فرماندار رزن با بیان اینکه تعداد ۱۴۶ شعبه اخذ رای در شهرستان رزن پیش بینی شده است، عنوان کرد: تعداد شعب در انتخابات دوره گذشته ۱۲۳ مورد بوده است.
کد خبر: ۴۰۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 30 March 2017
فرماندار رزن از ثبت نام۶۹۹ نفر درپنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان رزن خبر داد و گفت: ۱۴۶ شعبه اخذ رای در شهرستان رزن پیش بینی شده است.

به گزارش مهر، فتحعلی حسینی درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات امام (ره) برگزاری انتخابات بود، گفت: نماد جمهوریت نظام در ایران با برگزاری انتخابات و دخیل بودن مردم در سرنوشت کشورشان نمایان می شود.  

وی اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا مقدمات برگزاری انتخابات سالم و مردمی در شهرستان رزن فراهم شده است.  

فرماندار رزن با بیان اینکه تعداد ۱۴۶ شعبه اخذ رای در شهرستان رزن پیش بینی شده است، عنوان کرد: تعداد شعب در انتخابات دوره گذشته ۱۲۳ مورد بوده است.  

وی تعداد ثبت نام کنندگان شوراهای شهر و روستا را ۶۹۹ نفر عنوان کرد و افزود: ۷۵ نفر در سه شهر رزن، قروه و دمق و ۶۲۴ نفر در روستاها ثبت نام کرده اند.  

حسینی با اشاره به اینکه ۹۸ روستای ۳ شورایی و ۱۲ روستای ۵ شورایی در رزن وجود دارد، گفت: در روستاهای ۳ شورایی ۲۹۴ نفر و در روستاهای ۵ شورایی ۶۰ نفر انتخاب خواهند شد و در مجموع ۳۶۹ نفر در شهرستان رزن برای روستاها و شهرها انتخاب خواهند شد.  

وی از ثبت نام ۱۸ خانم در پنجمین دوره انتخابات شهر و روستای رزن خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰ نفر در شهر رزن و ۸ نفر در روستاهای شهرستان رزن ثبت نام خود را نهایی کرده اند.  

فتحعلی حسینی ادامه داد: در شهرها باتوجه به ثبت نام ۷۵ نفر در ۳ شهر رزن برای هر کرسی ۵ نفر رقابت می کنند که در روستاها باتوجه به ثبت نام ۶۲۴ نفر رقابت برای هر کرسی ۱.۸ نفر است.  

وی اظهار داشت: در خصوص سطح سواد ثبت نام کنندگان ۴ درصد ثبت نام کنندگان به تعداد ۲۵ نفر دارای مدرک فوق لیسانس و یک نفر دارای تحصیلات حوزوی است.  

فرماندار رزن با اشاره به اینکه ۳۴ درصد کاندیداها شامل ۲۳۵ نفر دارای سابقه عضویت قبلی در شورا هستند، افزود: ۱۲ درصد ثبت نام کنندگان شامل۸۵ نفر از شرکت کنندگان در انتخابات شورای شهر و روستا را ایثارگران تشکیل می دهند.  

وی با بیان اینکه هیئت اجرایی شهرستان رزن ترکیبی از معتمدین شهرستان است، گفت: ۹ نفر از معتمدین شهر دمق، ۹ نفر از قروه درجزین و ۱۸ نفر از شهر رزن دعوت و با برگزاری انتخابات برای شهر رزن ۸ نفر معتمد انتخاب شد.  

فتحعلی حسینی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص مشترک بودن هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا گفت: هنوز در این خصوص تصمیمی گرفته نشده ولی در صورت یکی بودن هیئت اجرایی رئیس دادگستری و دادستان به ترکیب اعضاء اداری هیئت اجرایی اضافه خواهند شد.  

وی با عنوان اینکه در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شهرستان رزن روستایی که تعداد کاندیداهای آن به حد نصاب نرسیده باشد وجود ندارد، ادامه داد:این در حالیست که در دوره قبل در یکی از بخش‌های شهرستان رزن ۷ روستا فاقد کاندیدا بودند.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار