شهردار تهران گفت: با آمار به دست آمده در نوروز امسال، 50 درصد شرکت کنندگان در تورهاي گردشگري تهران را ساکنين پايتخت و 50 درصد باقي را مسافران نوروزي تشکيل داده‌اند.
کد خبر: ۴۰۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 30 March 2017
به گزارش تابناک : محمدباقر قاليباف در بازديد از ستاد گردشگري شهرداري تهران با بيان مطلب فوق اظهارکرد: درباره تبديل ستاد گردشگري شهرداري به سازمان، بحث هايي در شوراي اسلامي شهر صورت گرفته است و اميدواريم در شوراي چهارم و قبل از اتمام دوره خود، جهت ايجاد اين سازمان کوچک اقدام شود و شهرداري نيز آژانس هاي بخش خصوصي را در اين بخش هدايت کند.

شهردار تهران در ادامه به خدمات شهرداري تهران در ايام نوروز اشاره و تاکيد کرد: ايام نوروز در شهرداري تهران، طرح استقبال از بهار اجرا مي شود که از يک ماه قبل از شروع سال جديد آغاز مي شود تا شهر آمادگي لازم را در آستانه سال نو داشته باشد . 

قاليباف با پرداختن به تجربه پنج ساله فعاليت ستاد گردشگري شهرداري تهران اظهارداشت: ستاد گردشگري شهرداري نيز به طور ويژه در حوزه برگزاري تورهاي گردشگري در ايام نوروز فعاليت کرده و امسال 24 مسير براي گردشگري شامل تهران قديم ، موزه ها ، کاخ ها ، بناهاي تاريخي و ... ايجاد شده است که شهروندان و مسافران نوروزي نيز استقبال خوبي از آن داشته اند.

وي با اشاره به اهميت توجه به حوزه گردشگري گفت: خيلي ها اين تصور را دارند که در حوزه گردشگري، کم کاري شده و غفلت کرده ايم اما اين نکته قابل در ک است که همه گردشگري تهران معطوف به گردشگران خارجي نمي شود. با وجود اين که حضور گردشگران خارجي مي تواند موجبات اشتغال زايي در برخي حوزه ها را فراهم کند ولي گردشگري داخلي ما هنوز در حد خود رونق نگرفته است.

شهردار تهران با تاکيد بر اينکه تا 5 سال گذشته تهران گردشگر داخلي جذب نمي کرد و مردم توجهي به پايتخت به عنوان مکاني براي گردشگري نمي کردند، تصريح کرد: درسال هاي گذشته عموما تهراني ها به شهرهاي ديگر سفر مي کردند اما در 5 سال اخير و به ويژه امسال، بسياري از ساکنين تهران در شهر خود مانده و از سويي بسياري از سفرهاي نوروزي به سمت پايتخت بوده است.

قاليباف افزود: با آمار به دست آمده در نوروز امسال، 50 درصد شرکت کنندگان در تورهاي گردشگري تهران از ساکنين پايتخت و 50 درصد باقي را مسافران نوروزي تشکيل داده اند .

شهردار تهران به ديگر خدمات ستاد گردشگري نوروزي شهرداري تهران اشاره و تاکيد کرد: در روزهاي گذشته، بيش از 3600 خانوار مسافر نوروزي به پايتخت را اسکان داده ايم و تسهيلات بسياري نيز براي مسافران در نظر گرفته شده از جمله تخفيفات مراکز گردشگري و هتل ها ، حمل و نقل عمومي رايگان با تهران کارت و ... به طوري که شهروندان با پرداخت مبلغ کمتر از 20000 تومان مي توانند در تورهاي تهران گردي شرکت کنند.

وي در ادامه با تاکيد بر اينکه گردشگري نبايد مختص به ايام نوروز باشد و بايد در ايام ديگر نيز برگزار شود، خاطرنشان کرد: رونق گردشگري موجبات اشتغال زايي را فراهم مي کند و بايد بخش خصوصي با حمايت شهرداري در اين امر شرکت کنند.

قاليباف در پايان به خدمات شهرداري تهران در روز طبيعت اشاره و خاطرنشان کرد: بيش از 2200 بوستان تهران براي پذيرايي درروز طبيعت از شهروندان آماده است. توصيه مي کنم مردم مثل هر سال که در حفظ فضاي سبز و نظافت کوشا هستند امسال نيز توجه به اين موضوع را مدنظر قرار دهند.



منبع : فارس
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار