رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «احمدی نژاد اصولگرا است؟»، «عیدی آیت‌الله مکارم به شهردار قم»، «هدف آیپک از تهدید ایران به روایت شریعتمداری»، «گاف ۱۰۰ هزار نسخه‌ای در تهران!»... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۹۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲ 28 March 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

احمدی نژاد اصولگرا است؟

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با انتخاب گفت: بنده به این دلیل که از سال 92 تاکنون اصولگرایان را جریان منسجمی نمی‌دانم و معتقدم که اصولگرایی جریانی چندگانه است که اساسا نمی‌تواند راهبردی را تعریف کند کمااینکه اگر آقای احمدی‌نژاد بالا و پایین برود و فریاد بزند که مستقل از جریان اصولگرایی هستم باز هم نمی‌تواند راهبرد دیگری را اتخاذ کرده باشد چراکه تفکر سیاسی‌اش در عرصه سیاست‌ورزی اصولگرایان شکل گرفته است. وی افزود: جریان اصولگرایی سنتی هم که در مخالفت با آقای احمدی‌نژاد که فرزند متولدشده خودشان در سال 84 بود کاملا مشترک هستند امروز به دو بخش اساسی و البته تاثیرگذار درون همان جامعه اصولگرایی تقسیم شده‌اند که یک بخش متشکل از امثال آقای لاریجانی و آقای ناطق‌نوری است و طبیعتا یک جریانی از عقلای اصولگرا هستند که در این شرایط خطیر، راهبرد دولت را دنبال می‌کنند و رویکردشان تامین منافع عمومی کشور است و در این راستا حرکتشان را شکل می‌دهند و بخش دیگر دیگر نیز تحت‌عنوان جمنا و هیات موتلفه که به‌طور کامل از احمدی‌نژاد بریده‌اند و با رویکرد وی مخالف هستند و خود را به عنوان رقیب جدی برای دولت و همراهنش و حتی اصولگرایان معتدل می‌دانند و کماکان می‌خواهند که با یک خط و مشی و تعبیری جدید وارد عرصه انتخابات شوند نمی‌توانند این تغییر را ایجاد کنند چراکه اگر بخواهند تعریف جدیدی را برای اصولگرایی در جامعه جا بیندازند باید نکاتی را که آقای احمدی‌نژاد تاکنون بیان کرده و با کنش‌گری سیاسی یا حیات سیاسی معقول مطابقت ندارد و حاصل تخیلات و وهمیاتش است، مطرح کنند.


پاسخ به شایعاتی درباره استخر محل فوت آیت‌الله هاشمی

محمدرضا رجبی، منشی مخصوص آیت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با مجله اندیشه پویا در پاسخ به این ابهام یا شایعه درباره مرگ هاشمی رفسنجانی در این دو سه ماه که چرا شخصیتی در اندازه و آوازه او باید در استخر تنها بوده باشد گفت: «این موضوع برای کسانی که از نزدیک ایشان را درک کرده باشند خیلی عادی است چون آقای هاشمی انسانی بی تکلف بود و واقعا پروتکل پذیر نبود. زمان جنگ به رغم توصیه بچه های سپاه به خط مقدم نزدیک می شد و تا پشت خط می رفت.یک بار آقای محسن رضایی گفت که از بیت امام به او تذکر اکید داده اند که مراقب جان آقای هاشمی باشد و نگذارد در منطقه برای ایشان اتفاقی بیفتد اما آقای هاشمی اجازه نمی داد کسی برای او تعیین تکلیف کند. بنا بر همین روحیه دوست داشت در استخر تنها باشد. حتی هنگام شنا در دریای شمال یا کیش هم خودش به آب می زد و محافظ ها باید دنبال ایشان شنا می کردند. بنا بر این اصلاعادت ایشان همین بود


عیدی آیت‌الله مکارم به شهردار قم

خبرآنلاین نوشت: شهردار قم در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی درخواست عیدی کرده و آیت الله هم ٢٠ هزار تومان عیدی داد.


تاثیر تصادفات جاده‌ای بر عمل پیوند عضو در ایران

دکتر سید محمد کاظمینی در تشریح فعالیت‌ بخش‌های پیوند و واحدهای فراهم آوری اعضای پیوندی در کشور گفت: در هفته اول امسال (۱۳۹۶) بیشترین پیوند اعضا نسبت به مدت مشابه در طی سال‌های گذشته انجام شده است که با توجه به پیچیدگی عمل پیوند، نشانه آمادگی بالای کادر پزشکی در این ایام بوده است. وی افزود: در هفته اول فرودین ماه ۳۸ عضو به بیماران نیازمند پیوند شده است که از ۱۷ مورد اهداکنندگان مبتلایان مرگ مغزی بوده است. کاظمینی همچنین گفت: ۲۶ مورد پیوند کلیه و ۱۱ مورد پیوند کبد و ۱ مورد پیوند قلب طی یک هفته اول امسال انجام شده است. رییس مرکز مدیریت پیوند عضو وزارت بهداشت، بیشترین انجام اعمال پیوند کلیه را در تهران و بیشترین انجام عمل پیوند کبد را در شیراز اعلام کرد و گفت: همه این موارد از مبتلایان مرگ مغزی بودند که ۸۰ درصد آنها به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بودند. ایسنا این خبر را منتشر کرده است.


کمیسیون امنیت تخلف کریمی‌قدوسی از آیین‌نامه مجلس را تایید کرد

مصطفی کواکبیان، با اشاره به آخرین وضعیت شکایت خود از نماینده اصولگرای مشهد اعلام کرد: نظر نهایی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس این بود که این بحث مربوط به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است و باید هیات رییسه این کمیسیون در این رابطه اقدام کند و نامه‌ای را تهیه و تقدیم این هیات کند که اقدامی صورت نگرفته است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کمیسیون امنیت ملی این‌که اظهارات و اقدامات آقای کریمی قدوسی خلاف آیین‌نامه کمیسیون بوده را تایید کرده اما تا زمانی که این نظر به‌صورت مکتوب تحت‌عنوان یک نامه به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تقدیم نشود، شخصاً پیگیری نخواهم کرد. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


هدف آیپک از تهدید ایران به روایت شریعتمداری

مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با فارس درباره مواضع خصمانه مشترک «نتانیاهو»، «مایکل پنس» معاون ترامپ و «تونی‌بلر» نخست‌وزیر پیشین انگلیس علیه کشورمان که در اجلاس اخیر آیپک صورت گرفته است، اظهار داشت: لابی صهیونیست‌ها در آمریکا (آیپک) همواره مواضع خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران داشته است، ولی آنچه در اجلاس اخیر مطرح شده رنگ و بو و سمت و سوی متفاوتی دارد که باید آن را در حلقه اتصال دو عرصه منطقه‌ای و داخلی به تفسیر نشسته و ترجمه کرد. شریعتمداری گفت: اجلاس اخیر «آیپک» میتینگ انتخاباتی اصحاب فتنه و مدعیان اصلاحات بوده و رجزخوانی سخنرانان این اجلاس و تهدیدهای آنان علیه ایران با هدف گدایی رأی در انتخابات پیش روی صورت گرفته است.


کارگران «آدمند» نه «آهن»!

رستم قاسمی وزیر سابق نفت در سفر اخیر خود به استان خراسان رضوی و درجمع تولیدکنندگان مواد شیمیایی با بیان اینکه پزشک متخصص و باتجربه اقتصاد کشور مکتب ما می‌توانیم است گفت:‌ قبول بیماری اقتصاد شرط اول است و اگر به جای این مهم به دنبال متهم کردن یک‌دیگر باشیم هیچگاه به فکر مداوا نمی‌افتیم. فرمانده اسبق قرارگاه خاتم‌الانبیا همچنین گفت: مهمترین مؤلفه تولید که می‌تواند محصولات کشور را وارد عرصه رقابت‌های بازارهای جهانی کند نیروی انسانی کارآمد و خلاق است.وی تصریح کرد:‌ برای تحقق این امر باید از ظرفیت چنین‌ نیرهای انسانی بهره‌ برد و آنها را در تولید مشارکت داد.قاسمی تصریح کرد:‌ با وجود اینکه همه جا گفته می‌شود نیروی انسانی طرح موضوع اول هر کارخانه‌ای است اما عملاً به آن توجه نمی‌‌شود.وزیر سابق نفت در ادامه تاکید کرد:‌ حقیقت این است که با شعار، نمی‌توان آرامش کارگران را فراهم کرد؛ آنها خواستار حفظ ارزش‌ و کرامت‌های انسانی هستند و از امنیت شغلی خود نگرانند.


گاف ۱۰۰ هزار نسخه‌ای در تهران!

معاون گردشگری تهران اعلام کرد که نزدیک به ۱۰۰ هزار نسخه نقشه گردشگری در استان تهران به‌مناسبت نوروز توزیع شده، اما این نقشه‌ها کم از چیستان ندارند و ادامه‌ی اتوبان‌ها، خط مترو یا موزه‌ها و سایت‌های گردشگری را که حدود چهار یا پنج سال از افتتاح‌شان می گذرد، باید حدس زد!به گزارش ایسنا، همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از توزیع نقشه‌های گردشگری در فرودگاه‌ها و عوارضی‌های تهران خبر داد و گفت که این نقشه‌ها علاوه بر گردشگران، در اختیار راننده‌های تاکسی‌های فرودگاه نیز قرار می‌گیرد تا مردم را به سایت‌های گردشگری در پایتخت هدایت کنند؛ اما این نقشه‌ها که معاون گردشگری استان تهران تعداد آن‌ها را نزدیک به ۱۰۰ هزار نسخه اعلام کرده، نقص‌هایی در اطلاعات‌شان دارند که استفاده‌کننده را به اشتباه می‌اندازند و حتی به مرز سرگردانی می‌رسانند.این نقشه که جاذبه‌های گردشگری در آن فقط با یک کادر رنگی جانمایی شده و صفحه پشت آن هم به چند عکس از جاذبه‌های استان تهران مزین شده، دو تاریخ متفاوت دارد؛ یکی سال ۹۵ و ۲۰۱۶ میلادی و دیگری ۹۶ و ۲۰۱۷ میلادی. به نظر می‌رسد نقشه بدون اصلاح داده‌ها و به‌روزرسانی وضعیت مسیرهای دسترسی و اماکن دیدنی، فقط تجدید چاپ شده است.


مخالفت محسن هاشمی رفسنجانی با تبلیغ انتخاباتی

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: فضای انتخابات را هرگز نباید احساسی کرد و ما هیچ گاه به دنبال ایجاد چنین فضایی نخواهیم بود.محسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره کاندیداتوری خود در انتخابات شورای شهر تهران با بیان این که فشار اقشار مختلف اجتماعی اعم از نخبگان و متخصصان مدیریت شهری و جمعی از اصناف برای ثبت نام من در انتخابات بسیار زیاد شده بود، اظهار کرد: تهران نیاز به دمیدن روح تازه‌ای دارد. مردم تهران از معضلات شهری عدیده‌ای رنج می‌برند که برای حل آن نیازمند مدیریت جهادی به معنای واقعی کلمه هستیم. در همین راستا با اراده‌ای محکم به دعوت اقشار اجتماعی و گروه‌های سیاسی برای ورود به انتخابات شورای شهر لبیک گفته و وارد میدان شدم تا به کمک همین مردم و استفاده از تجاربم در حوزه مدیریت شهری بتوانیم طرحی نو در تهران درافکنیم.وی افزود: روحیه جهادی همراه با خرد جمعی و پرهیز از تصمیمات عجولانه و غیر کارشناسی حلقه گمشده مدیریت شهری است.هاشمی درباره تبلیغاتی که پس از ثبت نامش در فضای مجازی منتشر شده، گفت: در این باره لازم به ذکر است که بنده هیچ ستادی تشکیل نداده‌ام و تمام این حرکت‌ها به صورت خودجوش بوده و در این خصوص مخالفت صریح خود را با هر گونه تبلیغ قبل از احراز صلاحیت‌ها و دوره قانونی تبلیغات اعلام می کنم.


اعلام نرخ تورم سال ٩٥

نرخ تورم در دوازده ماه منتهي به اسفندماه 1395 نسبت به دوازده ماه منتهي به اسفندماه 1394 معادل 9 درصد است.طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، تحقق نرخ تورم 9 درصدی سال گذشته بعد از نرخ تورم تک رقمی سال 1369 دومین تجربه ایران در دستیابی به نرخ تورم زیر 10 درصد است. بر این اساس ایران پس از 26 سال در ردیف کشورهای با نرخ تورم یک رقمی قرار گرفته است.


رأی پارلمان اسکاتلند به برگزاری همه پرسی جدایی از بریتانیا

نمایندگان پارلمان اسکاتلند با 69 رأی موافق در برابر 59 رأی مخالف، از برگزاری دوباره همه پرسی برای جدایی این کشور از بریتانیا حمایت کردند.دولت بریتانیا پیش از این گفته بود که قبل از پایان روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، به اسکاتلند اجازه برگزاری همه پرسی مجدد را نخواهد داد.لازم به ذکر است همه پرسی قبلی در اسکاتلند برای جدایی از بریتانیا رأی مثبت نیاورده بود.


واکنش علی دایی به برد ایران برابر چین

پاسخ به شایعاتی درباره استخر محل فوت آیت‌الله هاشمی/ تاثیر تصادفات جاده‌ای بر عمل پیوند عضو در ایران/ اعلام نرخ تورم سال ٩٥/ واکنش علی دایی به برد ایران برابر چین/ کارگران «آدمند» نه «آهن»!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار