معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: امسال احکام را با شیوه‌های نوین در خیمه‌های معرفت در استان آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۴۰۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۵ 30 March 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عزیزی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در استان اظهار کرد: امسال در اجرای این طرح در قالب خیمه‌های معرفت دو کار ابتکاری صورت گرفت و این کارها موجب شد که بر جذابیت و مخاطب پذیری این خیمه‌ها افزوده شود.

وی ادامه داد: امسال برخلاف سال‌های گذشته در خیمه‌های معرفت غرفه ای با نام کودک و نوجوان نداشتیم، بلکه به جای آن غرفه کودک، خانواده و فضای مجازی در خیمه‌های معرفت در ایام نوروز در استان قم برپا شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: امسال طراحی جدید غرفه کودک در خیمه‌های معرفت موجب شده که خانواده‌ها در کنار فرزندان شان حضور بیشتری داشتند، خانواده‌ها در سال‌های قبل در این غرفه بیشتر تماشاگر بودند.

عزیزی با اشاره به ویژگی‌های غرفه کودک در خیمه‌های معرفت اظهار کرد: امسال در برنامه‌های این غرفه موضوعات مربوط به کودکان و نوجوانان را با مباحث آموزشی موردنیاز والدین با هم تلفیق کردیم و همه اعضای خانواده را مخاطب قرار دادیم.

وی ادامه داد: امسال در جنگ‌های شادی غرفه کودک، خانواده و فضای مجازی در خیمه‌های معرفت والدین در کنار فرزندان شان حاضر و مباحث مربوط به کودکان و فضای مجازی برای آن‌ها مرور می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: امسال احکام را با شیوه‌های نوین در خیمه‌های معرفت آموزش می‌دهیم، شیوه نوین آموزش احکام سال گذشته به صورت آزمایشی در برخی از خیمه‌های معرفت اجرا شد و امسال این شیوه آموزش را در همه خیمه‌ها اجرا کردیم.

عزیزی با اشاره به شیوه معمول فعالیت‌ غرفه‌های احکام شرعی اظهار کرد: پاسخ به سوالات شرعی در نمایشگاه‌ها معمولا این گونه است که یک روحانی با نشستن در یک غرفه پاسخگوی سوالات شرعی مراجعه کنندگان است.

وی ادامه داد: پوسترهایی با موضوع احکام شرعی موردنیاز همه گروه‌های سنی طراحی و در خیمه‌های معرفت درج کردیم، همچنین برگه‌های مسابقه با موضوع دانستنی‌های شرعی در بین بازدیدکنندگان خیمه‌های معرفت توزیع می‌شود تا آن‌ها با خواندن پوسترها به سوالات پاسخ بدهند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: مردم با بازدید از غرفه احکام در خیمه‌های معرفت با مجموعه ای از احکام آشنا می‌شوند، همچنین جایزه ای معنوی هم به آن‌ها اهدا خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه از پوسترها با عنوان احکام تصویری در تمام ابواب فقهی با همکاری موسسه فقه زندگی تهیه شده است و مطالعه این پوسترها می‌تواند آنچه را که موردنیاز یک مسلمان است، در اختیار او قرار دهد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار