رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: « توصیه باهنر به تحریم‌کنندگان انتخابات»، «تور احمدی‌نژادی‌ها برای انتخابات شورا»، «وعده همکاری رئیس قوه قضائیه به دولت»، «روایت تویتری ظریف از علت سفر روحانی به روسیه»... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۹۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 28 March 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

توصیه باهنر به تحریم‌کنندگان انتخابات

محمدرضا باهنر در یادداشتی در خصوص چرای شرگت در انتخابات نوشت: انتخاب اصلح یک حق اساسی و متعلق به مردم است. اگر کسی این حق را استفاه نکند چنین حقی را به جریان رقیب واگذار کرده و این محاسبه براساس علم ریاضی، محاسبه ای کاملا واقعی و درست محسوب می شود. به هرحال رئیس جمهور در این کشور در ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ انتخاب خواهد شد چه من، شما و یا هر کس دیگری در انتخابات مشارکت داشته باشیم و چه مشارکت نداشته باشیم. اما اگر خود را از حضور در پای صندوق های رای و استفاده از این حق محروم کنیم به طور حتم این حق به جریان رقیب داده خواهد شد. برخی ممکن است بگویند چه تفاوتی دارد که چه کسی انتخاب شده و نام چه فردی از صندوق های رای بیرون بیاید؛ اما باید گفت صرف نظر از پرداختن به مسائل ارزشی باید دانست که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و از زمانی که رئیس جمهور در کشور ما رئیس واقعی قوه مجریه شده است، روسای جمهور فعال در کشور به جز شهید رجایی، مرحوم هاشمی رفسنجانی، آقایان خاتمی، احمدی نژاد و روحانی بوده اند؛ اما آیا کسی می تواند ادعا کند که هر یک از این روسای جمهور با دیگری تفاوتی نداشته است. هم از نظر مردم و هم از نظر فعالان سیاسی حتما هر یک از روسای جمهور با دیگری فرق داشته است و به جرات می توان گفت که تفاوت های اساسی هم داشتند. مهر این خبر را منتشر کرد.


انتقاد دولت از رسانه‌هایی که از بیت‌المال پول می‌گیرند و انتقاد می‌کنند

حجت الاسلام انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: امروز تعداد زیادی رسانه و سایت در فضای مجازی با پول بیت المال با هدایت کانونهایی خاص شبانه روز علیه دولت فعالیت می کنند. به عنوان مثال در موضوع حقوقهای نجومی دولت به محض اطلاع، همه اقدامات لازم را برای برخورد با مساله و رفع خلاهای قانونی با هدف جلوگیری از تکرار آن انجام داد، اما عده ای که هنوز در فضای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ باقی مانده اند، همچنان این موضوع را دستمایه تخریب و هجمه علیه دولت قرار می دهند.مهر این خبر را منتشر کرد.


احمدی‌نژادی‌ای هیچ‌گاه خودشان را اصولگرا نمی‌دانستند

حسن غفوری‌فرد در گفت‌وگو با عصرایران گفت: احمدی نژادی ها هیچ گاه خودشان را جز اصول گراها به حساب نیاوردند و در نتیجه برای خودش یک امت واحده است. به هر حال وقتی شرکای انتخاباتی زیاد می شود آرا نیز بین کاندیداها تقسیم می شود البته باید دید که کاندیدای آنها چگونه رفتار می کند و آیا شورای نگهبان آنها را تایید می کند یا خیر. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که شورای نگهبان چه کسانی را تایید می کند تا در آن شرایط بتوان روند انتخابات را بهتر بررسی کرد. ‍


تور احمدی‌نژادی‌ها برای انتخابات شورا

سایت دولت بهار نوشت: از صاحبنظرانی که در انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرده و تمایل به حضور در لیست مستقل انتخاباتی احمدی نژادیها دارند دعوت می شود آمادگی خود را به جناب آقای حمید بقایی با شماره تلفن "0919*******” پیامک یا تلگرام نمایند.


استمداد‌قهرمان‌جهان‌از وزرای ورزش‌یابهداشت

علی محمدیاری قهرمان پرتاب دیسک کشورمان که مدال‌های رنگارنگی در مسابقات جهانی و پارالمپیک دارد، امروز در حین تمرینات دچار مصدومیت شد و الان ساعت‌هاست که در بیمارستان حضور دارد اما رسیدگی به او نشده است.محمدیاری در گفت‌وگو با فارس در این خصوص گفت: من رکورددار جهان هستم و امروز در حالی تمرین بودم که توپ مدیسن‌بال که بسیار هم سنگین است با صورتم برخورد کرد که باعث شد از ناحیه صورت و دندان دچار آسیب‌های شدید شوم. بعد از آن من را به بیمارستان ... آوردند و الان 6 ساعت است که اینجا هستم و هیچ کاری برای من انجام نداده‌اند. وزیر ورزش و وزیر بهداشت به دادِ من برسند. آنها در مصاحبه‌هایشان عنوان می‌کنند که باید از قهرمانان حمایت کرد اما الان مسئولان بیمارستان‌ از من طلبکار هم هستند.


وعده همکاری رئیس قوه قضائیه به دولت

رئیس قوه قضاییه در نشست مسئولان عالی قضایی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، برخورد دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی و تأمین امنیت سرمایه گذاری سالم را مورد تأکید قرار داد و گفت: ما قطعاً با تأمین امنیت سرمایه گذاری و رفع موانع تولید و اشتغال، دولت را در جهت تحقق فرمایش های رهبر معظم انقلاب کمک خواهیم کرد.


پاداش 12 هزار دلاری فدراسیون به شاگردان کی‌روش

فدراسیون فوتبال کشورمان پاداش ملی‌پوشان و کادرفنی تیم ملی برای دیدار های ایران مقابل سوریه و قطر را امروز به بازیکنان و سایر اعضای این تیم پرداخت کرد.تیم ملی ایران در دیدار خارج از خانه در مالزی مقابل سوریه به تساوی رسید و سوم فروردین ماه امسال در خانه قطر به برتری رسید. اعضای تیم ملی برای مساوی مقابل سوریه 4 هزار دلار و برد مقابل قطر 8 هزار دلار دریافت کردند.


روایت تویتری ظریف از علت سفر روحانی به روسیه

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به‌همراه حسن روحانی در روسیه به‌سر می‌برد، در خصوص این سفر یک پیام توئیتری منتشر کرد.وی در این پیام تصریح کرد: «با رئیس‌جمهور روحانی در روسیه هستیم تا بر روابط مستحکم دوباره تاکید کرده، روابط اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای را بهبود بخشیده و مبارزه با تروریسم افراط‌گرایانه را توسعه دهیم


چرا سیداحمد چند روز پشت سر امام نماز نخواند؟

سایت «جماران» خاطره‌ای برگرفته از کتاب «پدر مهربان» را بازنشر کرده است.در بخشی از این خاطره آمده است: با به دنیا آمدن علی (سیدعلی خمینی، نوه امام)، سید احمد (سیداحمد خمینی، فرزند امام) و بانو (فاطمه طباطبایی) روزی پنج - شش ساعت را نزد آقا می‌گذراندند تا اینکه روزها گذشت و علی کم کم بزرگ شد و موقع نماز که می‌شد، آقا برای علی عمامه می‌بست و او به اصطلاح امام جماعت می‌شد و بقیه پشت سرش نماز می‌خواندند. در همین ایام، یک روز وقتی آقا به سجده رفت، علی برای مدتی روی کول آقا رفت و پایین نیامد و سید احمد نگران از اینکه نکند قلب آقا ناراحت شود. از فردایش تا دو - سه روزی برای نماز جماعت نیامد و آقا که علت را سؤال کردند، سید گفت: علی شما را اذیت می‌کند و آقا پاسخ دادند: من دوست دارم علی اذیت کند، او را بیاور.


سانسور فیلم به خاطر یک شباهت!

قسمتی از آنونس فیلم سه بیگانه که گفته شده مدیران وزارت ارشاد به دلیل شباهت حمید لولایی و حسن روحانی خواستار تغییر در فیلم شده‌اند.


گاف جدید ترامپ

عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در فضای مجازی به گونه ای است که تقریبا با انتشار هر پستی در توئیتر به سوژه کاربران شبکه های اجتماعی تبدیل می شود چرا که او همواره در نوشتن پست های ارسالی خود غلط دیکته ای دارد. این بار وی با انتشار پستی در صفحه توئیترش با به کار بردن عبارت «Thanks you» باز هم خبر ساز شد.


لفاظی معاون ترامپ  علیه ایران در کنفرانس آیپک

، "مایک پنس" معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس سالانه لابی صهیونیستی آیپک بار دیگر در ادامه فضاسازی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، تهران را به انجام اقدامات بی‌ثبات‌کننده در خاورمیانه متهم کرد.وی که به عنوان یکی از سخنرانان اصلی به نیابت از ترامپ به این کنفرانس دعوت شده بود، در بخشی از سخنرانی‌اش مدعی شد دولت جدید آمریکا تلاشهای ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه و به خطر انداختن امنیت اسرائیل را تحمل نخواهد کرد.پنس در ادامه با بیان اینکه دولت ترامپ رسما پس از آزمایش موشکی اخیر ایران به این کشور اخطار داده است، گفت تعهد آمریکا به اسرائیل غیرقابل‌مذاکره است و به همین دلیل، واشنگتن اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.معاون ترامپ همچنین مدعی شد برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای پس از توافق هسته‌ای سال گذشته منابع بیشتری را برای تحقق تلاش‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در اختیار این کشور قرار داده است.


روحانی یک تنه از پس همه اصولگرایان بر می‌آید

محمدرضا خاتمی در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره احتمال حضور اصولگرایان با چند نامزد در انتخابات ریاست جمهوری برای تحت فشار قراردادن روحانی در مناظرات انتخاباتی گفت: من به شخصه هر کاری می‌کنم که روحانی در انتخابات آتی موفق به رای آوری و پیروز انتخابات شود. اینکه یک نفر یا ده نفر جلوی آدم باشد فرق نمی‌کند باید حرف برای گفتن وجود داشته باشد.نائب رییس مجلس ششم افزود: شخصی که نامزد ریاست جمهوری است باید نسبت به عملکرد گذشته خود پاسخگو باشد و همچنین برای آینده کشور طرح و نظر و حرف داشته باشد.او گفت: با کمال تاسف در جریان اصولگرایی پاسخگویی نسبت به عملکرد وجود ندارد. آنها نه می‌توانند از گذشته خود دفاع کنند و نه حتی شجاعت نقد گذشته خود را دارند.خاتمی با بیان اینکه تجربه نشان داده اصولگرایان هیچ طرح و برنامه‌ای برای آینده کشور ندارند، اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو جای نگرانی نیست که اصولگرایان چه یک نفر بیایند و یا چند نفر. روحانی نشان داده که یک تنه از پس همه اصولگرایان بر می‌آید.


تهدید ایران توسط داعش آنهم با زبان فارسی

داعش با انتشار ویدئویی ۳۷ دقیقه‌ای به زبان فارسی، رسما جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرد.ویدئو با ارائه اطلاعاتی از تاریخ سرزمین کهن ایران و امپراتوری فارس آغاز می‌شود و ‌تا امروز ادامه می‌یابد که مملو از تحریف‌های آشکار است.داعش در این ویدئوکلیپ که انتشار آن را به آنچه «ولایت دیاله» (شرق عراق نزدیک مرز غربی ایران) منتسب می‌داند، صرفا اهل سنت ایران را هدف قرار داده و تلاش می‌کند مردم اهل سنت را به آنچه «جهاد» می‌خواند تحریک و به ایجاد ناامنی در ایران دعوت کند.داعش در این ویدئو می‌گوید که حکومت ایران همیشه در حال کشتار اهل سنت است(!) و اهل سنت باید برای احقاق حقوق خود فرصت را از دست ندهند و با جمع‌آوری سلاح، انبار و توزیع آن علیه حکومت ایران وارد اقدام مسلحانه شوند.در حالی که داعش در عراق نفس‌های آخر را می‌کشد و «پایتخت» خودخوانده‌اش یعنی موصل را به زودی از دست می‌دهد، در پایان ویدئو از زبان فردی می‌گوید که این گروه «ایران را فتح می‌کند».


گزینه اصلی جمنا کیست؟

آصفری از برگزاری دومین جلسه جمنا در روز هفدهم فروردین‌ماه برای انتخاب 5 کاندیدای این جبهه خبر داد و گفت: آقای رئیسی گزینه اصلی بین اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری است، منوط به اینکه وی برای حضور در این عرصه اعلام نظر کند.محمدحسن آصفری عضو ستاد اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت وگو با «انتخاب» در مورد حضور یا عدم حضور سعید جلیلی در جمنا اظهار کرد: این موضوع در جلسه‌ای که هفدهم فروردین‌ماه داریم و دومین جلسه جمنا در تهران بوده که با حضور نمایندگان استان‌ها برگزار می‌شود مطرح شده و تکلیف این آقایان روشن خواهد شد.


کم خواب ترین افراد دنیا در کدام کشور هستند

بررسی‌ها نشان می‌دهد هندی‌ها در میان دیگر کشورهای جهان، کمترین خواب را با 6.55 ساعت دارند. آسیایی‌ها و از جمله هندی‌ها نسبت به دیگر افراد امریکایی و اروپایی، خواب کمتری دارند.در میان 18 کشور مورد بررسی، نیوزلندی‌ها، استرالیایی‌ها و بریتانیایی‌ها، بیشترین میزان خواب را در میان سایر کشورها دارند.این آمار خواب، بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده از ژانویه تا دسامبر 2016 است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار