شاید فصل بهار را بتوان بهترین زمان برای سفرکردن دانست. به همین بهانه، به سراغ جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در فصل بهار رفتیم. با کجارو همراه باشید.
کد خبر: ۳۹۷۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 19 March 2017

به گزارش تابناک : هرساله با آغاز فصل بهار، گردشگران بسیاری در اقصی نقاط جهان برای سفر خود برنامه‌ریزی می‌کنند. دلایل گوناگونی مانند آب‌وهوا در این امر دخیل هستند.

اگر شما هم مشتاق سفر در فصل بهار هستید و سفرهای خود را به این فصل موکول می‌کنید، در این مقاله فهرستی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

هانگژو درچین

شهر «هانگژو» (Hangzhou) که در شرق کشور چین واقع شده است، منطقه‌ی مورد علاقه‌ی چینی‌ها در فصل بهار به شمار می‌رود. از طرفی گردشگران زیادی نیز از سرتاسر جهان برای بازدید از این شهر می‌آیند.

«دریاچه‌ی غربی» (West Lake) هانگژو که در سازمان یونسکو ثبت شده است، از جاذبه‌های این منطقه محسوب می‌شود. هر ساله با شروع  فصل بهار، طبیعت کم‌نظیر هانگژو احیا می‌شود تا با سخاوتمندی از علاقه‌مندان پذیرایی کند.

هانگژو در چین

نیو اورلان در ایالت لوئیزیانای آمریکا

نیو اورلان یکی از بزرگ‌ترین بندرهای آمریکا و پرجمعیت‌ترین شهر ایالت لوئیزیانا است. هتل‌های این شهر از بهترین‌های آمریکا به شمار می‌روند.

ساختمان «هتل ایس» (Ace Hotel) که در سال ۱۹۲۸ ساخته شده، از چندین رستوران و کافه‌ بهره می‌برد و به نوعی بازگوکننده‌ی فرهنگ و تاریخ این شهر است.

 نیو اورلان در ایالت لوییزیانای آمریکا

دورو ولی در پرتغال

منطقه‌ی «دورو ولی» (Douro Valley) در قسمت شمالی پرتغال واقع شده است. به دلیل آب‌وهوای مناسب، انگورهای مرغوبی در این منطقه حاصل می‌شوند.

طبیعت دورو ولی از تپه‌های کوچک و بزرگی تشکیل شده است. همچنین «رودخانه‌ی دورو» (Douro River) هم از این ناحیه می‌گذرد. در فصل بهار ابرهای صورتی بر فراز این تپه‌ها چشم‌انداز زیبایی را می‌آفرینند.

برای آشنایی بیشتر با این منطقه می‌توانید با کشتی در رودخانه‌ی دورو به گشت‌وگذار بروید و از طبیعت بکرش نهایت لذت را ببرید.

دورو ولی در پرتغال

تانزانیا

کشور تانزانیا در شرق قاره‌ی آفریقا قرار دارد. دو منطقه‌ی شمالی این کشور، «سرنگتی» (Serengeti) و «انگرونگرو» (Ngorongoro) از طبیعتی  بی‌نظیر در فصل بهار بهره می‌برند.

با شروع بهار، هوای مطبوع و بارانی در این منطقه برقرار است. همچنین با شرکت در کمپ‌های گردشگری در این فصل، می‌توانید از طبیعت شگرف تانزانیا در کنار «آتشفشان الموتی» (Olmoti Volcano) لذت ببرید!

تانزانیا

واشنگتون دی سی در آمریکا

«واشنگتون دی سی» (Washington D.C) که پایتخت آمریکا محسوب می‌شود با شروع فصل بهار به یکی از مقصدهای گردشگری پرطرفدار تبدیل می‌شود.

آب‌وهوای بهاری این شهر از اصلی‌ترین جاذبه‌های آن محسوب می‌شود. همچنین در ۲۰ ماه مارچ با پدید آمدن شکوفه‌های زیبای گیلاس جشنواره‌های گوناگونی در این شهر به این مناسبت برپا می‌شوند.

واشنگتون دی سی در آمریکا

سیدنی در استرالیا

مقصد بعدی در این لیست، سیدنی استرالیا است، پرجمعیت‌ترین شهر در قاره‌ی اقیانوسیه. شهری که از جاذبه‌های متعددی برخوردار است. از طرفی با توجه به ارزان بودن ۱۰ درصدی دلار استرالیایی نسبت به آمریکایی، سفری مقرون به صرفه‌تر محسوب می‌شود.

جالب است بدانید که در سیدنی، رستوران بسیار پرطرفداری به نام «نوما» (Noma) وجود دارد که از ۱۰ هفته زودتر به صورت کامل رزرو می‌شود.

سیدنی در استرالیا

نیویورک در آمریکا

یکی از زیباترین بهارها را می‌توانید در نیویورک تجربه کنید. شهری که از شلوغ‌ترین و زنده‌ترین شهرها است. هوای نیویورک در بهار بسیار مطبوع و دلچسب است.

هتل‌های کوچک و بزرگ، رستوران‌های سنتی و مدرن، کافه‌های شیک و محلی، همه و همه از شاخص‌ترین جاذبه‌های این شهر به شمار می‌آیند. خرید کردن، سینما یا تئاتر رفتن تنها بخش کوچکی از تفریحاتی است که در بهار دل‌انگیز نیویورک می‌توانید انجام دهید.

نیویورک در آمریکا

ری کویک در ایسلند

پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور ایسلند، شهر «ری کویک» (Reykjavík) است که یکی از مقاصد گردشگری این کشور حساب می‌شود.

بهار این شهر چندان تفاوتی با زمستان دیگر کشورها ندارد! در این فصل، مدت‌زمان روز و شب با هم برابر می‌شود؛ در نتیجه مردم و گردشگران می‌توانند بیشتر از آفتاب لذت ببرند و به گشت‌وگذار در طبیعت آن بپردازند.

از مهم‌ترین جاذبه‌های این کشور در اواسط بهار، پدید آمدن شفق‌های قطبی است. همچنین سواحل جنوبی این شهر زیبایی‌های خاص خود را دارد.

ری کویک در ایسلند

بوینس آیرس در آرژانتین

پرجمعیت‌ترین شهر و پایتخت  آرژانتین، بوینس آیرس است. آب‌وهوای عالی این شهر در فصل بهار باعث می‌شود که جنب‌وجوش زیادی در سطح شهر دیده شود.

همچنین با قیمتی بسیار مناسب، از ۲۰۰,۰۰۰ تومان می‌توانید در هتل‌های این شهر اقامت کنید و از میل کردن استیک در تراس اتاق‌تان لذت ببرید.

بوینس آیرس در آرژانتین

پلایا دل کارمن در مکزیک

شهر «پلایا دل کارمن» (Playa del Carmen) در کنار دریای کارائیب در کشور مکزیک واقع شده است. سواحل این شهر در نوع خود بی‌نظیر  هستند. اگر اندکی هم قبل از فرا رسیدن فصل بهار به این شهر سفر کنید بهتر است؛ چراکه ازدحام و شلوغی کمتری دارد.

به طور کلی با توجه به آب‌وهوای این منطقه، این شهر در تمامی سال می‌تواند یکی از مناسب‌ترین مقصدها برای خانواده‌ها باشد.

پلایا دل کارمن در مکزیک

اندلس در اسپانیا

جنوبی‌ترین منطقه‌ی اسپانیا، «اندلس» (Andalusia) است. قبل از عید پاک در این منطقه، جشن مذهبی دیگری به نام «هفته‌ی مقدس» (Holy Week) برای یک هفته در کوچه و خیابان‌ها برگزار می‌شود.

هتل‌های این منطقه در کنار تاریخ آن از دلایلی هستند که گردشگران را از مناطق مختلف جذب می‌کنند.

پلایا دل کارمن در مکزیک

اسکات دیل در آریزونای آمریکا

«اسکات دیل» (Scottsdale) که در شرقی‌ترین قسمت ایالت آریزونای آمریکا قرار دارد، از بهار زیبایی بهره می‌برد. از طرفی گرد هم آمدن باشگاه‌های بیسبال در این منطقه قبل از آغاز شدن لیگ، علاقه‌مندان زیادی را جذب می‌کند.

خیالتان راحت باشد چراکه حتی اگر از طرفداران ورزش بیسبال هم نباشید، کوه‌ها و طبیعت خاص این منطقه، شما را مجذوب خواهد کرد. همچنین هتل‌های گوناگونی نیز پذیرای گردشگران هستند.

اسکات دیل در آریزونای آمریکا

همان‌طور که اشاره شد، فصل بهار از بهترین زمان‌ها برای مسافرت است. در این مقاله نیز تنها چند مورد از مقاصد مناسب برای این فصل نام برده شد. مطمئنا جاذبه‌های متنوع زیادی در مناطق و شهرهای مختلف جهان و کشورمان وجود دارند که دیدنشان در فصل شکوفه‌ها خالی از لطف نیست.



منبع : TRAVEL AND LEISURE

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار