
کد خبر: ۳۹۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸ 18 March 2017
به گزارش تابناک : وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که برای اعلام قرار گرفتن نام دو شهروند بحرینی مقیم ایران در فهرست سیاه خود صادر کرده به تکرار اتهامات بی‌اساس قبلی علیه ایران پرداخته است. 

این بیانیه با متهم کردن ایران به «حمایت از تروریسم» نوشته است واشنگتن کماکان با دولت بحرین برای مقابله با «تهدیدهای ایران» خوانده شده همکاری خواهد کرد. 

دولت آمریکا روز جمعه دو شهروند بحرینی مقیم ایران به نام‌های «حسن یوسف» و «مرتضی مجید  رمضان علوی» را به بهانه ارتباط با تروریسم به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره اقدام جدید دولت ترامپ، ادعا کرده است: «این اقدام (دولت آمریکا) بعد از افزایش حملات گروه‌های شبه نظامی در بحرین صورت می‌گیرد. ایران سلاح، پول و آموزش در اختیار شبه‌نظامیان قرار داده است.»

این بیانیه می‌افزاید: «این گامی دیگر در تلاش‌های ادامه‌دار ما برای مقابله فعال با فعالیت‌های ثبات‌زدا و تروریسم‌محور ایران در منطقه است. ما کماکان برای مقابله با این تهدیدها در کنار بحرین خواهیم ایستاد.»

بیانیه وزارت خارجه آمریکا اشاره‌ای به اقدامات رژیم بحرین در سرکوب مخالفان و معترضان نکرده است. 

مردم بحرین از فوریۀ سال 2011 (بهمن 1389) تقریباً به‌طور روزانه با تظاهرات و اعتراض‌های خیابانی، خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی شده‌اند.

اعتراضات شش‌سالۀ مردم بحرین باوجود اقدام‌های سرکوبگرانۀ آل‌خلیفه، عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی همچنان ادامه دارد.

در ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها تن کشته و هزاران تن زخمی شده‌اند.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و از این رژیم خواسته‌اند برای اجرای اصلاحات در نظام سیاسی بحرین اقدام کند.



منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار