همایش پاکسازی دامنه تفتان با حضور شماری از دوستداران طبیعت در منطقه گردشگری تمندان خاش سیستان و بلوچستان برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 04 April 2017

دهیار تمندان خاش گفت: حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و نگهداری از آن سبب می شود نسل های آینده از محیط زیست سالم برخوردار شوند.

خان محمد کردی اظهار داشت: باهدف اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و داشتن محیطی پاک و عاری از هرنوع آلودگی همایش پاکسازی با همکاری اداره محیط زیست شهرستان خاش ،دهیاری تمندان ‌و انجمن حافظان سبز تفتان برگزار شد.

کردی ادامه داد: این همایش با شعار همراه با طبیعت همگام‌با سلامتی برگزار و شرکت کنندگان مسیر رودخانه تمندان را پاکسازی نمودند.

وی بر لزوم فرهنگ سازی به منظور حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و افزود: حفاظت از محیط زیست نباید منحصر به برگزاری همایش ها شود بلکه باید تلاش کنیم تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که تحقق این امر درگرو تلاش همه اقشار جامعه بویژه الگو های فرهنگی است.

مسئول انجمن حافظان سبز تفتان نیز گفت نریختن زباله در طبیعت جلوه زیبایی از فرهنگ طبیعت دوستی و محیط یاری برای داشتن محیط سالم و با نشاط است.

مرتضی تمندانی افزود: در صورتی که انسان باور داشته باشد که محیط زیست پیرامونش مانند خانه اوست هرگز به رهاسازی زباله اقدام نخواهد کرد.

وی منابع طبیعی و محیط زیست را یک سرمایه ملی و بین نسلی دانست و خواستار مشارکت مردم در امر حفاظت از منابع ملی شد.

تمندانی در ادامه با بیان اینکه پاک‌ نگه داشتن محیط زیست و پرهیز از هر نوع آلودگی در طبیعت و محیط زیست از یادگارهای فرهنگ اصیل ایرانی ودین مبین اسلام است خاطر نشان کرد: رسانه ها، سازمان های مردم نهاد ،دستگاه های مسئول و همه افرادی که دغدغه داشتن زندگی پاکیزه وحیات سالم را دارند باید در این زمینه احساس تکلیف کنند و به ترویج این آموزه های معنوی بپردازند.

وی رها سازی زباله در طبیعت را یک معضل جدی فرهنگی و آفت زیست محیطی برشمرد و افزود: داشتن محیط زیست سالم وعاری از زباله ها نیاز مند مشارکت همگانی است.

مسئول انجمن حافظان سبز تفتان توزیع ببش از دو هزار کیسه زباله ،پاکسازی مسیر رودخانه تمندان، کاشت نهال به یاد شهید محیط بان صابر الهداد، برگزاری مسابقه نقاشی و پذیرایی از گردشگران را با چای آویشن از مهم ترین برنامه های فرهنگی این انجمن در نوروز نام برد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار