موزه هنرهای معاصر تهران دارای گنجینه‌ای بسیار ارزشمند و متنوع از آثار هنرمندان مدرنیسم از ابتدای امپرسیونیسم است. مجموعه‌ای بسیار کم نظیر که آثار پیشروان هنر مدرن را در خود جا داده است. گنجینه‌ای تکرار نشدنی! تکرار نشدنی از آن جهت که بیشتر خالقان آن دیگر در قید حیات نیستند.
کد خبر: ۴۰۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 29 March 2017
به گزارش تابناک : موزه هنرهای معاصر تهران دارای گنجینه‌ای بسیار ارزشمند و متنوع از آثار هنرمندان مدرنیسم از ابتدای امپرسیونیسم است. مجموعه‌ای بسیار کم نظیر که آثار پیشروان هنر مدرن را در خود جا داده است. گنجینه‌ای تکرار نشدنی! تکرار نشدنی از آن جهت که بیشتر خالقان آن دیگر در قید حیات نیستند.
گزارشی از موزه هنرهای معاصر تهران
از ۱۷ اسفندماه سال گذشته آثاری از ۳۱ هنرمند ایرانی و  ۲۸ نقاش غربی (اروپایی و آمریکایی) در این موزه به نمایش در آمده است و در پوستر آن مسافران برلین_رم نقش بسته است. این نمایشگاه که تا ۲۶ خرداد ۹۶ جهت بازدید عموم ادامه دارد با استقبال ویژه هنردوستان روبرو شده است. 
در این نمایشگاه با آثاری از منیر فرمانفرمائیان، جلیل ضیاءپور، بهمن محصص، بهجت صدر، مارکو گریگوریان، غلامحسین نامی، سهراب سپهری و...  روبرو می شویم. افرادی که هر کدام در تاریخ هنر مدرن ایران نقش اساسی بازی کرده اند و تاثیر بسزایی داشته اند. از سوی دیگر تابلوهایی از پل گوگن، پابلو پیکاسو، واسیلی کاندیسکی، جکسون پولاک، فرانسیس بیکن، اندی وارهول و... را می توان دید. هنرمندانی که هرکدام پایه گذار سبکی خاص بوده اند و نام آنها در هنر مدرن جهان شناخته شده است. حتی برخی از این افراد مانند کاندیسکی پایه گذار تفکری ویژه بوده اند.
گزارشی از موزه هنرهای معاصر تهران
با تمام تفاسیر بالا شایعاتی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه چون آثاری از این دست در ایران طرفدار ندارند؛ وزارت ارشاد قصد فروش آنها را در حراجی های اروپایی دارد و به عبارت بهتر، مسافرین برلین_رم به سفری بی بازگشت می روند. حال باید دید این شایعه فروش تا چه حد صحت دارد؟ آیا فقط به بهانه اینکه تابلوهای به نمایش درآمده در ایران طرفدار ندارند می توان چوب حراج بر آنها زد؟ آیا استقبال مردم برای بازدید از موزه هنرهای معاصر نقشی در عدم فروش آثار دارد؟ استقبالی که گاهی منجر به ایجاد صفی طولانی در مقابل موزه می شود. 
از زاویه دیدی دیگر؛ این آثار چه پیش از انقلاب و چه پس از آن در زمره اموال عمومی بوده اند. با توجه به این مطلب که این آثار تکرار شدنی نیستند؛ با بهانه بی اساس عدم استقبال عمومی می توان آنها را به همین آسانی فروخت؟ باید صبر کرد و دید!



منبع : میهن امروز
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار