مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی مطرح کرد:
تابناک مرکزی: مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: ۵۰هزار نفر در استان مرکزی به مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند و امسال آمار حضور گردشگران نوروزی در استان نسبت به سال گذشته
کد خبر: ۴۰۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 30 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، سیدمحمد حسینی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی که با حضور ولی تیموری، مدیرکل دفتر مراکز گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در اراک برگزار شد، با اشاره به افزایش آمار حضور گردشگران در استان مرکزی طی نوروز سال جاری، اظهار داشت: نوروز امسال خوشبختانه افزایش آمار حضور گردشگران در استان با کاهش تلفات جاده‌ای همراه بوده است.

وی افزود: با پیگیری ستاد تسهیلات خدمات سفر استان موفق شدیم به این مقصود دست یابیم و برگزاری ۱۲جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در مدت یک‌ ماه، سبب انسجام و هماهنگی بین ۶۰ دستگاه مزبوطه شد که نتیجه آن خدمات رسانی متفاوت طی نوروز سال جاری بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: ستاد خدمات سفر استان مرکزی با تشکیل هشت کمیته و همکاری بیش از ۶۰ دستگاه اجرایی عضو این کمیته ها، خدمات رسانی نوروزی سال ۹۶ را برعهده دارد و در این راستا ۵۰ هزار نفر در استان مرکزی به مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند.

وی ادامه داد: نوروز امسال در برخی از شهرهای استان همچون محلات، نیم‌ور، نراق، دلیجان و خمین با استقبال کم نظیر گردشگران نوروزی مواجه شدیم و اسکان در برخی اقامتگاه ‌ها و هتل‌ها به ۱۰۰ درصد فضای موجود رسید.

حسینی خاطرنشان ساخت: طی روزهای یکم تا هشتم فروردین ماه، بیش از ۲۴۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری استان مرکزی بازدید کردند که از این تعداد، ۱۱۷ هزار نفر در هتل ها و سایر اقامتگاه ها اسکان یافتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: در مدت ذکر شده هفت میلیون تردد وسائل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان مرکزی به ثبت رسیده است.

حسینی خاطرنشان ساخت: گشت های بازرسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی به طور مرتب در حال بازرسی از مراکز اقامتی و هتل ها هستند که طی ۱۸۷ مورد بازرسی، به ده مرکز اقامتی و رستوران تذکر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اضافه کرد: ارائه این خدمات از روز ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار