استاندارسیستان و بلوچستان با اشاره به افتتاح فاز اول بندرشهیدبهشتی در اواخر این ماه گفت: با افتتاح این فاز چابهار نقش بین المللی خود را در تعامل باکشورهای اقیانوس هند و آیورا به خوبی ایفا می کند.
کد خبر: ۴۰۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 30 March 2017

علی اوسط هاشمی درگفت وگو باخبرنگارایسنا با اشاره به توسعه همه جانبه بندر شهیدبهشتی اظهارداشت:مجتمع بندری چابهار درسال 95اقدام وعمل رهبری راپشت سرگذاشت وحال می تواند یک نقش منطقه ای را درراستای اهداف ملی ایفاکند.

وی افزود: توسعه بندر شهید بهشتی در طول این چندسال درحالی اتفاق افتاد که ایران درشرایط بسیار بد پولی و ارزی ناشی از تحریم های ظالمانه بود.

استاندارسیستان وبلوچستان با اشاره به نقش پسابرجام در توسعه بندرشهیدبهشتی گفت:با توجه به گشایش های حاصل از برجام، دو محموله بزرگ مدرن ترین تجهیزات تخلیه وبارگیری از کشور آلمان خریداری شده که بخشی از آن ها وارد شده وبخشی دیگر به بزودی وارد بندرمی شود.

به گفته هاشمی تاکنون هزارمیلیارد تومان صرف محوطه سازی،ایجاداسکله و لایروبی شده است و650میلیون دلار نیز پشتوانه ارزی این پروژه برای ساخت نیروگاه برق وانبارهای بزرگ است.

استاندارسیستان وبلوچستان از استقبال بیش از10شرکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری درمجتمع بندری چابهار خبرداد و گفت: سازمان بنادر بااین شرکت ها قرارداد بسته و آن ها آماده نقش آفرینی هستند.

وی بااشاره به نقش بین المللی بندرچابهار تصریح کرد: ایران نتوانسته در تعامل باکشورهای اقیانوس هند و آیورا آن چنان که لازم است رابطه عمیق و پایداری را برقرارکند و این وظیفه چابهار است که این ارتباط سازنده را درآب های آزاد برقرارکند.

هاشمی خاطرنشان کرد: ترانزیت،ترانشیپ،صادرات و واردات برای ارتباط باروسیه ،چین،هند،پاکستان وکشورهای آسیای میانه نقش های بین المللی چابهار هستند که با افتتاح فاز اول بندرشهیدبهشتی و توسعه محور شرق اتفاق می افتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار