استاندار البرز؛
کار توسعه استان بر عهده یک دستگاه نیست و همه دستگاه‌ها باید برای این امر دست به دست هم دهند.
کد خبر: ۴۰۸۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 16 April 2017
به گزارش تابناک البرز؛ استاندار البرز به موضوع مالیات در استان البرز اشاره کرد و افزود: ما در دریافت مالیات تلاش خود را انجام دادیم و علاوه بر سهم خود مازاد نیز وصول شد بنابراین پیشنهاد این است که این مازاد مالیات به صندوق‌های توسعه استان بازگردد و صرف توسعه استان شود.
حمید طهایی در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال 96 که امروز شنبه(26 فروردین) در استانداری البرز برگزار شد گفت: کار توسعه استان بر عهده یک دستگاه نیست و همه دستگاه‌ها باید برای این امر دست به دست هم دهند.

طهایی افزود: یکی از موضوعات مهمی که در کشور به صورت یک مسابقه در آمده است واگذاری پروژه‌های نیمه کاره به بخش خصوصی است.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: ما در کشور هزاران هزار پروژه نیمه کاره داریم که مردم توقع دارند به بهره‌برداری برسد اما روی دست ما مانده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال طبق آمار وزیر ورزش و جوانان، اگر قرار باشد با اعتبارات موجود پروژه‌های نیمه کاره بخش ورزش توسط دولت به بهره برداری برسد 35 سال طول خواهد کشید تا این پروژه‌ها به اتمام برسد.

نماینده عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه راهکار این موضوع واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی است گفت: سال گذشته بنا را بر مطالعه و برآورد طرح‌ها گذاشتیم.

طهایی در ادامه به موضوع مالیات در استان البرز اشاره کرد و افزود: ما در دریافت مالیات تلاش خود را انجام دادیم و علاوه بر سهم خود مازاد نیز وصول شد بنابراین پیشنهاد این است که این مازاد مالیات به صندوق‌های توسعه استان بازگردد و صرف توسعه استان شود.

مسئول اجرای امور عمومی دولت در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آمایش سرزمینی استان البرز و انتظار برای دریافت نتایج آن اشاره و اعلام کرد: اگرچه نمی‌توان خارج از سند آمایش ملی در استان سند آمایش سرزمینی داشت اما باید به قدر توان علمی که در استان وجود دارد استفاده شود و در اسناد پایین دستی در دستور کار قرار گیرد تا اگر سرمایه‌گذاری به استان وارد شد بتوانیم پیشنهاداتی برای آن داشته باشیم.

وی بار دیگر بر اهمیت واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: سال گذشته 57 پروژه به بخش خصوصی واگذار شد، امسال نیز انتظار می‌رود تعداد پروژه‌های قابل واگذاری احصا شود.

طهایی افزود: البرز در زمینه واگذاری پروژه به بخش خصوصی جز استان‌های موفق بوده است اما ما به این مقدار قانع نیستیم.

استاندار البرز در ادامه این جلسه و پس از قرائت نتایج سرشماری سال 95 با اشاره به رشد بالای جمعیت در استان البرز گفت: ما باید مشخص کنیم که ظرفیت استان البرز برای رشد جمعیت چقدر است و چقدر دیگر باید جمعیت داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در وضعیت کنونی تمامی فرصت‌های شغلی که در استان ایجاد می‌شود اشغال شده و از طرف دیگر ساکنان خود استان هم بیکار می‌مانند.

نماینده عالی دولت در استان البرز تصریح کرد: بنابراین این یک موضوع مهم است اما در آمایش سرزمینی نهایی نشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار