لذا به نظر می رسد کارلوس کیروش با دست خویش تبر به ریشه تیم کشورمان زده و لجبازی های وی بلای جان خودش و تیمش نیز شده است.
کد خبر: ۳۹۷۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳ 19 March 2017
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.

 کیروش کجا با این عجله ؟ کمی روی سرعت خود کنترل داشته باش 

پس از قریب 3 سال ، تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری دوستانه و در پشت درهای بسته ورزشگاه آزادی ، مقابل عراق تن به شکست 1 بر 0 داد . گل عراقی ها در دقیقه 72 و از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید . آخرین باری که تیم ملی مقابل 1 تیم آسیایی و در جریان بازی شکست خورده بود ، مربوط به قبل از جام جهانی 2014 و در دیدار مقابل عمان می باشد و در 17 مسابقه بعد از آن ، طعم تلخ باخت در مقابل هیچ یک از تیم های آسیایی را نچشیده بود . در این مسابقه چند نکته حائز اهمیت وجود داشت :
1 . کیروش بعلت نزدیکی احتمالی سبک فوتبال عراق با قطر این دیدار را انتخاب نمود . 2 . بازی در پشت درهای بسته بدون حضور خبرنگاران ، عکاسان و تماشاگران جهت لو نرفتن استراتژی ها و تاکتیک های تیم ملی بوده است .
3 . آخرین باخت تیم ملی مقابل همین کشور عراق ( در ضربات پنالتی ) رقم خورده بود . آن هم عراقی که به همراه سوریه و اردن از تیم های خوب غرب آسیا هستند و مدت هاست گوی سبقت را از فوتبال تاریخ انقضا گذشته عربستان ، امارات و کویت ربوده و فاصله ای معنا دار از آنها گرفته اند .
4 . چون این باخت در دیداری دوستانه رقم خورده ، نتیجه اش زیاد مهم نبوده و تاثیر منفی خاصی در عملکرد فنی تیم ما نخواهد داشت .
و اما قصد دارم به بهانه این باخت ، گریزی بر سناریوهای کیروش علیه برانکو بزنم که ممکن است در صورت تکرار از جانب وی ، در ادامه مسیر جام جهانی برای تیم ملی کشورمان مشکل ساز شود .
کیروش این اواخر 3 سناریوی خیلی خطرناک علیه برانکو طراحی نمود که هر 3 آنان در جهت تحقیر و تخریب وی بوده است (( اما زهی خیال باطل )) که در ذیل به آنها اشاره نموده ام :
1 . سعی نمود با توجه به محبوبیت نسبی و اینکه ناز کردن ها و حرف های همیشگی اش خریدارانی دارد ، با مصاحبه های جنجالی ، تهدید و عدم دعوت از بازیکنان تیم صدرنشین لیگ برتر ، رسانه ها ، هواداران میلیونی و فدراسیون فوتبال را مقابل برانکو قرار داده تا برانکو تسلیم و مجبور به عذرخواهی شده و اگر چنین نیز نشد ، بر اثر فشارهای مردمی وارده در جهت دعوت از این بازیکنان ، برانکو مجبور به استعفا شود . اما با تمام کش و قوس های موجود ، چنین چیزی رخ نداد و کیروش دست از پا درازتر ناچارا کوتاه آمد . زیرا برانکو بخاطر صعود تیم ملی به جام جهانی 2006 ، کسب رتبه 15 رنکینگ فیفا و درخشش در روی نیمکت پرسپولیس ، اگر محبوبیتش در نزد ملت ایران بیش از کیروش نباشد ، کمتر هم نیست . بنابراین اصلی ترین سناریوی کیروش با شکست مواجه شد .
2 . کیروش قصد داشت اگر سناریوی اول با شکست مواجه شد ، حداقل بتواند حاشیه را در تمرینات پرسپولیس وارد نموده تا تمرکز برانکو و بازیکنان برهم خورده و با کسب نتایج ضعیف ، همگان متقاعد به ضعف برانکو شده و فصل بعد ، با کاهش محبوبیت و فشار رسانه ها برنکوی کروات مجبور به ترک زود هنگام خاک ایران شود .
البته کیروش در این بخش اهداف خویش نیز تا حدودی موفق بود . نتایج اخیر پرسپولیس و برهم خوردن آن روند رو به رشد و رویایی سرخ پوشان در نیم فصل اول ، گویای این موضوع است . در حقیقت کیروش قصد داشت اینگونه به برانکو ضربه بزند .
3 . سومین و آخرین سناریوی طراحی شده توسط پیرمرد پرتغالی که در اثر عدم توفیق وی در استراتژی های قبلی رخ داده ، تحریک کادر ایرانی خویش به برائت و مصاحبه های تخریبی علیه پروفسور کروات بود . البته اخلاق حرفه ای مربیان بومی ، اجازه چنین کاری را به آنها نداد و مخالفت سفت و سخت آنها به اخراجشان از نیمکت تیم ملی منتهی شد .
علی ایحال ، گرچه این باخت در یک دیدار دوستانه رقم خورد ، اما بی ربط به نتایج ضعیف پرسپولیس و مسائلی که عنوان نموده ام نیست . آری کیروش طی ماه های اخیر ، این چنین تیم پرسپولیس و مربیان این تیم را آماج حملات خویش قرار داد . گویا افت آماده ترین تیم ایران به تیم ملی نیز سرایت نموده و اگر واقعا چنین چیزی رخ دهد ، انتظار کسب نتایج ضعیف در بازی های آتی مقابل تیم های قطر و چین دور از دسترس نیست .
لذا به نظر می رسد کارلوس کیروش با دست خویش تبر به ریشه تیم کشورمان زده و لجبازی های وی بلای جان خودش و تیمش نیز شده است . به گونه ای که در حال حاضر در آستانه از دست دادن حمایت همزمان هواداران پرتعداد پرسپولیس و رسانه ها است و موجی از نارضایتی علیه خویش به راه انداخته است . تا جایی در مصاحبه ها و صحبت های خصوصی اش با بازیکنان ، عنوان میکند که واقعا دست تنهاست و فقط چشم امید به بازیکنانش دارد . ناگفته نماند که اخراج مربیان ایرانی تیم نیز ، نوعی بحران درونی به تیم وارد خواهد نمود که امیدواریم چنین نباشد و بازیکنان درون زمین ، بواسطه عدم حضور تماشاگران ، اختلاف در مقر فرماندهی تیم ، درگیری های بیرون گود سرمربی با مربیان لیگ برتر و فدراسیون محاصره نشده و در مسابقات پیش رو قافیه را نبازند .

نویسنده...محسن بابادی...مفسر و کارشناس فوتبال ایران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار