رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام بیش از 13 میلیون نوبت سر واکسیناسیون دام های سبک و سنگین علیه بیماری های دامی در سطح استان طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۰۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 29 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه،  دکتر مجید همتی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: طی سال گذشته 6 هزار و 760 مورد مراقبت فعال و غیرفعال در سطح استان در راستای پیشگیری و کنترل بیماری های دامی انجام گرفته و در صورت لزوم نیز نمونه برداری و آزمایش شده که خوشبختانه مشکل خاصی در خصوص بیماری های دامی استراتژیک و اولویت دار مشاهده نشده است .

به گفته وی، اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه طی سال گذشته در راستای پیشگیری و کنترل بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام تعداد 13 میلیون و 253 هزار و 160 نوبت سر دام را علیه بیماری های مختلف از جمله آبله، تب برفکی، بروسلوز، ppr، هاری، لمپی اسکین و... واکسینه کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تعداد 7 هزار لیتر سم جهت سم پاشی بدن و جایگاه دام مصرف شده است که تعداد 2 میلیون راس گوسفند و 100 هزار راس گاو و گوساله و 2 میلیون و 500 هزار مترمربع جایگاه دام سمپاشی شده است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های سل و بروسلوز نیز  تعداد 46 هزار و 235 راس دام تست شده که موارد مثبت حذف و غرامت آن نیز پرداخت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار