مدیرکل آموزش پرورش البرزگفت: ۳۰ درصد مدارس استان فرسوده است.
کد خبر: ۴۰۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 12 April 2017
به گزارش تابناک البرز؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز، خسرو ساکی گفت:سی درصد مدارس استان البرز فرسوده استاگر تعداد مدارس خالی در مناطق دورافتاده و روستاهای طالقان ، اشتهارد و نظرآباد را نیز در نظر بگیریم این سرانه از میزان اعلام شده نیز کمتر می‌شود.

وی اضافه کرد: بدون شک کمبود کلاس درس در استان مشکلات زیادی ایجاد می‌کند که مهمترین آنها کاهش عملکرد دانش آموزان و معلمان است.

ساکی توضیح داد: در حال حاضر در برخی از کلاس های درس ۴۶ دانش آموز تحصیل می‌کنندکه دو برابر متوسط کشور است.

این مسئول با اشاره به دو شیفته بودن بسیاری از مدارس استان ابرازکرد: در حال حاضر ۴٨ درصد مدارس استان دوشیفته هستند در حالی که ۱۰ درصد مدارس کشور درحال حاضر به صورت دوشیفته اداره می‌شوند.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق استان تعداد مدارس دوشیفته بیشتر است، ابراز کرد: در برخی نواحی شهرستان فردیس بالای ۶۰ درصد مدارس به صورت دوشیفته اداره می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: در این وضعیت گاه برای ورود و خروج مدارس دوشیفت دچار مشکل ایجاد می‌کند و حتی گاه فرصت نظافت مدارس برای شیفت عصر هم باقی نمی ماند.
ساکی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به حد استاندارد  تعداد کلاسهای درس باید بیش از هشت هزار کلاس درس در استان ساخته شود.

وی اظهارکرد: اعتبار ساخت این کلاسهای درس از اعتبارات ملی تخریب و بازسازی مدارس، اعتبارات استانی و کمک های خیرین تامین می‌شود.

وی افزود: با اختصاص اعتبار از این سه محل از سال ۹۲تا کنون هزارو ۳۵۱ مدرسه ساخته و تحویل داده شده است.
وی ادامه داد: اعتبار ساخت ۴۰ درصد کلاس های درس ساخته شده توسط خیرین تامین شده است.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت خیرین در بحث ساخت مدرسه گفت: خیرین می‌توانند از تامین هزینه مورد نیاز برای خرید یک آجر تا ساخت کامل یک مدرسه را عهده دار شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار