وزیر خارجه ژاپن ضمن اشاره به تشدید تنش در شبه جزیره کره، از احتمال بازگرداندن اتباع این کشور از کره شمالی خبر داد.
کد خبر: ۴۰۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 15 April 2017

به گزارش تابناک : فومیو کیشیدا وزیر  خارجه ژاپن امروز شنبه در سخنانی تاکید کرد: ژاپن باید درباره بازگرداندن شهروندانش از کره شمالی فکر کند، آن هم با توجه به تشدید تنش در شبه جزیره کره.

وی در ادامه تصریح کرد: توکیو در حال تماس دائم با همه کشورهای مربوطه است. ما درک می کنیم که تهدید کره شمالی به سطح جدیدی رسیده است، هم از نظر کیفیت و هم کمیت. ما دائما در حال انجام اقداماتی هستیم تا کاملا برای هرگونه شرایط جدیدی آماده باشیم.

وزیر خارجه ژاپن گفت: اطلاعات در حال جمع آوری است. تجزیه و تحلیل ها انجام می شود، ما برای اتخاذ تدابیر مختلف آماده هستیم. ما باید به طور جدی درباره تضمین امنیت کشور فکر کنیم و آماده هر گونه شرایطی باشیم، باید درباره بازگرداندن شهروندان ژاپنی از کره شمالی فکر کنیم.

آمریکا ناو هواپیمابر کارل وینسون را به سوی آبهای منطقه اعزام کرده است. کره شمالی امروز برای اولین بار موشک های بالستیکی را به نمایش گذاشت که از زیردریایی ها شیک می شود.

این اقدام پیش از رژه بزرگ نظامی است که در مراسم یکصد و پنجمین سالروز تولد بنیانگذار کره شمالی در پیونگ یانگ برگزار می شود.

هان سونگ ریول معاون وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد: کره شمالی اجرای آزمایش هسته ای جدیدی را بعید نمی داند و به آمریکا در خصوص حرکت به سمت تنش نظامی هشدار می دهد.

وی افزود: اجرای آزمایش هسته‌ای جدید، مسئله‌ای است که رهبران کره شمالی درباره آن تصمیم گیری می کنند.



منبع : اسپوتنیک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار