دبير هيأت عالي نظارت بر انتخابات شوراها در البرز اظهار کرد: طبق پيش بيني‌هاي صورت گرفته و با ايجاد زيرساختها و امكانات مورد نياز و با اخذ مجوزهاي قانوني، انتخابات شوراها در هفت شهر استان به صورت الكترونيكي برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 12 April 2017
به گزارش تابناک البرز؛ دبير هيأت عالي نظارت بر انتخابات شوراها در البرز اظهار کرد: طبق پيش بيني‌هاي صورت گرفته و با ايجاد زيرساختها و امكانات مورد نياز و با اخذ مجوزهاي قانوني، انتخابات شوراها در هفت شهر استان به صورت الكترونيكي برگزار خواهد شد.
 غلامعباس رضازاده شامگاه روز گذشته (19فروردین)، در جمع خبرنگاران گفت: شهرهاي محمدشهر، ماهدشت و كمالشهر در شهرستان كرج، شهرهاي فرديس و مشكين دشت در شهرستان فرديس، شهر هشتگرد (قديم) در شهرستان ساوجبلاغ و شهر نظرآباد در شهرستان نظرآباد از جمله شهرهاي البرز هستند كه انتخابات شوراها در آنها به صورت الكترونيكي برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينكه مقصود از انتخابات الكترونيك اينترنتي بودن آن نيست، افزود: برخي تصور مي كنند كه در انتخابات الكترونيك مي‌توانند از منزل و به كمك اينترنت رأي خود را اعلام كنند حال آنكه اين طور نيست و صندوق‌هاي الكترونيك به هيچ شبكه‌اي متصل نيستند و رمزنگاري پيچيده سخت افزاري و نرم افزاري براي آنها صورت پذيرفته و امكان هك يا اختلال در سيستم دريافت رأي نيز تقريبأ صفر است.

رضازاده به گزارش ایسنا با بيان اينكه وزارت كشور براي طراحي صندوق‌هاي الكترونيك به مطالعه دقيق الگوهاي مشابه به ويژه در كشورهاي اروپايي كه تجربه بيشتري در زمينه انتخابات الكترونيكي دارند، پرداخته است، گفت: همچنين اين تصور كه در انتخابات الكترونيكي نتايج به صورت آنلاين نمايش داده مي‌شود نيز صحيح نيست؛ چرا كه اين صندوق‌ها به هيچ وجه اتصالي با شبكه اينترنت ندارند و پس از اتمام زمان رأي گيري، آراء شمارش مي‌شوند.

وي ادامه داد: ساز و كار انتخابات الكترونيكي اصلأ پيچيده نيست و بر اساس تجاربي كه در داخل كشور نيز كسب شده، حتي افراد با كمترين سطح تحصيلات نيز به آساني قادر به استفاده از آن بوده‌اند و رأي دهندگان به تعداد اعضاي شورا در همان حوزه انتخابيه قادر به وارد كردن كدهاي مرتبط به كانديداهاي مورد نظر خويش مي‌باشند، ضمن آنكه از افراد امين شان نيز مي‌توانند كمك بگيرند.

دبير هيأت عالي نظارت بر انتخابات شوراها در البرز در پایان با تأكيد بر اينكه كارت‌هاي الكترونيكي در برگزاري انتخابات الكترونيكي نقش اساسي را ايفا مي‌كنند، تصريح كرد: ملاك شناسايي رأي دهندگان همچنان شناسنامه و كارت ملي است و هر فرد تنها يك مرتبه قادر به شركت در انتخابات است و بر اساس كد نويسي‌ها و طراحي اختصاصي و امنيتي صندوق‌ها، امكان هيچ گونه اختلال يا هك آنها نيز وجود ندارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار