نتیجه اینکه، فلات ایران بخصوص قسمتهای مرکز و جنوبی آن، خود، مهد ایجاد فرهنگ و تمدن انسانی بوده است و اقوام ساکن در ایران(با نام اقوام آریایی) ظاهرا از اولین اقوام انسانی متمدن در جهان بوده اند.
کد خبر: ۳۹۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ 23 March 2017
                           

                                

راستان نیوز |

   در برخی نوشته ها، نژاد آریایی را اقوامی می دانستند که از مناطق سیبری در شمال روسیه به داخل فلات ایران مهاجرت کرده اند؛ اما این مطلب یک اشتباه فاحش تاریخی است که اگر نگوییم به عمد، اما بر اساس یک تفکر قالبی غلط بوجود آمده است.

انسانها از آخرین عصر یخبندان که 20 هزار سال پیش به پایان رسید، جان سالم به در بردند و بعد از آن، به نقاط مختلف کوچیدند. از لحاظ آب و هوایی و جغرافیایی، انسانها در خشکی هایی که به خط استوا نزدیکتر بوده، می توانستند زندگی کنند و زنده بمانند. 20 هزار سال پیش، بیشترین قسمتهای شمال و مرکز ایران، دریا بوده است. اطلاعات بیشتر در مورد دریای مرکزی ایران را اینجا بخوانید.

به همین دلیل تمدنهای بسیار قدیمی، بیشتر در قسمتهای جنوبی فلات ایران می توانستند شکل بگیرند. مصداق بارز آن، نشانه های تمدنهای قدیمی در شهر سوخته در کرمان و چغازنبیل و شوش می باشد. از آنجاییکه به لحاظ آب و هوایی و جغرافیایی، سرزمینهای مرکز و جنوب فلات ایران، از پوششهای گیاهی انبوهی برخوردار بوده است، این سرزمینها می توانسته اند جایگاه مناسبی برای ادامه حیات و زندگی انسانها بوده باشند.

همانطور که در شاهنامه فردوسی از سیستان، بعنوان بیشه شیران یاد شده است.(بیشه = جنگل انبوه) در همان دوران تاریخی، قسمتهای شمالی و مرکزی قاره اروپا از لحاظ آب و هوایی و جغرافیایی، مساعد زندگی انسانها و خلق تمدن های انسانی نبوده است. مصداق بارز آن کشور فرانسه می باشد که سرزمینی باتلاقی بوده و به آن سرزمین گل ها گفته میشده است.

نتیجه اینکه، فلات ایران بخصوص قسمتهای مرکز و جنوبی آن، خود، مهد ایجاد فرهنگ و تمدن انسانی بوده است و اقوام ساکن در ایران(با نام اقوام آریایی) ظاهرا از اولین اقوام انسانی متمدن در جهان بوده اند.

کمتر کسی است که در مورد نژاد آریایی تحقیق کرده باشد، اما محققی ارزشمند بنام دکتر مازیار اشرفیان، ثابت کرده است که آریاییان نه تنها از جای نامعلومی وارد ایران نشده اند، بلکه اقوام آریایی از ساکنان بیش از ۷۰۰۰ ساله سرزمین ایران هستند که در فلات ایران ظهور و بروز یافته و اگر مهاجرتی صورت گرفته باشد که حتما گرفته است، از فلات ایران به سایر نقاط اروپا بوده است و این، گروهی از کشاورزان ایرانی بودند که به هند و اروپا کوچیدند. علاوه بر تحقیقات ارزشمند دکتر اشرفیان، پژوهش های دیگری نیز توسط پژوهشگران خارجی بر روی ایرانیان انجام شده است.

تصویر زیر، مارکر های ژنتیکی پدری ایرانیان را نشان می دهد که توضیح هریک از این مارکرها یا شناسه های ژنتیکی یا هاپلوگروپ ها، میزان آریایی بودن ایرانیان امروز که در شهرهای مختلف زندگی می کنند را نشان میدهد.

                                           نژاد شناسی را با نژاد پرستی اشتباه نگیریم

 

نقشه فراوانی هاپلوگروپ ها

نقشه درصد هاپلوگراف ها

۱ - هاپلو گروپ یا شناسه ژنتیکی به رنگ مشکی B - M۱۵۰

در این نقشه این شناسه با رنگ مشکی نشان داده شده است. زیر شاخه ای از مارکر B می باشد. این هاپلو گروپ یک شناسه مختص سیاه پوستان برخی از کشور های افریقایی است. اما سوال اینجاست که آنها در ایران چه میکنند؟!

با رجوع به صفحه ایرانیان آفریقایی تبار به پاسخ این سوال پی می بریم. در متون فارسی دوره اسلامی مانند قابوس‌نامه از بندگان حبشی سخن به میان آمده که در بازارهای ایران فروخته می‌شدند. شمار زیادی از این مردم بازماندگان بردگانی هستند که توسط تاجران برده دار به خلیج فارس آورده می‌شدند.

همچنین در دوره‌های بعدی، پرتغالی‌ها در سواحل ایران دست به تجارت برده می‌زدند. این سیاهپوستان عمدتاً بانتو زبان و متعلق به شرق آفریقا و از کشورهای تانزانیا به ویژه زنگبار، مالاوی و موزامبیک بوده‌اند.

امروزه بازماندگان این آفریقایی‌ها در ایران بویژه در استان‌های هرمزگان و جزایر ایرانی خلیج فارس، استان بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و تا میزان اندکی در استان فارس به سر می‌برند. زبان ایشان در گذشته متعلق به خانواده زبانی بانتو بوده اما امروزه زبان‌های بومی ایران را پذیرفته‌اند.

شماری از ایشان فارسی‌ زبان هستند و گروهی دیگر نیز به زبان عربی تکلم می‌کنند. همچنین میان بلوچ‌های ایران نیز اقوام و خاندان‌های سیاهپوست وجود دارد. در استان فارس به ویژه حوالی فسا و داراب، آفریقایی‌ تباران به نام کولوها شناخته می‌شوند. این سیاهان دارای پوست سیاه تا سبزه روشن هستند و نباید با پارس های سبزه جنوب ایران اشتباه گرفته شوند.

شناسه مشکی

۲ - هاپلو گروپ یا شناسه ژنتیکی به رنگ صورتی یا بنفش کم رنگ C - M۲۱۶

این مارکر از زیر شاخه های مارکر C میباشد که در نقشه با رنگ صورتی یا بنفش کم رنگ نشان داده شده است(دقت شود که با رنگ بنفش پر رنگ اشتباه نشود) این هاپلوگروپ یکی از شاخصه های ژنتیکی مخصوص ترکان و برخی از زرد پوستان است که نشانه مهاجرت ترکان به ایران است. اما کم بودن آمار این هاپلوگروپ، نشانه تاثیر کم نژاد ترک، بر مردم اذربایجان است. افراد دارای این مارکر باید همانند زرد پوستان دارای گونه های برچسته و چشمان بادامی باشند. در تصویر زیر یک دورگه آریایی ترک نشان داده شده است.

شناسه صورتی

۳ - هاپلو گروپ یا شناسه ژنتیکی به رنگ زرد خالص E - M۱۲۳

این هاپلوگروپ در نقشه با رنگ زرد خالص نشان داده شده است. این شناسه ژنتیکی، مشترک بین تمام سفید پوستان اعم از آریاییان و سامیان و سفید های اروپاییست. در نقشه گسترده زیر، این مارکر در جهان مشخص شده است.

گستردگی شناسه زرد خالص

۴- هاپلو گروپ یا شناسه ژنتیکی به رنگ زرد با نوارهای سیاه E - M۲

این هاپلوگروپ که در نقشه با رنگ زرد با نوارهای سیاه نشان داده شده است.

۵ - هاپلو گروپ یا شناسه ژنتیکی به رنگ زرد و طوسی E - M۷۸

این شناسه که در نقشه با رنگ زرد و توسی به صورت شطرنجی نشان داده شده است، در بین سفید پوستان اروپایی بخصوص مردم جنوب پرتغال و اسپانیا وجود دارد. بیشترین امار این هاپلوگروپ در بین مردم استان های مرکزی ایران نظیر سمنان و تهران دیده شده است. هر سه مارکر زیر مجموعه ماکر اصلی E هستند و دارندگان این مارکر در ایران، اگر ویژگی های ظاهری آریایی را دارا باشند بدون شک آریایی تبارند که باتوجه به فراوانی این مارکر در بین کردها و ویژگی هایی آریایی انها، میتوان آریایی بودن دارندگان این مارکر را تایید کرد.

۶ - هاپلو گروپ یا شناسه ژنتیکی به رنگ نارنجی G - M۲۰۱

این هاپلوگروپ که زیر مجموعه مارکر G میباشد در این نقشه با رنگ نارنجی نشان داده شده است. یک شناسه کاملا آریاییست که در بین مردم ایران و سفید پوستان اروپایی مشترک است. در تصویر زیر فراوانی این مارکر در فلات ایران بین ۱۰ تا ۲۵ درصد است که به طور میانگین میتوان ۱۷ درصد برای ساکنان فلات ایران در نطر گرفت.

مارکر جی

مارکر G در نقشه بالا، بیشترین فراوانی را منطقه گرجستان به خود اختصاص داده است.

باتوجه به فراوانی این مارکر در کشور گرجستان کنونی، میتوان چهره دارندگان این مارکر را تشخیص داد. تصویر زیر عکسی از مردم گرجستان امروزی را نشان میدهد. دارندگان این مارکر باید چشمها و موهای خرمایی روشن داشته باشند و از نظر فرم ظاهری، ته چهره آنها به مردم اروپای شرقی شباهت دارد.

مردم گرجستان[

مردم گرجستان امروزی

۷ - هاپلو گروپ یا شناسه ژنتیکی به رنگ توسی H - M۶۹

این هاپلوگروپ که در این نقشه با رنگ توسی نشان داده شده است یک شناسه مختص دراویدیان است که در هند و سریلانکا و پاکستان بیشترین آمار این هاپلوگروپ دیده میشود. اما در ایران تنها در استان سیستان و بلوچستان به صورت فراوان دیده میشوند.

شناسه طوسی[

۸ - هاپلو گروپ یا شناسه ژنتیکی به رنگ قرمز و سیاه راه راه J۲ - M۱۲ و قرمز و سفید راه راه J۲ - M۴۱۰

این دو هاپلوگروپ که در این نقشه به ترتیب با رنگ قرمز و سیاه راه راه و قرمز و سفید راه راه نشان داده شده است؛ دو شناسه ژنتیکی آریایی می باشد که بیشترین آمار این شناسه مربوط به قوم پارس است. صاحبین این مارکر معمولا سبزه و جذاب و خونگرم هستند و از نظر ظاهری دارای بینی های نوک عقابی و ابروهای کمانی می باشند.

شناسه قرمز و سیاه و قرمز و سفید راه راه2

شناسه قرمز و سیاه و قرمز و سفید راه راه

۹ - هاپلو گروپ یا شناسه ژنتیکی به رنگ قرمز و سیاه شطرنجی J۱ - M۲۶۷

این هاپلوگروپ با دو رنگ قرمز و سیاه به صورت شطرنجی نشان داده شده است. این یک هاپلوگروپ میان دو رود(بین النهرین) است و در بین مردم آذربایجان غربی زیاد دیده شده است. این یک هاپلوگروپ مختص به نژاد سامی نیست اما چون زیر شاخه مارکر J۱ میباشد احتمال میرود صاحبین این مارکر مهاجرین سامی باشند.

۱۰ - هاپلو گروپ یا شناسه ژنتیکی به رنگ قرمز و سفید شطرنجی J۱ - PAGEO۸

این هاپلوگروپ در نقشه با رنگ سفید و قرمز به صورت شطرنجی نشان داده شده است که مخصوص سامی نژادان است. فراوانی این شناسه در جنوب عراق حاکی از کوچ دسته های بزرگ اعراب پس از فتح ایران و ساکن شدن در این منطقه است.

بیشترین آمار این هاپلوگروپ مربوط به عرب های خوزستان است که بالای ۳۰ درصد کل آمار را نشان میدهد. پس از استان خوزستان، استان فارس با ۱۰ درصد، استان اصفهان با ۵ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. درصد این هاپلوگروپ در بقیه استانها کمتر از ۵ درصد است.

شناسه شماره 9 و 10

شناسه شماره ۹ و ۱۰

۱۱ - هاپلو گروپ یا شناسه ژنتیکی به رنگ آبی فیروزه ای L - M۶۱

این شناسه که در این نقشه با رنگ آبی فیروزه ای نشان داده شده است یک شناسه متعلق به سیاهپوستان و اعراب و دراویدیان است. این هاپلوگروپ در نواحی جنوبی ایران نظیر بلوچستان و هرمزگان و قشم دیده میشود. به احتمال زیاد وجود این هاپلوگروپ در ایران به خاطر حضور دراویدیان در ایران و یا کوچ قوم دورگه ایرانی دراویدی بلوچ به سایر نقاط ایران است.

شناسه شماره 11

شناسه شماره ۱۱

۱۲ - هاپلو گروپ یا شناسه ژنتیکی به رنگ آبی Q - M۲۴۲

این شناسه ژنتیکی که در نقشه با رنگ آبی نشان داده شده است همانند مارکر J۱ نشانه حضور بیگانگان است و  J۱ - M۲۶۷ بین این مارکر کوچندگان ترک نژاد میباشند.

طبق نقشه بالا کاملا طبیعیست که بیشترین آمار، متعلق به شهرهای ترکمن نشین استان گلستان و خراسان و اصفهان است. جالب است که در آذربایجان این آمار خیلی کمتر از استانهای دیگر است.

شناسه شماره 12

شناسه شماره ۱۲

۱۳ - هاپلو گروپ یا شناسه ژنتیکی به رنگ بنفش، سبز کم رنگ و سبز پررنگ R۱ - M۱۹۸ و R۱ - M۲۶۹ و R۲ - M۱۲۴

این سه هاپلوگروپ که در نقشه بالا به رنگ بنفش، سبز کم رنگ و سبز پررنگ نشان داده شده است، بدون شک متعلق به نژاد آریاییست. صاحبین این هاپلوگروپ ها در سراسر هند تا اروپا بین آریایی ها و سفید پوستان اروپایی پراکنده اند. صاحبین این مارکر داری موهای خرمایی تا طلایی و چشمان خرمایی تا طلایی، پوست سفید و بینی های بدون غوز میباشند.

شناسه ژنتیکی 13

شناسه 13

 

۱۴ - هاپلو گروپ یا شناسه ژنتیکی به رنگ زرشکی T - M۷۰

این هاپلوگروپ به رنگ زرشکی متعلق به اعراب شمال شرقی آفریقا(حامیان) یعنی کشورهایی چون مصر و اتیوپی است. بیشترین آمار این شناسه در ایران، متعلق به آذربایجان است که حاکی از کوچ گسترده اعراب به این سرزمین می باشد. صاحبین این مارکر با چهرهای خاص و با پوست های تیره و نوع لب کلفت مشخص هستند.

شناسه 14

نکته جالب این نقشه این است که درصد کم نژاد ترک در استان هایی چون آذربایجان غربی و شرقی، نشانه عدم حضور گسترده ترکان در این استانهاست. اما هاپلوگروپ T در این استانها نشانه کوچ دسته های بزرگی از اعراب به این نواحیست. با بررسی این هاپلوگروپ متوجه میشویم که علت سیاهی پوست برخی از مردم آذربایجان که شباهت زیادی به اعراب دارند چه بوده است.

نتیجه بررسی ژنتیکی مردم کنونی ایران حاکی از آریایی نژاد بودن 85 درصد مردم ایران است؛ که حداقل 7000 سال با شاخصه های ژنتیکی خاص خود در این سرزمین مقدس ساکنند و از همین سرزمین به سایر نقاط هندوستان و اروپا کوچیدند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۱
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
عکس هارو برداشتید که !
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
در کتب های هندی نیز نوشته شده که اریایی ها از بومیان هند بودند بعد به ایران و بعد به هند مهاجرت کردن البته هندی ها چیزهای دیگه هم می نویسند اینکه هندی های باستان مخترع هواپیما مخترع رادیو و بسیاری از قوانین فیزیک بودند که با امدن اسلام و مغولها همه این دستاوردها از بین رفت!!!!این اشرفیان بناب هم خودشو مسخره کرده هر وقت یه حرفی میزنه بیشرف اصلا پژوهشگر نیست
یحیی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
ایرانی و چشم ابی؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
چشم ابی یک بیماری ژنتیکی ناشی از تغییر رنگ های عنبیه است. و رنگ موهای اغلب نوزادان ایرانی در ابتدای تولد زرد و مانند ان هست که بعدها تغییر میکند. رنگ زرد و طلایی و مانند ان در اروپایی ها نیز ناشی از میزان ملانین است که ان هم به محیط زیست افراد وابسته است. تنها مشخصه برای تشخیص افراد ریخت چهره و دقیق ترش علم ژنتیک است.
آگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
کاش مستند صحبت میکردید. بدانید که همه ی زیر گروه های R آریایی اند. بخش بزرگی از J2 و G و...هم به لحاظ فرهنگی ایرانی اند.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
بحق چیزای نشنیده..چقد مطمئن قصه میبافی دادا.هههههههع
آیدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
من یکی که ن تورکم نه ترکمن ولی گونه های برجسته چشای بادومی دماغ پهن و موهای لخت دارم همین نشون میده نژاد ما خالص نیس...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
این ها تبار پدری را نشان می دهند
هیچ کس خالص نیست اما تبار پدری یکسان است.
فائزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
نقشه زنتیکی وجود نداره
از کدوم نقشه دارید توضیح میدید ؟؟؟
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
آریایی ها مهاجر هستند که وارد ایران شدند و هزاران قوم دیگر وارد ایران شدند و در طول تاریخ جنگ ها صورت گرفت و قومی بر قومی دیگر تسلط پیدا کردن
مسلمانان ایران را فتح کردن و چندین سال بر ایران حکومت کردند و ایرانیان مسلمان شدند و به همدیگه زن دادند و تویی که داد میزنی آریایی هستم شجره نامه داری می تونی ثابت کنی که اصلت عرب نیست یا مغول نیست یا انگلیسی یا روسی نیستی ما عرب و لر خوزستان با هم روابط خانوادگی داریم به همدیگه داریم زن میدیم و عربی و لری راحت حرف میزنیم چند سال بگذره من عربی که زن لر گرفتم بچه هم تا آخر عمر لری حرف میزنن یا من لری که زن عرب گرفتم بچه هام عربی حرف میزنن پس اصالتی وجود نداره همه نژاد ما مختلط هستیم و هیچ نژادی در ایران و درتمام کشورها ثابت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
علم ژنتیک همانند شجره نامست و تمام.
رهگزر لر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
شما نمیدانید که علم ژنتیک چیست؟ علم وقتی می آید نظریه رنگ می بازد.
وقتی در خوزستان و ... از استخوان های یافت شده مربوط به 7000 سال قبل مارکرهای هاپلوگروپ نژاد آریایی یافت می شود یعنی این مهاجرت از ایران به نواحی دیگر بوده و اگر مهاجرتی در آینده صورت گرفته بازگشت به سرزمین های اجدادی بوده است.
ضمنا شما نژاد شناسی را با نژاد ستیزی و نژادپرستی اشتباه گرفتید که جای تاسف دارد. برتری انسان های به تقوای آنها هست بر اساس باورهای ما. اینجا ایران هست و ما کسی را برای نژادش تحقیر نمی کنیم. پس تعارض منافع احساس نکنید و علم را زیر سوال نبرید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
اگر ایرانی اریایی میخاید ببینید در جیرفت و امتداد رودخانه هلیل کنار شهر سوخته تپه های باستانی کنارصندل مردمانی زندگی میکنند که دستخوش هیچ تغییری نشده اند و اصیلترین مردم دنیا هستند
مشمراد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
در این فیلم دانشمند روسی از دانشگاه هاروارد دکتر آناتولی کلیوسوف بنیانگذار آکادمی تبار شناسی ژنتیک بر اساس آخرین یافته های باستانی-زبانی و ژنتیک به این پرسش که چه کسانی آریایی هستند پاسخ می دهد. این گفتگوی تلویزیونی با شبکه روسیا الیوم صورت گرفته و در تاریخ 24.07.2019 منتشر شده است.

https://www.aparat.com/v/JqoIw
محمود رشیدی کامکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
با سلام
به نظر من تمام نظریه ها در مورد نژاد انسان ها چرت و پرته، تو هر نژادی زیبا هست، زشتم هست، یک عده هستند که میخوان خودشونو تافته جدا بافته کنند، همه انسانه فرزند آدم و حوا هستند و یک ریشه دارند و به دلیل پراکندگی در جهان و قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی مختلف خصوصیات مخصوصی به خود گرفته اند، با این حرف ها میخواین چی رو ثابت کنید، ت همه قومیت ها انسان های باهوش وجود داره،همانطوری که انسان هایی کم هوش تر هم پیدا میشه، این خرافه پرستی ها رو بذارید کنار، خسته شدیم از بس دروغ گفتین و هر کی یه حرفی زد، به جای این حرفا بیاین انسان باشیم
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
ژنتیک G وJ آریایی نیستند تا کی میخواهید کل مردم ایران را آریایی جلوه دهید خسته نشدید از این همه دروغ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
دوست گرامی بیشتر زرتشتیان یزد هاپلوگروپ J2 دارن نکنه میخوای بگی زرتشتی های یزد که از خالص ترین اقوام ایران هستن هم مغولن؟ سرچشمه هاپلوگروپ G هم احتمالا در ایران بوده
کامران آزادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
دوست عزیز ناشناس اگر تست ژنتیکی یک فردی نشان داد وی دارای نژاد مغولی هست حتی اگر آن فرد زرتشتی هم باشد فرقی نمی کند
(که البته مغول ها J نیستند و ترک ها J2 هستند به نقشه پراکندگی و تراکم هاپلوگروپ j2 و نقشه مناطق ترکنشین نگاه و مقایسه کنید )
البته استان یزد جایی است که کمترین میزان ژن J2 را دارد در حد صفر
پویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
بیغیال شیدبابل فکر نون باشین
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
ما در طول تاریخ جنگ داشتیم من خودم سند و مدرک دارم که یک رگ روس و انگلیسی از طر مادر و پدر دارم و دارم داخل ایران زندگی میکنم و اگه منطقی وفکر کنیم 80 میلیون جمعیت داریم چند نفر مثل من هستن و مثل بقیه ساکنین
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
قطعا اینطوره که فکر نمیکنم الان اصلا نژاد خالصی وجود داشته باشه به جز اندکی که ارتباط کمی با دنیا دارن.بعضی روستا های خیلی باستانی ایران که ما حتی ازشون خبر هم نداریم و شاید افریقا و جزیره های دور افتاده.اما الان و در قرن های اخیر زندگی انسان ها به هم پیوند خورده و از همه بیشتر در این قرن ارتباطات اونقدر زیاد شده که ما به راحتی با دور ترین نقاط دنیا سفر میکنیمو این واضحه که نژاد ها مخلوط میشن.اولا ما باید ژن غالب رو نگاه کنیم.شما فرض کنین من مثلا مادربزرگ مادربزرگ مادربزرگم یه زن روس بوده باشه.و بقیه همگی اریایی.خب این دلیل نمیشه من روس باشم چون ژن غالب من و اجدادم اریایی بوده.و این که کسی به ژنش افتخار کنه تبعیض نژادی نیست!تو نمیگی بقیه باید بمیرن.بقیه بد هستن.بقیه زشتن.بقیه خنگن!فقط این ثابت شده اس که مردمانی که اریایی بودند ریشه تاریخی وکهنی دارند که این خودش نشون دهنده تمدن او هاست.هرکس تاریخ کهن تری داشته باشه قطعا تمدن عمیق تری داره.و ایرانیان همیشه به مهربانی و خونگرمی زیبایی و وریزدگی و عدالت و احترام یاد شده اند.چیزی که واقعا بوده اند و من واقعا بدون هیچ تبعیضی نظرم اینه که قشنگ ترین تمدن دنیا است.همون طور که وینستون چرچیل هم گفته اگه ایران بمیره تمدن هم میمیره.میدونم شاید براتون مسخره بیا اما این چیزی هست که واقعا بودیم و الان هم هستیم اما متاسفانه همون طور که میدونین ایران همیشه حکومت بسیار قدرتمندی بوده اما زمانی که عرب ها و مغول ها حمله میکنن اوضاع واقعا به هم میریزه چیزی که حتی نمیشه تصور کرد.و بیشترین تاثیرات خرافی و جهالت در زمان قاجار و الان هست.واقعا جنگ نرم رو باید جدی گرفت این چیزیه که همه تمدن باستان یک ملت که با وجود گذشت قرن ها پا برجا مونده رو داره از بین میبره.و من قلبم مچاله میشه و فقط میتونم بگم افسوس و هزاران هزار افسوس از مردم بیچاره ای که با وجود دردهای فراوان چاره ای جز نادان بودن ندارند.نمیگذارند و نمیتوانند درک کنند.با شست و شوی مغر ها دیگه نمیشه کاری کرد و زمان بسیار و صبر زیاد میخواد .همه شنیدیم پیش گیری بهتر از درمان هست.خواهشا زود چیزی رو قبول نکنین.فکر کنین تحقیق کنین و پیرو عقاید و تفکرات خودتون باشین نه زندگی ای که میخوان براتون بسازن و مثل عروسک خیمه شب بازی شمارو کنترل کنن.
در مورد قیافه که کم ترین اهمیت رو داره.قرار نیست حتما اگه کسی اریایی هست این مشخصات ظاهری رو داشته باشه.این ژنتیک هست که ممکنه خالص ترین ها هم جهش پیدا کنن پس نمیشه گفت اگه قیافت این نیست تو اریایی نیستی!ژن اکثریت این هست فقط.و این رو هم بگم درسنه جنوب ایران ژن مخلوط با عرب دارن.غرب ژن مخلوط با ترک.شمال شرقی مغولی.ولی همه این ها در ایران و با فرهنگ ایران بزرگ شدن پس ایرانی هستن.عاشق همتونم به خودتون افتخار کنین و ببالین.

میدونم که شاید یکم حرفام شاخه به شاخه شد اما من هزاران حرف نگفته دارم که توی دلم جمع شده و من نمیدونم کدومو بگم ذهنم کشش این همه رو نداره.من اطلاعات زیادی داشتم که بگم اما نمیشه همه رو گفت.فقط بدونین که حواستون باشه گول نخورین.زود قبول نکنین.و به بادی بند نباشین و پای تفکراتتون بایستین.همگی شاد و موفق و سلامت باشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
چه فرقی داره
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
بسیار عالی و علمی بود . این هم که حدود 85 درصد مردم ایران هنوز هم آریایی نژاد هستند جای بس امیدواری است . من خودم اصالتا مال استان مرکزی با یه رگه از زنجان از طرف پدر بزرگ پدری ام هستم . و به ایرانی بودن و آریایی بودن ام افتخار می کنم .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
خخخخ هنوز عقب مون..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
نفهم باش و خوش باش
کنجکاو
|
Canada
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
چرا هاپلوگروپ x وy با هم جور نیست مثلا مردم ترکیه 10 درصد هاپلوگروپ مادری شرقی دارند ولی فقط 1.5 درصد هاپلوگروپ پدری شرقی دارند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
تو تهران و کرج که لهجه ندارن نمیشه فهمید کی فارسه کرده ترکه لره وحتی پشتون چون ترک خالص فقط آسیای میانه و چشم بادومی بقیه ترک زبون شدن و بیشتر ایرانی ها جِی دو اند نژادشان
کامران آزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
با سلام بسیار خوب می شد که نقشه پراکنده هاپلوگروپ J2 را که در سال 2018 توسط موسسه تحقیقات ژنتیک انگلستان در لندن منتشر شده است را در اینجا می آوردید
اگر به این نقشه نگاه کنید و آن را با نقشه پراکندگی اقوام ترک زبان مقایسه کنید نکات حائز اهمیتی مشاهده خواهید کرد میزان تراکم این ژن در بین قشقایی ها ، ترک های عراق ترکمن های ایران ترک ها یا آذری های ایران و جمهوری آذربایجان همچنین قزاق ها ترکمن های تاتار ها و باشقردها همچنین اویغور ها و ساری یوغور ها در شمال شرق چین نزدیک مرز کره و همه نقاطی که ترک زبان ها زندگی می کنند نسبت به سایر اقوام همسایه پررنگ تر است و مرز قومی زبانی ترک ها با همسایگان دقیقا منطبق با مرز ژنتیکی می باشد
که این نشان می دهد می توانیم این هاپلوگروپ را با اطمینان ژن ترکی بنامیم و بله نتیجه بگیریم
همه ترک ها اعم از آذربایجانی و ترکیه ای و قزاق و اویغور و ازبک و ترکمن علارغم تفاوت های ظاهری با هم هم نژاد هستند
بیشترین تراکم این ژن در آذربایجان است پس می توان با توجه به مرکزیت جغرافیای آذربایجان و پیوستگی تاریخی نمونه های یافته شده دبگوییم آذربایجان منشا این ژن و قوم ترک بوده است
اکثریت مردمان ایران که حاوی این ژن می باشند منشا ترکی دارند که بعد ها با مهاجرت آریایی ها و کاهش جمعیت ترک ها در مناطق مربوطه تغییر زبان رخ داده است اما همچنان زبان ترکی و توده های هاپلوگروپ j2 پراکندگی و تراکم نسبتا بالایی در کشور دارند بطوریکه برخی پان آرینیست ها بدون در نظر گرفتن تراکم این هاپلوگروپ در بین ترکان قزاق ، تاتار ، باشقر ، ازبک ، اویغور ، ساری یوغور، منچوری ، ترکیه ، جمهوری آذربایجان ، قشقایی ها و ... مجبور شدند ادعا کنند این هاپلوگروپ ژن آریایی می باشد این در حالی است که میزان این ژن در متکلین زبان های هندی اروپایی و سامی و غیره به طور متمایزی کمتر از اقوام ترک زبان است
به طور خلاصه این نقشه نشان می دهد که نظریه قرن نوزدهمی مهاجرت ترکان از مغولستان دیگر حتی ارزش تبلیغاتی خود را نیز از دست داده و ترکان ده ها هزار سال است که ساکنان این مناطق بوده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
البته که ایران کشور ترکها بوده !! و با همین فرمون بریدجلو ، به اونجا میرسید که خود فارسی هم در واقع اصل و ریشه ش ترکی بوده و امثال فردوسی هم یه مشت پرت و پلا گفتن ....
آریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
یک روش بسیار ساده برای شناخت قوم آریا این است که آریایی ها رو از هوش بالا و غیرتمندی و همچنین مردمی ظلم ناپذیر هستند که در شاهنامه هم به اینها اشاره شده.حالا شما فکر می کنید آیا مردم امروز ایران این خصوصیات را دارند؟
سایروس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
نژاد شناسی با نژادپرستی اشتباه نگیرید قطعا نژاد و نژادچه حقیقت است خداوند مردمان را گوناگون در
سرزمین ها با توجه به بوم زیست از آدم و حوا پراکنده کرده تا از همدیگر شناخته شوند هم فرم
بدنی و هم زبانی و فرهنگی متفاوت اما خدمات
و شایستگی تمدن به جهانیان ارزش است و ایرانیان
و آریایی ها به خودمان میبالیم چه در مال آریا (ملایر) و چه در جنوب آلمان باواریا چه در اران آذر
چه کرد لر فارس لک و گیلک خراسانی بلوچ سیستان
این فرهنگ و تمدن بیش از ۷۰۰۰سال مانا وزنده به تمام جهان دانش ادبیات و اندیشه نیکو ارمغان داشته استخوان‌بندی و پیکره آن همگون در ۹۰ درصد ایران
هویداست ایلات مهاجم وارد شده حکومت کرده و
جذب فرهنگ والای آن شده و در میان هزاران زانتوی
قبیله و شهرهای ایران مستحیل ودر پیرامون کشورمان مردمان ما در میان آنها مستحیل شده در
خراسان بزرگ این امر نمود بیشتری دارد که چهره
خراسانی دورگه خودشان نژادچه ها شده و کشورهایی دارند.و اما سخنم با مناطق و گویشهای
درون کشور م حتی برخی همسایگان این است که
علمی تاریخی بدون تعصبات کور اندیشه ورزی بفرمایید دانش ژنتیک و زبانشناسی مدرن و سیر
حرکت سیاسی قرون اخیر آنان را از مام میهن
دور کرده .بنی آدم همه از یک گوهرند و همه محترم
بدرود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار