رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه معابر شهر تهران با یک باران بهاری قفل می‌شوندف گفت: مردم از حمل ونقل شخصی استفاده می‌کنند چرا که از بابت حمل ونقل عمومی خیالشان آسوده نیست.
کد خبر: ۴۱۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 19 April 2017
محمد حقانی، با اشاره به قفل شدن تهران پس از بارندگی صبح امروز با بیان اینکه متاسفانه ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش های مختلف هنگام بارندگی دوچندان می شود گفت: به موازات  افزایش تعداد وسایل نقلیه شخصی در خیابان و بزرگراه ها ها تعداد وسایل نقلیه عمومی و تاکسی ها کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه متاسفانه درمواقع بارندگی اتوبوس به وسیله ای کمیاب و تاکسی به وسیله ای نایاب تبدیل می شود، گفت: علاوه بر اینکه تعداد تاکسی های گردشی در سطح شهر کم می‌شودشاهد به حداقل رسیدن تاکسی های خطی در خطوطی هستیم که باید در آن فعالیت کنند.

حقانی با بیان اینکه اتوبوس ها نیز در روزهای بارندگی کمتر دیده شده و سرفاصله حرکت آنها از ایستگاه ها کمترمی شود و درنتیجه مسافران مدت زمان بیشتری را در ایستگاه ها می‌مانند، گفت: انتظار می‌رود هنگامی که باران بر روی زمین جریان ترافیک را مختل و خدمات‌رسانی را دشوار می‌کند از ظرفیت موجود در زیر زمین یعنی مترو بیشتر استفاده شود که متاسفانه چنین نیست و در زمان بارندگی مترو با تمام ظرفیت باید به میدان بیاید و نسبت به جابجایی مسافران که ممکن است در زمان های عادی از مترو استفاده نکنند بیشتر شود. اما متاسفانه سرفاصله حرکت قطار های مترو کاهش نمی یابد و برهمین اساس شاهد انبوه مسافرانی هستیم که در ایستگاه های مترو مدتها منتتظر می مانند.

وی با یان اینکه مردم خیالشان از حضور ناوگان حمل ونقل عمومی راحت نیست و بر همین اساس در روزهای بارانی از خودروهای شخصی‌شان استفاده می‌کنند، گفت: نمی دانیم باید دعا کنیم باید باران ببارد یا نبارد و حق مردم تهران این نیست که از بدیهی ترین حقوق شهروندی که همان استفاده از خدمات مطلوب و منطم حمل ونقل عمومی است بی بهره باشند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: تهران ، باران ، ترافیک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار