رصد‌خانه «تابناک»؛ ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «‏انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از میزان تعطیلات»،«AFC استقلال را نقره داغ کرد»،«انتقاد قالیباف از محسن هاشمی»،«آمار عجیب تماشاگران مصدوم بازی ایران و چین»،«واردات کاغذ سیگار 34 میلیاردی شد!»... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۰۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲ 29 March 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

گاف بزرگ فیلم سازان داعش

گروه داعش که در آستانه سقوط دو مقر خود در موصل و رقه ویدئوهایی را با هدف برانگیختن اهل سنت ایران تهیه کرده است در فیلم جدید خود یک گاف بزرگ دچار شده است. این گروه تروریستی در اشتباه خنده دار تصویر بازدید رئیس دولت اصلاحات از «موزه عبرت ایران» را تحت عنوان شکنجه اهل سنت ایران در حضور رئیس‌جمهور ایران منتشر کرد. در این فیلم رئیس دولت اصلاحات مقابل عکسی نشان داده می شود که مربوط به شکنجه مبارزان دوران رژیم شاه است و داعشی ها عکس مذکور را به عنوان شکنجه اهل سنت در حضور خاتمی جا زده اند. گروه تروریستی داعش ساعاتی بعد از انتشار ویدئویی به زبان فارسی که در آن ایران را تهدید کرد در دومین ویدئوی خود مولوی عبدالحمید روحانی بلندپایه اهل سنت ایران را تهدید کرد. ایران آنلاین این خبر را منتشر کرد.


جنگ بین دو کره جدی شد

«هان مین-کو» وزیر دفاع کره جنوبی روز چهارشنبه (امروز) گفت نیروهای نظامی این کشور بدون وقفه در صورت حمله از سوی کره شمالی، واکنش نشان خواهند داد. به نوشته خبرگزاری یونهاپ، هان مین-کو تاکید کرد، نیروهای نظامی کره جنوبی باید در وضعیت آمادگی کامل برای نبرد باشند و هیچ اقدام تحریک‌آمیزی از سوی کره شمالی قابل تحمل نخواهد بود.وزیر دفاع کره جنوبی از ارتش این کشور درخواست کرد برای عملیات در زمان حساس در شبه جزیره آماده باشد. مهر این خبر را منتشر کرد.


انتقاد آیت‌الله مکارم شیرازی از میزان تعطیلات

مرجع تقلید شیعیان به تعطیلات زیاد حوزه و کشور اشاره کرد و گفت: حوزه دو سوم سال تعطیل است و حتی وسط سال نیز برای طلاب اردوی زیارتی می‌گذارند و با این حجم تعطیلات انتظار داشتن شیخ طوسی‌ها از حوزه‌های علمیه هستیم. آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته نیز این تعطیلات را نداریم و یکی از معضلات مملکت و حوزه‌های علمیه این تعطیلات است، امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، آیا با سه چهار ماه کار تولید و اشتغال کشور درست می‌شود. استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: باید ارباب فکر در زمینه تعطیلات مطالعه کرده و فکر اساسی برای تعطیلات حوزه‌ها داشته باشند. افکار نیوز این خبر را منتشر کرد.


دستور انتخاباتی آیت‌الله نوری همدانی

آیت‌الله نوری همدانی در دیدار رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: نیروهای انقلاب و همه کسانی که دلسوز انقلاب هستند باید با ایثار و تلاش خود همت کنند و بر یک نامزد ریاست جمهوری اجماع و اتفاق نظر کنند. دست اندرکاران جبهه مردمی بگردند و به فردی برسند که دارای ویژگی‌های نامزد اصلح باشد و همه از او حمایت کنند. فارس این خبر را منتشر کرد.


«دولت اقدام» باید جایگزین دولت برجام شود

علیرضا زاکانی گفت: پروژه برجام با تمام نقاط مثبت و منفی‌اش پایان یافت و این دولت که دولت برجام بود، در بیش از یک سال گذشته نشان داد برای پسابرجام برنامه پیشرفت مشخصی ندارد. اکنون زمان تشکیل دولت اقدام است. دولت اقدام می‌تواند علاوه بر تیمار برجام و استفاده حداکثری از همه فرصت‌ها و تهدیدهای آن، تمام جنبه‌های قدرت‌ داخلی ایران از جمله تولید ملی را فعال کند تا اقتصاد را از رکود و جوانان را از بیکاری نجات دهد و این کار صددرصد امکان پذیر است. دولت اقدام بر پنج مولفه اصلی استوار خواهد شد: انقلاب اسلامی و رهبری، قانون اساسی، دانش و تدبیر، اقتصاد مقاومتی و مردمسالاری دینی. فارس این خبر را منتشر کرد.


AFC استقلال را نقره داغ کرد

باشگاه استقلال با حکم AFC به دلیل پرتاب نارنجک و استفاده از لیزر در ورزشگاه آزادی در دیدار برابر السد قطر و لوکوموتیو ازبکستان 51 هزار دلار جریمه شد. کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا روز چهارشنبه گفته است در صورت تکرار این بدرفتاری‌ها، استقلال مجبور به انجام بازی‌های خانگی در استادیوم خالی خواهد شد. رویداد این خبر را منتشر کرد.


افشاگری عجیب یک اصولگرا درباره احمدی‌نژاد و تیم‌اش

ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا درباره فعالیت‌های انتخاباتی احمدی نژاد گفت: این موضوع که فرد دیگری از حلقه اول تیم آقای احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود و وی هم به صورت تمام قد از این کاندیدا حمایت کند در واقع به صراحت خلاف توصیه رهبری است چراکه فضای انتخابات را دوقطبی می‌کند و با وجود اینکه آقای احمدی‌نژاد به عنوان کاندیدای انتخاباتی نیامده با این فرض که تا آخرین لحظه هم ورود پیدا نکند بعد فرد دیگری را از حلقه خود به میدان آورده که ادعا کرده در صورت موفقیت به وی سمت بالایی می‌دهم و از وی حمایت کامل می‌کند ضمن‌اینکه آقای مشایی که آقای احمدی‌نژاد گفته بود مشایی یعنی من و من یعنی مشایی هم تمام قد از این فرد حمایت می‌کند بنابراین همه باید بدانند که همان دوقطبی کردن فضای انتخابات که خلاف نظر رهبری بود اتفاق افتاده است.این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه بنده در مورد چگونگی حلقه فکری آقای احمدی‌نژاد که به لحاظ ایدئولوژیکی به چه صورت فکر می‌کند بارها حتی زمان ریاست جمهوری وی واکاوی کرده‌ام، یادآور شد: این حلقه فکری اعتقاد به اتصال ماورایی به عوالم دیگر داشته که به طور مشخص با ساحت امام زمان (عج) ارتباط دارد بنابراین وقتی فردی چنین اعتقادات انحرافی داشته باشد به طور طبیعی خود را از نواب عام حضرت ولی‌عصر(عج) در طول تاریخ شیعه که عبارت باشد از فقها و روحانیت می‌داند چراکه اساس فلسفه فقها و روحانیت نیابت عام از امام زمان(عج) است و وقتی فردی ادعا کرده است که به طور مستقیم با ایشان ارتباط دارد نیازی به فقها و روحانیت نمی‌بیند همچنان که اگر فرض کنید همین امروز ولی‌عصر(عج) از غیبت ظاهر بشود دیگر نیازی به روحانیت فقها نیست به این دلیل که مردم به طور مستقیم به حجت اصلی مرتبط می‌شوند و نتیجه این می‌شود که آقای احمدی‌نژاد در پی این اعتقاد، به روحانیت و فقاهت به این شکل که شیعیان در طول 1200 سال گذشته تاکنون اعتقاد داشته‌اند، اعتقادی ندارد. انتخاب این گفت‌وگو را منتشر کرد.


انتقاد قالیباف از محسن هاشمی

محمدباقر قالیباف در بخشی از سخنرانی خود در دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: تا قبل از سال 84 یک متر تونل ترافیکی در شهر نداشتیم برای ساخت تونل رسالت 11 سال زمان صرف شد؛ 70 درصد هزینه تونل صرف شد اما 43 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در حالی که هم اکنون بیش از20 کیلومتر تونل درشهر تهران وجود دارد که با استانداردهای روز دنیا ساخته شده است. کل پل در شهر تهران تنها 157 پل بود. خوشبختانه تعداد این پل ها امروز به 333 پل رسیده است، ما دوربرگردان ها را جمع کردیم و تقاطع های غیر همسطح کارشناسی شده احداث کردیم . البته دولت ها نیز با این عزیزان که هم اکنون این سخنان را مطرح می کنند همیشه همراه بودند و حتی نسبت سببی و نسبی میان مسوولان دولت و مترو درگذشته وجود داشت. با همه این اوصاف تا سال 84 با احتساب خط 5 تنها 70 کیلومتر مترو در شهر تهران ساخته شده بود . من یک روز گفتم شمایی که 13 سال مسئولیت مترو را بر عهده داشتید و ادعا می کنید که این کاره هم بودید و حتی 5 سال در دوره مدیریت ما و زیر نظر ما مسئولیت مترو را بر عهده داشتید، حداقل این 5 سال که زیر نظر ما بودید با آن 8 سال مقایسه کنید و ببینید در آن 8 سال چه کارهایی صورت گرفت و در مقابل، این 5 سال پیشرفت چگونه بود؟


پاسخ کی‌روش به علی دایی

پس از پیام تبریکی که روز گذشته علی دایی بعد از برد تیم ملی مقابل چین در حمایت از ملی پوشان و کی روش منتشر کرد، سرمربی تیم ملی امروز پاسخ او را داد.دکی روش در پیامی که در صفحه شخصی اش منتشر کرده، نوشته است: «دوست عزیز علی دایی، من به اندازه کافی کلمات مناسب خطاب به شما برای حمایت و مهربانی‌تان ندارم. از شما بسیار سپاسگزارم برای پیام دیروزتان. از زمانی که من در ایران هستم، شما یکی از کسانی هستید که همیشه در کنار تیم ملی و ما بوده‌اید. نه تنها در لحظات خوب، بلکه در لحظه‌های تلخ هم با ما بودید. پیام شما و پیام همه هواداران واقعی تیم ملی از داخل ایران و سراسر جهان یک افتخار بزرگ است. متشکرم و با تشکر از همه شما


اختلاف ۴۸ میلیونی در آمار موش‌های پایتخت!

محمد حقانی، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر گفت: آمار دقیقی از جمعیت موش‌های تهران نداریم، شهرداری تعداد موش‌ها را یک و نیم تا دو میلیون، متخصصان تعداد آن را بیش از 20 میلیون و برخی نیز تعداد موش‌ها را بیش از 50 میلیون اعلام کرده‌اند. حقانی گفت: تعداد موش‌ها در پایتخت از حد طبیعی و نرمال بسیار بیشتر است که علت آن نزدیک نبودن اماکن عمومی است، متاسفانه گاهی نیروهای پاکبان زباله‌های جمع آوری شده را به داخل نهرها و جوی‌ها می‌ریزند که این پسماندها محل تغذیه موش‌ها می شود، لذا باید از این کار جلوگیری شود. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


من سرهنگ نیستم، سربازم

رستم قاسمی در گفت‌وگو با صراط گفت: یکی از عرصه هایی که نزاع "سرهنگ  حقوقدان" در آن به شکل جدی شکل گرفت، موضوع دیپلماسی و مصداق هایی مانند مذاکرات هسته ای بود. دولت تدبیر و  امید، به صراحت منتقدان خود را در دسته سرهنگ ها قرار داد و با روش خاص خود مذاکرات را به برجام رساند و پس از آن هم شاهد نقض مکرر توافق از سوی طرف مقابل بودیم. نظر شما درباره دیپلماسی اتخاذشده در دولت فعلی چیست؟ همان طور که عرض کردم من سرهنگ نیستم، سربازم و خوب می دانم که نتیجه اعتماد به دشمن، عقب نشینی و شکست و تسلیم و ذلت است. در واقع، من سربازان را بهتر از اهالی دیپلماسی غیرعزتمندانه ای می دانم که در آن، یک گام عقب نشینی، صد قدم پیشروی دشمن را بدنبال خواهد داشت. من و همه سربازان و مدافعان اسلام و ایران عزیز به این کلام حضرت امام خمینی(ره) اعتقاد داریم که: "اگر به خدا توکل کنید و تواناییهای خود را بشناسید قادر به انجام هر کاری خواهید بود." من سربازم و مطیع فرماندهی هستم که خود را انقلابی می داند و نه دیپلمات!


آمار عجیب تماشاگران مصدوم بازی ایران و چین

پیرحسین کولیوند با اشاره به انجام اقدامات درمانی برای بازیکن مصدوم تیم ملی چین، از درمان سرپایی ۴۷ تماشاگر خبر داد.


واکنش جهانگیری به حضورش در انتخابات ریاست جمهوری

معاون اول رییس جمهور به موضوع حضورش در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان کاندیدای پوششی روحانی واکنش نشان داد.جهانگیرى در پاسخ به این سوال که امسال سال انتخابات است، برخى سایت ها اسم شما را به عنوان یکى از کاندیداهاى پوششى آقاى روحانى نام برده اند. آیا در انتخابات ریاست جمهورى شرکت میکنید یا خیر گفت: بنده فقط راجع به کشاورزى صحبت می کنم.


تهدید دو ایرانی در نیویورک توسط یک نژادپرست آمریکایی

منابع خبری ویدوئویی را منتشر کرده‌اند که در آن، دو ایرانی با نام‌های «مهسا مهرداد» و «مسیح رحمتی» مورد توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفته و تهدید می‌شوند.یکی از این دو ایرانی توانسته است تنها حدود یک دقیقه آخر اهانت‌ها را تصویربرداری کند. در این حادثه که در متروی نیویورک رخ داده، به آن دو گفته می‌شود که «به کشور خودتان بازگردید» و همچنین تهدید می‌شوند که سرشان با گلوله هدف قرار می‌گیرد.


خودرو جاسم کرار در آتش سوخت

خودرو شخصی بازیکن عراقی تراکتورسازی دچار حریق شد.مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بامداد امروز یک دستگاه خودرو اوپتیما متعلق به جاسم کرار بازیکن تیم تراکتور سازی در پارکینگ منزل مسکونی‌اش واقع در شهرک رشدیه، در آتش سوخت.حسن مطلبی ادامه داد: این حادثه صدمات جانی نداشت و علت حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.


نحس دانستن سیزدهم فروردین خرافه است

آیت‌الله جعفر سبحانی در درس خارج اصول خود با بیان اینکه نحس دانستن سیزدهم فروردین یک خرافه است و نباید مروج خرافات بود اظهار داشت:انبیاء و اولیا الهی با رسالت مبارزه با خرافات و اندیشه‌های خرافی مبعوث شده‌اند، و این نحسی عمل ما است که سبب نحسی ایام می‌شودوی همچنین افزود: باید در جامعه کار کردن به عنوان یک ارزش جا بیفتد، در حالی که برای عده‌ای از ایرانیان کار کردن ارزش ندارد و کار نکردن ارزش است.


حمایت نماینده آمریکا در سازمان ملل از فتنه ۸۸

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در توجیه کارشکنی های دولت واشنگتن در حل بحران سوریه، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را مانعی بزرگ در راه پیشرفت (مذاکرات) توصیف کرد. سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در اظهاراتی قابل تأمل در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران از فتنه سال ۸۸ حمایت کرد. نیکی هیلی در اظهارات خود در شورای روابط خارجی آمریکا با اشاره مشکوک به مرگ ندا آقاسلطان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران خواستار دامن زدن به آنچه وی آن را نارضایتی عمومی خواند، شد.


علی پروین: دو هفته دیگر جشن قهرمانی می‌گیریم

خبرآنلاین نوشت: علی پروین می‌گوید پرسپولیس دو هفته دیگر قهرمان لیگ برتر می‌شود.


واردات کاغذ سیگار 34 میلیاردی شد!

براساس آمار گمرک در یازده ماهه نخست سال 95، بیش 3 هزار و 219 تن کاغذ سیگار به صورت رول، به شکل دفترچه و لوله از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است.براساس واردات این حجم کاغذ سیگار، حدود 11 میلیون و 101 هزار و 977 دلار، ارز از کشور خارج شده است.لازم به ذکر است که ارزش ریالی این میزان واردات، بالغ بر 34 میلیارد و 744 میلیون و 532 هزار و 955 تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.گفتنی است کاغذ سیگار از کشورهای اتریش، اسپانیا، آلمان، جمهوری چک، سوئیس، فرانسه، فیلیپین و کشورهای دیگر وارد ایران شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار