رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: 181 هزار و 101 مهاجر افغان پارسال هنگام خروج از ایران، از طریق معبر مرزی دوغارون، آموزش های لازم در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین را فراگرفتند.
کد خبر: ۴۰۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 30 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، غلامرضا صیادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام انسان دوستانه با برگزاری 709 کلاس آموزشی توسط جمعیت هلال احمر تایباد صورت گرفت.
وی ادامه داد: در این چهارچوب به طور میانگین روزانه افزون بر 500 نفر و در مجموع 166 هزار و 413 مرد، پنج هزار و 284 زن و 9 هزار و 484 نفر افراد زیر 18 سال از اتباع افغانستان در این کلاسها آموزش دیدند.
رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: سال 94 نیز 194 هزار 287 نفر از مهاجران افغان هنگام خروج از ایران از این آموزشها بهره مند شده بودند.
وی افزود: سالانه
صیادی ادامه داد: مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد از سال 1384 در مرز دوغارون فعال شده و سالانه به طور میانگین برای آموزش افرادی که قصد خروج به مقصد افغانستان را دارند، اعتباری افزون بر 2 میلیارد ریال هزینه می شود.
وی آموزش تشخیص انواع مین و گلوله های منفجر نشده، نحوه برخورد با مصدومان، آشنایی با رنگها، تابلوها و محل های مین گذاری شده را از مهمترین آموزشهای ارائه شده به مهاجران افغان در این مرکز اعلام کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مرکز مین افغانستان از سال 2005 میلادی به بعد ماهانه 172 نفر از شهروندان آن کشور بر اثر برخورد با مین جان باخته اند.
وی افزود: در پی آموزش های ارائه شده هم اینک این رقم به ماهانه 50 نفر کاهش یافته است.
صیادی گفت: مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد در مرز دوغارون تنها واحد آموزشی این موضوع در ایران است که آگاه سازی اتباع خارجی را به طور رایگان انجام می دهد.
شهرستان تایباد 90 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.
تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار