تابناک مرکزی: جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به کاهش 44 درصدی سرقت منزل از آغاز طرح نوروزی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، راهبرد اصلي پليس در ايام نوروزی را ،پيشگيري از جرائم و خدمات رساني مطلوب به مسافران نوروزي دانست.
کد خبر: ۳۹۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳ 28 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "یوسف سپهوند " گفت:همه اقدامات لازم در راستاي برقراري نظم و امنيت ايام تعطيلات نوروز و ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزي و شهروندان از قبل آماده و برنامه ريزي شده است .

وی با تاكيد بر ضرورت تبديل نقاط قوت و قابليت ها به توانمندي هاي موثر و تمركز بر فرصت ها در نظارت هاي كنترلي اظهار داشت:با توجه به حساسيت موضوع امنيت كه با جان، مال، آبرو و حيثيت مردم و جامعه مرتبط است، انجام امور به صورت دقيق، صحيح، سريع و به موقع، شرط اساسي انجام موفقيت آميز ماموريت هاست كه در ايام نوروزي و با توجه به حجم حضور مسافران نوروزي بايد بدان توجه ويژه داشت.

جانشین فرمانده انتظامي استان مركزي در ادامه بيان داشت: همواره پيشگيري از جرايم در اولويت كاري پليس قرارداشته و بی تردید راهبرد اصلي پليس در ايام نوروز، برقراري نظم و امنيت،آسايش و رفاه حال مسافران و شهروندان و پيشگيري از وقوع جرائم است و از همه همکاران و فرماندهان و معاونان انتظار داريم كه به مانند گذشته،با حفظ آمادگي و هوشياري كامل در ماموريت ها ، رضايتمندي و امنيت و آرامش شهروندان و مسافران نوروزي را رقم بزنند.

سپهوند با تاكيد بر تلاش گسترده براي ارائه خدمات صحيح، سريع، آسان و بي منت در راستاي افزايش رضايت مندي مردم و مسافران نوروزي در خدمات دهي كاركنان انتظامي در استان اظهار داشت: تردیدی نیست که همواره انتظارات، توقعات و مطالبات به حق شهروندان و مسافران نوروزي در حوزه نظم و امنيت اجتماعي بايد به دقت از سوي كارشناسان پليس مورد تجزيه و تحليل لازم قرار گرفته و متناسب با توانمندي ها، اقدامات لازم برنامه ريزي شود.

وی از كشف بیش از 142 کیلوگرم انواع مواد مخدر از آغاز طرح نوروزی در استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، در حدود 3 درصد افزايش داشته است.

جانشين فرماندهي انتظامی استان مرکزی از کاهش 19 درصدی کشته شدگان سوانح رانندگی بعد از گذشت 12 روز از اجرای طرح نوروزی پلیس خبر داد و گفت: 17 نفر در سوانح رانندگی در جاده های استان جان باختند و این در حالی است که در این مدت تصادفات جرحی 7 درصد و تصادفات خسارتی 14 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی کارکنان نیروی انتظامی در استان مرکزی، میزان وقوع سرقت در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 4درصد کاهش داشته که بیشترین کاهش‌ها در حوزه سرقت مغازه با 89 درصد، سرقت منزل با 44 درصد، سرقت اتومبیل با 27 درصد و سرقت احشام با 60درصد بوده است.

سرهنگ سپهوند اضافه کرد: در سطح استان مرکزی، میزان نزاع دسته جمعی 50 درصد و نزاع فردی نیز 17 درصد کاهش داشته است.

وي قرارگاه نوروزي را پل ارتباطي بين مسئولان انتظامي و رده هاي تخصصي دانست و بیان داشت: برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و کنترل مستمر اخبار حوزه تخصصی توسط کارکنان در قرار گاه نوروزی وظیفه ای مهم است که همواره باید به منظور نظم بخشیدن به امور و تعیین راهبردها با احساس مسئولیت فراگیر، از سوی آنان با جدیت تمام دنبال شود.

جانشین فرمانده انتظامي استان مركزي یادآور شد: بی تردید اگر مجرمان در جامعه احساس ناامني كنند، جامعه آرامش خواهد يافت كه اين مهم با تدابير و شيوه هايي كه از سوی پلیس با هدف كاستن از جاذبه هاي مجرمانه و عوامل تحريك كننده وقوع جرم انجام می شود، موجب خواهد شد تا همواره از تصميم نهايي مجرم و پیدایش انديشه عمل مجرمانه،پیشگیری هدفمند صورت پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ پويا و مقتدر به عنوان يكي از مهم‌ترين شاخصه‌هاي مورد تاكيد فرماندهی معظم کل قوا( مدظله العالی)، همواره يكي از نمادهاي قدرت و اقتدار ملي است و مجموعه انتظامي استان مركزي نيز سعي دارد تا از طريق انسجام‌ بخشي به مؤلفه‌هاي سرمايه‌هاي اجتماعي و تأكيد بر ارزش‌هاي ملي و ديني، از تمام ظرفیت های موجود خود در راستای پويايي ا و ارتقاء اقتدار ملي بهره ببرد.

سپهوند در پایان با تقدیر از تلاش های وافر ماموران پلیس استان در انجام موفقیت آمیز ماموریت های مختلف نوروزی و پاسخگويي مناسب به شهروندان و مسافران نوروزي افزود: از سوی پلیس استان در ايام باقيمانده از تعطيلات نوروزی در راستاي توسعه خدمات و ارتقاء امنيت و آرامش عمومي در حوزه هاي انتظامي و عبور و مرور هدفمند و هوشيارانه وسایل نقلیه، برنامه ريزي لازم اتخاذ و اجرايي خواهد شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار