رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: 20 حوزه انتخابیه تهران بصورت الکترونیکی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در از این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 18 March 2017
به گزارش تابناک : سیدشهاب الدین چاووشی در همایش توجیهی اعضای ستاد نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت:  انتخابات کاری بسیار بزرگ است که مبانی اقتدار و مشروعیت جمهوری اسلامی ایران را تضمین و فعالیت درست هیئت نظارت بر انتخابات به استمرار مشروعیت و مقبولیت جمهوری اسلامی کمک می کند.

چاووشی خطاب به اعضای هیئت نظارت بر انتخابات تاکید کرد: شما از اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی برخوردارید و باید ناظرانی بر انتخابات بگمارید که بر فرایند برگزاری انتخابات به درستی ایفای نقش کنند، اگر شما غفلت کنید و افراد ناصالحی با سوء استفاده به شوراها وارد شود بدون تردید در خطاها و گناهانشان سهیم هستید و اگر به درستی عمل کنید کمک بزرگی به انتخاب مردم کرده اید.

چاووشی گفت: قانون این حق را به هیئت های نظارت و اجرایی داده است تا افرادی که در معرض انتخاب مردم قرار می گیرند بتوانند خود را در محک آزمون بگذارند و اگر ناشایست هستند از همان ابتدا، راه ورودشان بسته شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران رعایت قانون و زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را اولویت دانست و تاکید کرد: راه را باز بگذاریم تا کسانی که خود را صاحب صلاحیت می دانند وارد عرصه رقابت ها شوند مگر کسانی که قانون ورودشان را منع کرده باشد و صلاحتیشان را تایید نکند.

وی با تبیین اهمیت نظارت بر انتخابات بدون جانبداری سیاسی از داوطلبان گفت: شفاف عمل کنید زیرا برای ما کلیت و سلامت انتخابات در کشورمان از همه چیز مهم تر است، طبعا هر یک از ما ممکن است تمایلات حزبی داشته باشیم اما نباید خواسته های خود را دخالت دهیم، امانتداری باید سرلوحه کار ما باشد.

چاووشی به اعضای هیئت نظارت بر انتخابات تهران توصیه کرد: از مجادلات بی حاصل با هیئت های اجرایی بپرهیزند زیرا آنان نیز امین مردم هستند که به عنوان معتمد تایید شده اند.

رعایت مناسبات دوستانه، اعتماد کردن به یکدیگر جز در مواردی که خلاف آن ثابت شود، میزان و حق الناس دانستن آراء مردم، پرهیز از بی دقتی، خودداری از موضع گیری له یا علیه نامزد ها و رعایت شئونات در مواجهه با فرمانداران و بخشداران به عنوان نمایندگان عالی کشورمان در مناطق از دیگر توصیه های رئیس ستاد انتخابات استان تهران به هیئت نظارت بر انتخابات این استان بود. 

وی همچنین بر نظارت توأم با مراعات اخلاق، پرهیز از مجادله در موقع بروز اختلاف و حل و فصل اختلافات احتمالی در مراجع بالاتر و نیز خودداری از بروز اختلافاتی که سبب دلسردی مردم شود تاکید کرد.

چاووشی گفت: برای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تهران حدود 98 هزار نفر از عوامل به منظور فعالیت در حدود 6200 شعبه اخذ رای پیش بینی شده است که البته آمار نهایی با نظر هیئت های اجرایی مشخص و اعلام می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران خطاب به اعضای هیئت نظارت بر انتخابات تاکید کرد: هر یک از شما باید ناظرانی را برای شعب انتخاب کنید که آموزش های لازم را کسب کنند به این منظور ضوابط و مقررات برای آنان به خوبی توضیح داده شود.

وی از تمهیدات لازم برای برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها در 20 حوزه انتخابیه شهر تهران خبر داد و افزود: این کار نیازمند دقت نظر هیئت های نظارت بر انتخابات است زیرا این نخستین تجربه انتخابات الکترونیکی محسوب می شود که موفقیت در آن برای دوره های بعد کمک کننده و بی دقتی در آن دارای آثار منفی و پشیمان کننده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران نیز در این همایش سخنرانی کرد.



منبع : شبکه خبر
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار