کد خبر: ۴۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲ 28 May 2015

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه استان در تولید محصولات دامی و همچنین تعداد واحد دامی رتبه سوم کشور را دارد ولی کمبود اعتبار کار واکسیناسیون دام ها را دچار مشکل کرده است.

امیرحسین بهداد روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات بهداشت و سلامت شهر ورزقان جمعیت دامی استان را حدود پنج میلیون واحد عنوان کرد و افزود: به علت کمبود اعتبار تنها 40 درصد این تعداد واکسنه می شوند.

وی با رد هر گونه شایعه در خصوص آنفلوانزای مرغی گفت: خوشبختانه در استان موردی در این خصوص مشاهده نشده است.

فرماندار شهرستان ورزقان نیز در این جلسه از کم توجهی مردم و بعضی از دستگاه های مربوطه در ساماندهی سگ های دارای صاحب و ولگرد انتقاد کرد و گفت: در سال گذشته در ارتباط با جلوگیری از بیماری مزمن هاری که منجر به گازگرفتگی 250 نفر شد بیش از پنج میلیارد ریال برای این شهرستان بار مالی داشته است.

علی وفادار با اشاره به نبود امکانات و کمبود اعتبارات اداره دامپزشکی ورزقان این مهم را مانعی در ماموریت های این اداره دانست و افزود: 1400 قلاده سگ که 50 درصد سگ های صاحب دار را شامل می شود در برابر بیماریهای مشترک انسان و حیوان واکسینه شده که با توجه به نبود اعتبارات کافی و کندی انجام کار موجب افزایش بیماری های مشترک در شهرستان خواهد شد.

شهردار ورزقان نیز در این جلسه در مورد احشامی که در داخل شهر نگهداری می شود گفت: برابر مصوب هیات وزیران شهرهای زیر پنجاه هزار نفر اجبار قانونی در خروج احشام نداریم.

کامران رحمتی ، از اهالی و دامداران شهر ورزقان خواست بخاطر اینکه نگهداری دام در شهر موجب تهدید بهداشت عمومی می شود همکاری لازم را در نگهداری دام در بیرون شهر با شهرداری همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :