استاندار مازندران با اشاره به طرح برداشت 1.5 میلیون دلار درآمد ارزی از صندوق توسعه ملی برای توسعه بخش گردشگری به ویژه گردشگری روستایی در مازندران، تصریح کرد: این مبلغ اندک بوده زیرا صنایع دستی و تبدیلی مکمل بخش اقتصادی مردم مازندران است.
کد خبر: ۴۰۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 30 March 2017

 ایسنا، «ربیع فلاح جلودار» در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد خدمات سفر، با بیان این‌که حضور رسانه‌ها در ستاد تسهیلات نوروزی قابل تقدیر است، اظهار کرد: بیش از 26 میلیون تردد در استان انجام شد و  افزایش در روزهای آینده قابل پیش‌بینی است.

وی با اشاره به روند بهبود وضعیت گردشگری در مازندران، افزود: به لحاظ موقعیت آب و هوایی کشور؛ مازندران در سال جاری افزایش تردد مسافران را در کشور داشت به صورتی که 11 درصد تردد کشور سهم مازندران بود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا کنون بیش از 8 میلیون و 525 هزار نفر شب اقامت در اقامتگاه‌های مازندران ساکن شدند.

فلاح گفت: کاهش تلفات ناشی از تصادفات از ابتدای طرح خدمات سفر تا کنون 31 درصد بوده است که نشان از ایجاد بستر و زیرساخت مناسب گردشگری در مازندران دارد.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد راه‌های مازندران با استان‌های همجوار مشترک است، افزود: مازندران به عنوان استان معین در برف اخیر به استان‌های همجوار کمک‌رسانی کرده است.

استاندار مازندران با اشاره به وضعیت زیرساخت گردشگری استان در سال‌های اخیر، گفت: در حال پیگیری به سرانجام رساندن هتل‌های نیمه‌تمام استان هستیم تا با کمک بانک‌ها به بهره‌برداری برسند و در این زمینه به مدیران بانک‌ها تاکید شد صنعت گردشگری مانند همه صنایع در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

فلاح با بیان اینکه در سال 96 برای تحقق شعار سال، اولویت کار خود را برای اشتغال‌زایی به تقویت صنایع خرد، صنایع دستی، اشتغال خانگی و روستایی معطوف کرده است، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی می‌تواند به تولیدهای این بخش کمک کند و بازاریابی در این حوزه از برنامه‌های مازندران در سال جاری است.

وی به شیوه درست تبلیغات در بحث گردشگری اشاره کرد و افزود: انتشار اخبار در حوزه گردشگری باید به گونه‌ای باشد که تنها به منفی‌بافی و بزرگ‌ کردن مشکلات نپردازد بلکه راه حلی برای برجسته کردن ظرفیت‌های مازندران باشد.

استاندار مازندران با بیان اینکه توسعه گردشگری باید منجر به رونق اقتصادی شود، خاطرنشان کرد: 56 درصد اقتصاد مازندران مربوط به بخش خدمات است که مهم‌ترین آن را گردشگری برعهده دارد.

فلاح با تاکید بر آموزش روستائیان و متولیان گردشگری روستایی، گفت: در تقویت گردشگری روستایی مجوزهایی صادر شده که لازم است آموزش نیز برای متولیان این امر ارائه شود.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت گردشگری در روستاهای مازندران، سال جاری از ابتدای طرح خدمات سفر تا کنون یک میلیون و 922 هزار نفر شب اقامت در روستاهای مازندران ثبت شده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از یک ‌هزار و 80 واحد تولیدی موفق به استفاده از تسهیلات بخش رونق اقتصادی شدند، گفت: فعالیت‌ها بر رفع کامل مشکلات اقتصادی در استان دلالت دارد و در سال جاری باید بتوانیم با همت و تلاش مشکلات موجود را کاهش دهیم.

فلاح با اشاره به طرح برداشت 1.5 میلیون دلار درآمد ارزی از صندوق توسعه ملی برای توسعه بخش گردشگری به ویژه گردشگری روستایی در مازندران، تصریح کرد: این مبلغ کم بوده زیرا صنایع دستی و تبدیلی مکمل بخش اقتصادی مردم مازندران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار