آیت‌الله فقیهی در گفت‌وگو با تسنیم:
تابناک مرکزی: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مجلس فتوای رهبر انقلاب را مبنی بر حرمت واردات کالاهای خارجی که در داخل تولید می‌شود، به قانون تبدیل کند.
کد خبر: ۴۰۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ 30 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت واردات کالاهایی که در داخل به اندازه‌ی کافی تولید می‌شوند، گفت: این فتوا یک بحث عقلانی است و یکی از راه‌ها برای تشویق تولیدکنندگان همین است.

آیت‌الله فقیهی با بیان اینکه این سخن رهبر انقلاب علی‌القاعده حکم محسوب می‌شود، گفت: سایر مراجع تقلید باید بر حرمت خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد فتوا دهند و به تأیید سایر مراجع برسد و اگر این کار انجام شود حرکت خوبی به سمت تولید انجام می‌شود. هرچند در گذشته نیز برخی مراجع در این رابطه فتوا داده بودند.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه مجلس نیز باید این فتوا را به قانون تبدیل کند، خاطرنشان کرد: دولت هم باید زمینه را برای تولید و اشتغال فراهم کرده و از ورود این نوع از کالاهای خارجی جلوگیری کند.

وی در ارزیابی عملکرد دولت در سال گذشته درخصوص اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال، اظهار داشت: دولت هرچه در توان دارد انجام می‌دهد اما باید توجه بیشتری به مسئله تولید و اشتغال داشته باشد و به نحوی نباشد که در حاشیه کارهای دیگرش به این مسئله هم بپردازد.

آیت‌الله فقیهی با تأکید بر اینکه بسیاری از فسادهای فرهنگی جامعه ناشی از بیکاری جوانان و عدم اشتغال است، گفت: اگر این کار سریع‌تر انجام شود و مردم هم به تولیدات داخل توجه کنند نتیجه مثبتی به‌دست می‌آید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار