کارشناس هواشناسی کردستان:
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: سامانه بارشی از عصر جمعه آسمان استان را فرا می گیرد و باعث بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما می‌شود.
کد خبر: ۴۰۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷ 30 March 2017

به گزارش تابناک کردستان، بهرام چاره خواه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: سامانه بارشی از عصر جمعه آسمان استان را فرا می گیرد و باعث بارش باران و برف، وزش باد و کاهش دما می‌شود.

وی گفت: روزهای 11 و 12 فروردین، استان در دامنه یک موج بارشی بهاره قرار می‌گیرد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان با بیان اینکه بیشتر بارش‌ها در روز شنبه اتفاق می‌افتد تصریح کرد: روز یکشنبه 13 فروردین نیز هوا کم و بیش بهاری بوده و در قبل از ظهر آن هوا آفتابی و بعد از ظهر نیز افزایش پوشش ابرهای جوششی، رگبار، وزش باد، رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای شنبه و یکشنبه میزان وزش باد قابل ملاحظه است گفت: این سامانه در مجموع سبب کاهش دمای هوا و بارش برف در ارتفاعات می‌شود.

چاره خواه افزود: همزمان با پایان بارندگی از شامگاه یک شنبه، پیش بینی می‌شود به دلیل ریزش هوای نسبتا سرد، در بسیاری از نقاط استان در ساعات ابتدایی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده، یخبندان صبحگاهی بهاره روی دهد.

وی خاطر نشان کرد: باغداران و کشاورزان با توجه به کاهش محسوس دما، تمهیدات لازم را برای محافظت باغات و تاسیسات از سرما به کار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار