تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: 220میلیارد ریال برای ارتقای جاده جایگزین کارون 4 در این استان اختصاص یافت.
کد خبر: ۴۰۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 30 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی در جمع مردم روستای دوپلان منطقه مشایخ بخش ناغان شهرستان کیار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای احداث جاده جایگزین کارون 4 در مجموع یکهزار و 410 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: از این مبلغ 730 میلیارد ریال در دولت یازدهم تامین و هزینه شده و اکنون برای ارتقای آن 220 میلیارد ریال دیگر اختصاص یافته است.
سلیمانی دشتکی به اختصاص 270 میلیارد ریال برای گازرسانی به منطقه مشایخ در یک و نیم سال گذشته اشاره و تصریح کرد: سرانه گازرسانی در کشور 60 میلیون ریال به ازای هر خانوار و در این منطقه 220 میلیون ریال بوده است.
وی با اشاره به نقش مردم و مشارکت آنان در تسریع روند توسعه بخش های مختلف یادآور شد: در مدت فعالیت دولت یازدهم با مشارکت مردم یک میلیون و 500 هزار متر مربع از معابر روستایی زیرسازی و آسفالت شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری احداث جاده گورمیزه را یکی از پروژه های مهم این منطقه و شهرستان اردل اعلام و اظهار کرد: برای احداث این جاده 82 میلیارد ریال از منابع ملی و استانی هزینه شده است.
وی با اشاره به اهمیت تکمیل و بهره برداری از تونل زره در شهرستان کیار گفت: تاکنون 900 متر از این تونل حفر شده 720 متر آن در دولت یازدهم بوده است.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید آبرسانی به بیش از 170 شهر، روستا و ناحیه صنعتی چهارمحال و بختیاری انجام شده و رفع مشکل آب آشامیدنی در 50 شهر، روستا و ناحیه صنعتی دیگر استان در حال انجام است.
وی با اشاره به ایجاد افزون بر 38 هزار و 500 شغل در چهارمحال و بختیاری و بهره برداری از 30 هزار میلیارد ریال پروژه مهم در استان همزمان با فعالیت دولت یازدهم افزود: این در حالی است که نرخ مشارکت استان در این مدت از 36 به 40 درصد رسیده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین در جمع مردم ناغان شهرستان کیار به نتایج مطلوب برجام در بخشهای مختلف اشاره و تصریح کرد: با اجرای برجام فروش نفت ایران افزایش یافت و بسیاری تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی لغو شد.
وی با اشاره به تورم 43 درصدی قبل از فعالیت دولت یازدهم یادآور شد: با تلاش های صورت گرفته در این مدت تورم مهار و رشد آن به 9درصد کاهش پیدا کرد.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: اجرای طرح تحول سلامت یکی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم بوده است که مزیت های آن در مناطق کمترتوسعه یافته و محروم کشور مانند چهارمحال و بختیاری مشهودتر است.
وی همچنین در شورای برنامه ریزی بخش ناغان گفت: 6 میلیارد ریال برای ساماندهی و احداث میدان در ورودی مرکز این بخش اختصاص می یابد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اجرای آسفالت سه کیلومتر باقیمانده از محور ارتباطی دورک – معدن در منطقه مشایخ با اولویت انجام شود.
وی افزود: ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری هر چه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف مرز منطقه مشایخ و منطقه حفاظت شده سبزکوه اقدام کنند.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: ادامه عملیات اجرایی تونل زره، اصلاح شبکه آبرسانی روستاهای برنجگان و دره بید، شاحل سازی روستاهای معدن و برنجگان، جابجایی روستای در معرض خطر رحیم آباد و تقویت برق منطقه مشایخ در دستور کار مسئولان دستگاه های اجرایی مربوطه قرار گیرد.
وی یادآور شد: ارتقای جاده شهرکرد – ناغان – ایذه، اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب ناغان، بهبود جاده ارتباطی معدن – ارمند، احداث بوستان روستایی در دوپلان، تامین آب آشامیدنی دوپلان و مرمت حمام تاریخی ناغان با مشارکت شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری جزو اولویت های مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط قرار دارد.
سفرهای شهرستانی استاندار و مسئولان چهارمحال و بختیاری در سال 1396 از شهرستان کیار آغاز شد.
در روز نخست این سفرها مشکلات بخش مرکزی شهرستان کیار و در روز دوم مشکلات بخش ناغان در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات اعلام شد.
شهرستان کیار در 40کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد و بیش از 60هزار جمعیت دارد.
سد کارون 4در 165کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری بر روی رودخانه کارون ساخته شده است و بخشی از این سد در شهرستان اردل و بخشی در شهرستان لردگان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار