کد خبر: ۳۹۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 22 March 2017
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«وزیر امور خارجه در اینستاگرام صاحب صفحه شد»،«رابطه بیت امام با روزنامه کیهان»،«درخواست بقایی از داوطلبان انتخابات شوراها »،«ورود آستان قدس به عرصه اشتغال‌زایی»،... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

الله‌کرم هم در انتخابات شورای شهر ثبت نام می کند

دبیرکل سابق انصار حزب‌الله گفت: من به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده‌ام. امروز ثبت‌نام نکرده‌ام و قصدم این است که روز آخر ثبت‌نام کنم؛ زیرا در روز آخر شور و هیجان ایجاد خواهد شد. شهرداری تهران نیازمند مدیریت استراتژیک است. تاکنون هم مدیریتی که دیده‌ام، مدیریت عمومی و عادی بوده است. در حالی که مدیریت استراتژیک برای تهران کاربرد دارد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما نماینده انصار حزب‌الله هستید؟ گفت: الگوی ما حزب‌الله لبنان است؛ بنابراین باید در کارهای اجتماعی و خدماتی شرکت کنیم. مکان‌های فعالیت حزب‌الله مکان‌های خدمت‌رسانی است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

وزیر امور خارجه در اینستاگرام صاحب صفحه شد

دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار یک پست بهاری، آغاز به کار صفحه خود در اینستاگرام را کلید زد وزیر امور خارجه کشورمان اولین پست اینستاگرام خود را در صفحه رسمی خود با نام jzarif_ir منتشر کرد. صفحاتی در اینستاگرام به نام دکتر ظریف فعالیت دارند که پیشتر بارها اعلام شده بود متعلق به وزیر خارجه نیستند و ایشان فقط در توئیتر صفحه دارد. اکنون اما وزیر امور خارجه کشورمان از امروز رسما صاحب صفحه ایی در اینستاگرام شده است. دکتر ظریف همچنین صفحه ای رسمی با تیک آبی در توئیتر دارد.

 

صدها میلیون پیامک تبلیغاتی مفت؟!

در حالی که تیم تبلیغاتی رئیس جمهور در حال بمباران پیامکی مردم است، رسانه های حامی دولت می گویند این تبلیغات پیامکی هیچ هزینه ای به همراه ندارد. سوال ساده ای در این میان وجود دارد: آیا اصل تبلیغات پیامکی فاقد هزینه است و شرکت های مخابراتی سالهاست از مردم به خاطر ارسال پیام های کوتاه، پول ناروا می گیرند؟ اما اگر بگویند پیامکی هزینه دارد، باید معلوم شود که هزینه ارسال صدها میلیون پیامکی تبلیغاتی و انتخاباتی آقای روحانی از کجا تامین می شود؛ بیت المال یا مبادله برخی امتیازات میان دولت و شرکت های سودجو؟! فارس پلاس این مطلب را نوشت.

 

قصد اصلاح طلبان اسلامی و جمهوری ماندن نظام است

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی در رابطه با ادامه مشی اعتدالی آیت الله هاشمی از سوی اصلاح طلبان گفت: راه هاشمی مشخص و بر محوریت اسلام و جمهوریت بود فعالیت اصلاح طلبان هم در همین جهت تنظیم شده است حسین مرعشی در گفتگو با عصر ایران ادامه داد: راه آقای هاشمی روشن بود، آیت الله هاشمی جمهوری اسلامی را دایره ای با یک کانون صرف مردم و یا فقط اسلام در نظر نداشت بلکه ایشان جمهوری اسلامی را یک بیضی می دانست و تفکرش بر این بود که حرکت نظام باید مبتنی بر هر دو مدار مردم و اسلام تنظیم شود. چنین مسیری خیلی واقع بینانه وعقلایی است و اصلاح طلبان هم همین روش را مدنظر دارند. وی ادامه داد: قصد اصلاح طلبان؛ "مردمی، اسلامی و جمهوری ماندن نظام است و نشان داده اند که خیلی هم خوب می توانند در این جهت حرکت کنند".

 

دستگیری 2 داور فوتبال به ظن تلاش برای هواپیماربایی!

روز شنبه ۲۸ اسفند دو داور فوتبال از سوی ماموران حراست فرودگاه بوشهر بازداشت شدند. مجتبی شجاعی با تائید خبر بازداشت چند ساعته خود اعلام کرد به دلیل «یک اشتباه» بازداشت و از پرواز بوشهر به اصفهان جا مانده است. شجاعی گفته که هدست‌های رادیویی داوری داخل چمدان او و یک داور دیگر منجر به شک ماموران حراست به آنان شده و گمان کرده‌اند که موضوع «هواپیما‌ربایی» در میان بوده است. ایلنا اینن خبر را منتشر کرد.

 

تعجب‌سیف از وعده‌افزایش‌یارانه‌

ولی الله سیف در گفتگو با خبرآنلاین درباره طرح وعده افزایش 3 تا 5 برابری یارانه نقدی از طرف برخی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری سال 96 گفت: با توجه به ظرفیت اقتصاد ایران، من از طرح این صحبت ها تعجب می کنم.وی افزود: البته یک کسی می تواند چنین تعهدی را انجام دهد و تمام ساختارهای پولی و مالی کشور را به هم بریزد و یک تورم شدید به بار بیاورد و ساختارهای موجود را تحت تأثیر قرار دهد اما در نهایت این کار او نفعی برای مردم به دنبال نخواهد داشت. چون ظاهر قضیه آن است که به مردم رقمی بالاتر یارانه می دهد اما تورم بیشتری را به آنها تحمیل می کند.رئیس کل بانک مرکزی یادآور شد: آن اقدام اقتصادی مهم است که مردم لمس‌اش کنند. تلاش دولت یازدهم آن بود که تورم را از بالای 40 درصد کاهش دهد و تک رقمی کند، همچنین ساختاری ایجاد کند که تورم تک رقمی پایدار بماند.

 

رابطه بیت امام با روزنامه کیهان

شمس الواعظین سردبیر روزنامه کیهان در دوران جنگ بوده است و از این حیث نکاتی از آن مقطع می‌گوید.ماشاءالله شمس الواعظین در گفت و گوی مفصلی با مهرنامه درباره روابط بیت و روزنامه کیهان - که شمس الواعظین آن زمان سردبیرش بود - می گوید: شهادت می دهم در طول ده ساله سردبیری ام در روزنامه کیهان هیچ وقت از بیت امام دستوری نمی آمد که چه کنیم یا نه و امام در این باره دستوری به ما نمی دادند.وی همچنین از معرفی اش توسط خاتمی به امام گفت و این که نوشته هایش مورد توجه مسئولان قرار داشته است.شمس الواعظین هم چنین درباره خاطره اش از جنگ نیز می گوید: ... من در محاصره خرمشهر در مقام سردبر به جبهه می رفتم و می دانستم جبهه و جنگ یعنی چه؟ خدا شاهد است به ستون رزمندگان ایران رگبار می زدند و جلوی چشم ما پرپر می شدند. اصلا نمی دانید یعنی چه. یک جاهایی نمی توانستند با خمپاره بزنند چون فقط سه تا چهار نفر را می زد. میگ بلند می شد با رگبار خود هواپیما در ارتفاع هفت متری ستون رزمندگان را می زد و من خبرنگار پرپر شدن بچه ها را می دیدم. خبرنگار چه باید بکند؟ اصل 22 یا 23 اخلاق خبرنگاری بین المللی می گوید که ما نباید مبلغ جنگ و ویرانگری ها باشیم. باید با جنگ طلبی مبارزه کنیم اما هنگام جنگ های میهنی یک مسلط بر قلم باید به نفع مصالح ملی عمل کند....

 

درخواست بقایی از داوطلبان انتخابات شوراها

بقایی در کانال تلگرامی خود از ارائه لیست مستقل در انتخابات آتی شورای شهر تهران خبر داد.حمید بقایی در کانال تلگرامی خود با عنوان «ارائه لیست مستقل در انتخابات آتی شورای شهر تهران» نوشت:از تمامی صاحب نظران و کسانی که توانایی حضور در عرصه خدمت به شهروندان عزیز تهرانی را دارند، درخواست می‌نمایم برای شرکت در انتخابات آتی شورای اسلامی شهر تهران ثبت نام نموده و درصورت تمایل به حضور در لیست مستقل انتخاباتی ، موافقت خود را به شماره تلفن "*****۰۹۱۹۲۵" پیامک یا تلگرام نمایند. بدیهی است افرادی در این لیست قرار خواهند گرفت که در لیست دیگری حضور نداشته باشند.

 

رویکرد ترامپ در مورد برجام

کریس فورد، مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در امور هسته‌ای در نشستی که توسط اندیشکده کارنگی برگزار شد، تصریح کرد که واشنگتن تا زمانی که به سیاست دیگری در خصوص برجام نرسیده است، به آن پایبند بوده و بر اجرای سخت‌گیرانه آن تاکید دارد.به گفته فورد، آمریکا هم خود سرسختانه به برجام پایبند خواهد بود و هم ایران را به تعهد به برجام واخواهد داشت.وی تاکید کرده است که برجام در آمریکا در حال بازبینی است.کریس فورد همچنین در خصوص معاهده منع آزمایش‌های هسته‌ای، مدعی شد که این معاهده منجر به بی‌ثباتی جهان شده و آمریکا نه تنها با آن مخالف است، بلکه از سایر کشورها نیز می‌خواهد که با آن مخالفت کنند.

 

انتقاد شدید به رئیس جمهور

حسین دهباشی، سازنده فیلم تبلیغاتی حسن روحانی با انتشار توئیتی از سفر رئیس جمهور انتقاد کرد.وی در این مطلب نوشت: کاش روحانی برای استراحت نوروزی به همراه خانواده با هواپیمای اختصاصی دولت به کیش تشریف نمیبردند.

 

ورود آستان قدس به عرصه اشتغال‌زایی

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در سخنرانی پیش از فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار داشت: تقارن سال نو با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) را به‌فال نیک می‌گیریم و خداوند متعال ان‌شاءالله برکات را بر نظام ما نازل فرماید. تولیت آستان قدس رضوی با بیان "سمت‌وسوی فعالیت اقتصادی ما باید گره‌گشایی باشد" گفت: یکی از نکاتی که همواره ما را رنج داده تقاضای اشتغال از آستان قدس است و درصدد هستیم ۱۰۰۰ شغل از طریق لایروبی قنات ایجاد کنیم.

 

وزیر خارجه آمریکا فرا رسیدن نوروز را تبریک گفت

رکس تیلرسون در پیام خود آورده است:من نوروزی شاد و پیروز را آرزو می‌کنم برای همه کسانی که در سراسر دنیا این سنت باستانی را، که آغاز کننده بهار و سال نو است، گرامی می‌دارند.

 

احمدی نژاد عکس همسرش را منتشر کرد

صفحه رسمی احمدی نژاد به مناسبت سال نو، عکس احمدی نژاد و همسرش را منتشر کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار