کد خبر: ۳۹۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۸ 27 March 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پشت پرده سفر نوروزی روحانی به روسیه

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی تأکید کرد: «سفر رئیس‌جمهوری ایران به مسکو نشانگر اهمیت ایران برای روسیه است. همزمان با تضعیف نفوذ آمریکا در خاورمیانه، ایران و روسیه به منظور توسعه قدرت خود در منطقه متحد شده‌اند و ضمن تقویت روابط سیاسی و دیپلماتیک خود، عملیات نظامی مشترک در سوریه را نیز افزایش داده‌اند. خبرگزاری دانشجو این خبر را منتشر کرد.


دلیل تک دوره ای شدن ریاست جمهوری کارتر

فراموشی داخل و اولویت دادن به خارج کلید طلایی شکست آقای رئیس‌جمهور بود. بسیاری از کارشناسان معتقدند که غفلت کارتر و دولتش از مسائل داخلی و تمرکز بیش از اندازه بر مسائل خارجی سبب شد تا نارضایتی گسترده مردم از او افزایش یابد و با پاسخ مناسبی هم از سوی رئیس‌جمهور روبرو نشود و همین مساله باعث سقوط او شد. نسیم این خبر را منتشر کرد.


ثبت‌نام پیرمرد ۱۰۷ ساله همراه با همسرش در انتخابات شوراها

یک پیرمرد 107 ساله همراه با همسرش در انتخابات شوراها ثبت نام کردند. فیض ا... فتحی پیرمرد ۱۰۷ ساله اهل روستای پنجه سفلی بخش مرکزی شهرستان دیواندره همراه با همسر ۷۳ ساله خویش به نام جهان عبداللهی در انتخابات شوراها ثبت نام کردند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


واکنش توئیتری ابوطالبی به سخنان احمدی‌نژاد

ابوطالبی در صفحه توئیتر خود در خصوص تحرکات و سخنرانی اخیر محمود احمدی نژاد در اهواز نوشت: "قطبي سازي حضور-جانشيني" برای جلب حمايت اصول گرايان پايدار و دوقطبي سازي جديد، ازطريق سخنان دوپهلو، تلاش مي كند؛ البته باتداوم خطاهاي راهبردي: خطاي راهبردي اول: تخريب دستاوردهاي انقلاب و شخصيت هاي نظام درانتخابات ٨٤ و٨٨ ،بحران آفريني هاي آن هشت سال، ايجادوتعميق شكاف دركشور؛خطاي راهبردي دوم:خانه نشيني ١١روزه ،تهديد امنيت كلان سياسي كشور، مقابله ساختارشكن با نظام، تعميق شكاف دولت - نظام؛ خطاي راهبردي سوم: نابودي فرهنگ واقتصادملي، تعميق شكاف فقيروغني،نابودي سرمايه هاومديريت كشور،... باتبديل عقلانيت ساختاري به عوام گرايي؛ اينك وخطاي راهبردي چهارم: جوسازي دربرابر نظر حكيمانه عدم حضور،سخنراني ساختارشكن درخوزستان، وتحريك ملي-قومي با دميدن دربحران هاي خودساخته؛اگرسياستمدارنيستيم، بازي سياست نمي شناسيم، وراه ورسم حضوردرقدرت را نمي دانيم، حداقل ارزيابي درستي ازنتايج اقدامات خود داشته باشيم؛ هشيارباشيم،قدرت،ارزش آن را نداردكه براي به چنگ آوردن آن،همانگونه كه قبلا كرده ايد، كشوروامنيت ملي آن را ساختارشكنانه به مخاطره بياندازيم. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.


صورت‌حساب 300 میلیون پوندی ترامپ برای مرکل!

در جریان سفر اخیر آنگلا مرکل، صدرآعظم آلمان به ایالات متحده، وی با یک صورت‌حساب دست‌کم 300 میلیون پوندی مواجه شده است. به نوشته روزنامه تایمز انگلیس، منابعی در دولت آلمان گفته‌اند که صورت‌حساب فوق‌الذکر، بابت بدهی‌های آلمان به ناتو به خانم مرکل ارائه شده است. بر اساس گزارش فوق، این صورت‌حساب که در یک دیدار خصوصی به صدراعظم آلمان داده شد، به گفته یکی از وزرای آلمانی خشم‌برانگیز بوده است. این وزیر آلمانی گفته است مقصود از ارائه چنین درخواستی مرعوب کردن طرف آلمانی بوده اما مرکل صورت حساب را با خونسردی دریافت کرده و به چنین اقدامات تحریک‌آمیزی پاسخ نمی‌دهد. موج این خبر را منتشر کرد.


انتقاد تند آیت‌الله جوادی‌آملی از بانک ها

آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: اقتصاد مقاومتی راه علمی دارد و با بانک ربوی نمی‌توان آن را محقق کرد. نخستین کار این است که غده بانک‌های ربوی درمان شود. اقتصاد و تولید با این بانک‌ها سامان نمی‌گیرد و باید فکری جدی در این خصوص شود. رویداد این خبر را منتشر کرد.


روایت روحانی از وضعیت اقتصادی کشور

حسن روحانی روز یکشنبه و در نخستین جلسه هیات دولت در سال 1396 با بیان اینکه توصیه ‏های رهبر معظم انقلاب را باید به دقت اجرا کرد، اظهار داشت: چارچوب و دستور العملی را برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در ‏روزهای آتی صادر خواهم کرد.‏ رئیس جمهور گفت: دستیابی به رشد اقتصادی دو رقمی، تورم تک رقمی و ایجاد 700 هزار شغل در سال 95، در ربع قرن اخیر ‏بی سابقه بوده است.


شهادت یک کشتی گیر ایرانی در سوریه

سعید خواجه صالحانی از کشتی گیران استان تهران در منطقه عملیاتی سوریه به خیل شهدا پیوست.


سومین ایرباس تحویلی ایران نیز مرجوعی است؟

روز گذشته سومین هواپیمای ایرباس و دومین هواپیمای پهن‌پیکر از این برند در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.پایگاه فلایت گلوبال در این رابطه نوشت، شرکت ایران‌ایر دومین هواپیما از مدل A330-200 را دو هفته پس از دریافت نخستین فروند از این مدل تحویل گرفت.عمر بدنه این هواپیما با شماره ثبت EP-IJB، همانند A330 پیشین ارسالی به ایران، 3 سال است که در ابتدا در سال 2014 برای شرکت اویانکا، شرکت هواپیمایی ملی کلمبیا به شرکت اویانکا، شرکت هواپیمایی ملی کلمبیا تحویل داده شده بود اما در این خطوط هوایی به کار گرفته نشد.این دو هواپیمای A330 ، بخشی از 36 سفارش ایران به ایرباس برای این مدل در سال گذشته در قالب قرارداد خرید 100 فروند هواپیما است.


توصیه سخنگوی دولت اصلاحات به روحانی

عبدالله رمضان زاده در اینستاگرام در توصیه ای به حسن روحانی رئیس جمهوری نوشت: آقای رئیس جمهور افتتاح پروژه ها توسط شخص جنابعالی در دو ماه پیش رو تاثیر مثبتی بر افکار عمومی نخواهد داشت، این امر را به دیگران واگذار کنید.


بازگشایی نمایندگی حج ایران در عربستان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر با تاکید بر اینکه نظر مقام معظم رهبری همواره بر برگزاری حج عزتمندانه بوده است، اظهار کرد: ایشان همیشه تاکید داشته‌اند حج باید با حفظ موازین مورد نظرما برقرار شود، چون حج یک واجب شرعی است و نمی‌تواند تعطیل شود. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از گشایش دفتر نمایندگی سازمان حج ایران در عربستان در آینده نزدیک خبر داد.


آمار مشاور رهبر انقلاب از تعداد بیکاران

سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی بعد از ظهر امروز در یادواره شهدای مشهد اردهال کاشان ضمن تبریک به مناسبت نوروز و آغاز سال جدید اظهار داشت: شهدا چراغ راه انسان‌ها هستند و لازم است به آن‌ها تاسی کنیم و راه آن‌ها را ادامه دهیم.مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه وجود هفت میلیون بیکار زیبنده دولت نیست گفت: دولت آینده بیشتر به "مسائل داخلی" توجه کند.


نظر روحانی درباره حجاب اجباری

مساله «حجاب» یکی از مسائلی بود که در همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی مرکز بحث‌ها و اظهارنظرهای گوناگون قرار داشت. برخی از گروه‌ها و افراد به حجاب‌ اجباری اعتقادی نداشتند و معتقد بودند که باید این امر در اختیار و انتخاب خود افراد باشد، برخی دیگر هم با تکیه بر دستور اکید احکام و معارف اسلامی بر حفظ حجاب و محیط عفیفانه اجتماعی معتقد بودند که اجباری بودن حجاب، بهترین راهکار برای این منظور است. دکتر حسن روحانی، در کتاب خود به بخشی از این مجادلات اشاره کرده است. او که مسئول اجرای طرح اجباری کردن حجاب در ادارت مربوط به ارتش پس از انقلاب بوده است، افزون بر اینکه نظر و اقدامات خود در این باره را شرح داده‌ است به برخی نقل قول‌های جالب توجه افراد و گروه‌ها در آن زمان هم اشارتی کرده است. در بخشی از این خاظرات می خوانیم:« طرح اجباری شدن حجاب در ادارت مربوط به ارتش، به عهده من گذاشته شد و بدین جهت در گام اول، همه زنان کارمند مستقر در ستاد مشترک ارتش را که نزدیک به سی نفر بودند، جمع کردم و پس از گفتگو با آنان قرار گذاشتیم از فردای آن روز با روسری در محل کار خود حاضر شوند. زنان کارمند که همگی به جز دو یا سه نفر بی‌حجاب بودند، شروع کردند به غر زدن و شلوغ کردن، ولی من محکم ایستادم و گفتم: از فردا صبح دژبان مقابل درب ورودی موظف است از ورود خانم‌های بی‌حجاب به محوطه ستاد مشترک ارتش جلوگیری کند. پس از ستاد ارتش، نوبت به نیروهای سه‌گانه رسید. در آغاز به پادگان دوشان تپه رفتم و همه کارمندان زن را که تعداد آن‌ها هم زیاد بود در سالنی جمع و درباره حجاب صحبت کردم. در آنجا زن‌ها خیلی سر و صدا راه انداختند اما من قاطعانه گفتم: «این دستور است و سرپیچی از آن جایز نیست.» بعد توضیح دادم که ما نمی‌گوییم چادر سر کنید، بحث چادر مطرح نیست، سخن بر سر استفاده از روسری و پوشاندن سر و گردن است. در نهایت، در آنجا هم گفتم به دژبان دستور داده‌ایم از فردا هیچ زن بی‌حجابی را به پایگاه راه ندهند.»


اعتراض ایران به تصمیم اخیر دادگاه لوکزامبورگ

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در روزهای اخیر، پرسش ها و ابهام هایی درباره اوراق دلاری متعلق به بانک مرکزی و تصمیم دادگاه لوکزامبورگ مطرح شده است. بر این اساس ضروری است نکاتی در زمینه اوراق مذکور و اقدامات انجام شده در گذشته توسط مسئولان وقت یادآوری شود:‌ تصمیم اخیر دادگاه لوکزامبورگ در توقیف دارایی هایی ایران، به معنای اجرای رأی دادگاه آمریکایی نیست و برای مقابله با آن، بانک مرکزی با همکاری مرکز امور حقوقی بین المللی ریاست جمهوری، از امکان اعتراض و استیناف خواهی، حداکثر استفاده را به عمل خواهد آورد.


نامه سرگشاده یار سابق احمدی‌نژاد

حجت الاسلام میرتاج الدینی معاون رئیس‌جمهور سابق با صدور نامه سرگشاده‌ای خطاب به احمدی‌نژاد به وی متذکر شد: تا زمانی که در "حلقه خاص زاویه‌دارها" هستید فرصت‌های خدمت از دست می‌رود.


توضیح یک منبع آگاه درباره مدیر برکنار شده آستان قدس

پیرو درج برخی شایعات پیرامون مدیران سابق آستان قدس رضوی، یک منبع آگاه اعلام کرد که آقای مهدی عزیزیان جزء اولین تغییرات در دوره مدیریت جدید آستان بوده است.به گزارش فارس، یک منبع آگاه در آستان قدس رضوی گفت: آقای مهدی عزیزیان جزء اولین تغییرات در دوره مدیریت جدید آستان بوده و پس از برکناری حتی یک روز هم در این آستان مقدس اشتغال نداشته است.به گفته این منبع آگاه، پس از عزل عزیزیان در خردادماه سال گذشته سید مرتضی بختیاری استاندار سابق اصفهان و وزیر دادگستری دولت قبل به این سمت منصوب و عهده‌دار قائم مقامی آستان قدس رضوی است.


رقیب روحانی عملکرد دولت است نه اصول‌گرایان

محمدرضا تابش در گفت و گو با عصر ایران بیان داشت:« ما نبايد رقيب را دست كم بگيريم . رقيب روحاني جريان اصولگرا نيست، رقيب آقایروحاني عملكردهاي دولت است و شايد خلاهاي كه در جريان اطلاع رساني به مردم وجود داشته است و البته رقيب ديگر اقاي روحاني كه ممكن است در آینده خود را نشان دهد فضایي است كه ممكن در پي تخريب هاي ناجوانمردانه عليه اقاي روحاني ايجاد شود و كسي نيز جلودار اين فضا نباشد و همين سه عامل ممكن است آرا آقاي روحاني را كاهش دهد .»


روایت مهناز افشار از زندگی شخصی با رامین

مهناز افشار در برنامه «آپاراتچی» به زندگی شخصی‌اش اشاره کرد و درباره ازدواجش با یاسین رامین و حواشی‌اش توضیحاتی داد.افشار در این برنامه گفت: «من با سوال، نقد و پرسش مشکلی ندارم تا جایی که روحم را زخم نکند. روزی که می‌خواستم ازدواج کنم، می‌دانستم همسرم پسر فردی خواهد بود که مجله «رویش» را به خاطر این که عکس من روی جلدش بود، توقیف کرد اما فراموش نکنیم که هیچ کدام ما نه شبیه برادرمان هستیم، نه شبیه پدرمان، نه شبیه خواهرمان، نه شبیه مادرمان. وقتی کسی را دوست داری بابت دوست داشتنش باید تاوان بدهی و من مشکلی بابت تاوان دادن ندارم.»



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
مهناز افشار رو ببین چی میگه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار