چند هنرمند حوزه موسیقی در آستانه فرا رسیدن بهار و سال نو، آثاری را به‌عنوان هدیه نوروزی برای مردم منتشر کردند.
کد خبر: ۳۹۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰ 18 March 2017

به گزارش تابناک : ترانه «یه سفره ساده ولی یه دنیاس» به‌عنوان هدیه نوروزی در دسترس مخاطبان قرار دارد، ترانه این اثر را سیدجواد موسوی سروده و فرهاد هراتی آهنگسازی و خوانندگی آن را انجام داده است. همچنین ناصر طهماسب برای این قطعه دکلمه کرده است.

حسام‌الدین سراج - خواننده موسیقی ایرانی - نیز قطعه «باغ سرنوشت» را برای گسترش «صبر»، «بخشش» و «رضایت» در جامعه منتشر کرد. این قطعه در «همایش ملی صبر» و با حضور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی رونمایی شد.

سراج درباره‌ی چگونگی اجرای قطعه‌ی «باغ سرنوشت» گفت:‌ این قطعه برای گسترش مهربانی و صبر در جامعه تهیه شده و هدفش کمک به کسانی است که با اشتباه‌های‌شان دچار بُحران شده‌اند. کسانی که می‌توانند توسط شاکیان‌شان بخشیده شوند و در آستانه سال نو و بهار به جمع خانواده‌های‌شان بازگردند.

او ادامه داد: این قطعه به سفارش «ستاد ملی صبر» اجرا شده و این ترانه بخشی از حرکت بزرگی است که برای گسترش صبر و مهربانی در جامعه تلاش می‌کند. ترانه قطعه «باغ سرنوشت» را عبدالجبار کاکایی سروده و مضامینی نوع‌دوستانه دارد. ملودی این قطعه را هم خودم کار کرده‌ام و تنظیمش را داوود ورزیده انجام داده است.

این خواننده‌ با اشاره به لزوم گسترش صبر و بخشش در جامعه، اظهار کرد: کمک به افرادی که ناخواسته و با اشتباه، در بحرانی قرار گرفته‌اند در سطح جامعه ضروری است؛ صدها فرشته بوسه بر آن دست می‌زنند / کز کار خلق یک گره بسته وآ کند.

او افزود: دوستانی که در ستاد ملی صبر زحمت می‌کشند و فعالیت می‌کنند تلاش‌شان برای کمک به ترویج فرهنگ صلح و بخشش و بردباری در جامعه و نیز حل مشکل کسانی است که ناخواسته گرفتار بُحران‌ها شده‌اند. به قول حافظ: چو غنچه گر چه فروبستگی‌ است کار جهان / تو همچو باد بهاری گره‌گُشا می‌باش.

سراج درباره معضلات امروز جامعه و مقایسه جامعه امروز با گذشته، اظهار کرد: جامعه قدیم ما خلوت‌تر و متکی بر اعتقادات و قائل به برکت و رحمت بود و در کل فضای بسیار بهتری داشت. البته جامعه امروز ما هم اوضاع خوبی دارد، اما گاهی خصلت‌هایی در آدمیان نمود پیدا می‌کند که علتش شاید رفتن به سمت مدرنیستم است. حرص اقتصادی در جامعه حاکم شده و افراد سعی می‌کنند در مسائل مادی از هم سبقت بگیرند، در حالی که در قدیم مردم در مسائل معنوی از هم سبقت می‌گرفتند.

او اضافه کرد: افرادی که علاقه‌مند به فرهنگ رحمت و برکت هستند تلاش می‌کنند که جامعه را به سمت سلامت، خیر و برکت ببرند و همدلی‌ها را زیاد کنند. این تلاش خیرخواهانه است. جامعه ما نیاز دارد که به این سمت برود؛ کمک به زیردستان و کسانی که مشکلات مالی دارند ضروری است.

امید محبی - دبیر ستاد ملی صبر - نیز معتقد است، موسیقی اصیل و سنتی می‌تواند در خدمت ترویج خصلت‌های اصیل فرهنگی باشد.

او گفت: قطعا تلاش برای تعالی و اشاعه رفتارهای لطیف انسانی همچون صلح، بخشش و صبر، نیازمند ابزاری است که بتواند این ظرافت‌ها را به بهترین شکل بیان کند. بی‌شک هنر موسیقی یکی از موثرترین شیوه‌ها برای بیان این مفاهیم بزرگ است و قطعه «باغ سرنوشت» هم برای ترویج صلح، بخشش و صبر در جامعه ساخته شده است.

دبیر ستاد ملی صبر از هموطنان دعوت کرد تا همراه با فرارسیدن فصل بخشایش و رویش دوباره طبیعت، با پیوستن به پویش بزرگ اجتماعی #من_می‌بخشم ببخشند تا شاهد رویش شادی و امید بیشتر در جامعه باشیم.

در ادامه می‌توانید این قطعات را بشنوید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3


منبع : ایسنا
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار