استاندار لرستان با اشاره به کاهش بیکاری در استان گفت: اما امروز لرستان ۸۷ هزار نفر بیکار دارد.
کد خبر: ۴۰۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 30 March 2017

هوشنگ بازوند ظهر استاندار لرستان در آیین آغاز عملیات اجرایی گلخانه 6 هکتاری جهاد دانشگاهی در کوهدشت با حضور رئیس جهاد دانشگاهی کشور و نماینده کوهدشت اظهار داشت: در سال "اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال" انتظار میرود این پروژه ارزشمند الگویی واقعی و عملی برای تحقق این شعار باشد.


وی افزود: بارها گفته‌ام و باز تکرار می‌کنم ، تولید و اشتغال حاصل سرمایه گذاری است و برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران هیچ کس نباید مانع ایجاد کند.


استاندار لرستان بیان کرد: مردم به خوبی و با فراست و تشخیص دقیق، اثر عملیاتی برجام را در پروژه‌های بزرگی چون گلخانه هیدروپونیک کشت و صنعت توسط هلندی‌ها ، تولید کاغذ از پودر سنگ در الیگودرز توسط چینی‌ها، پرورش ماهی و توسعه شیلات توسط فرانسوی‌ها ، حضور شرکت ‌های معتبر کره ای در سدسازی و....می‌بینند.


وی عنوان کرد: وقتی از برنامه‌های اشتغال حرف می زنیم و اظهار نظر می‌کنیم باید به تمام زوایای این بحث توجه کنیم‌‌ .


استاندار لرستان با اشاره به وضعیت بیکاری استان در گذشته تصریح کرد: لرستان را با 113 هزار بیکار تحویل گرفتیم؛ جمعیتی که طبق روال افزایش آن سالانه 10 تا 12 هزار نفر به آن اضافه می‌شده یعنی طبق روال گذشته سال 96 باید 113 هزار نفر به بالاتر از 150 هزار نفر می‌رسید.


بازوند با اشاره به کاهش بیکاری در استان اظهار داشت: اما امروز لرستان 87 هزار نفر بیکار دارد. یعنی نه فقط آمار تحویلی بیشتر نشد بلکه هر سال تقریبا 6 هزار نفر هم از این آوار حجیم بیکاری کم شده است.


وی با اشاره به وضعیت سد معشوره کوهدشت افزود: در روزهای آتی پشت صحنه‌های پیگیری نفس‌گیر سد معشوره را که به اتفاق نماینده‌ کوهدشت انجام داده‌ایم به اطلاع مردم می‌رسانم و در مجموع خبرهای خوبی از معشوره در راه است.


استاندار لرستان عنوان کرد: برای پتروشیمی کوهدشت پیگیر تخصیص تسهیلات ارزی توسط یکی از بانکها هستیم و در آینده نزدیک با حل این مشگل شاهد شتاب روند عملیات این پروژه خواهیم بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار