گشایش نخستین مرکز اطلاع رسانی، ساماندهی و خدمات گردشگری کشور در مرز مهران با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از جمله مهمترین رویدادهای خبری هفته گذشته استان ایلام بود.
کد خبر: ۴۱۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 22 April 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛در هفته ای که گذشت همایش بزرگداشت مرحوم علی شاه خان حیدری زادی از شاعران برجسته و کردی سرای استان ایلام نیز در شهرستان چرداول برگزار شد.

** تشکیل 26 هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در استان ایلام
 
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام از تشکیل 26 هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان ها و بخش های تابعه این استان خبر داد.
 
خیرالله گراوند روز شنبه اظهار کرد: این هیات های اجرایی در 10 شهرستان و 16 بخش مستقل تشکیل شده و بر اساس قانون وظیفه مشخص کردن تعداد شعب اخذ رای و تعیین اعضای صندوق ها را بر عهده دارند.
 
وی افزود: 30 نفر از معتمدان طبق قانون توسط فرماندار و با نظارت هیات های نظارت در هر شهرستان معرفی می شوند که از بین آنها 9 نفر به عنوان عضو اصلی و پنج نفر نیز عضو علی البدل هستند که به همراه نمایندگان دادگستری، دادستان، ثبت احوال و فرماندار هیات های اجرایی را تشکل می دهند.

** کوچ عشایر به مناطق ییلاقی استان ایلام آغاز شد
 
مدیرکل امور عشایری ایلام از آغاز فصل کوچ عشایر به مناطق ییلاقی این استان خبر داد و گفت: کوچ عشایر استان از مناطق گرمسیری به سمت نقاط سردسیر و ییلاقی از 26 فروردین به صورت رسمی آغاز شده است.
 
علی سلیمی روز شنبه اظهار کرد: هر چند با شروع فصل بهار برخی از خانوارهای عشایر استان ایلام کوچ از مناطق گرمسیری (قشلاقی) به سمت نقاط سردسیر (ییلاقی) را آغاز کرده اند اما بیشتر جمعیت عشایری همچنان در مناطق گرمسیری اسکان دارند.
 
وی در خصوص علت تاخیر در کوچ عشایر به سمت نقاط سردسیری در سال جاری افزود: به خاطر بارش های موثر بهاری، سرسبزی زمین و خنکی هوا عشایر بومی استان، کوچ به ییلاق را به تاخیر انداختند.

** تکمیل بیمارستان 372 تختخوابی ایلام یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: برای تکمیل بیمارستان 372 تختخوابی که اکنون 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
 
سید کمال الدین میرجعفریان روز شنبه اظهار کرد: تاکنون 350 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح بهداشتی و درمانی هزینه شده است.
 
وی افزود: این بیمارستان در زمینی به مساحت 60 هزار متر مربع و زیربنای 141 هزار متر مربع در 9 طبقه و در 2 فاز اجرا می شود که فاز نخست این طرح سال 88 آغاز شد و 190 میلیارد ریال نیز برای اجرای آن هزینه شده است.

** مراکز امداد هوایی کشور به 44 پایگاه افزایش می یابد
 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در صدد افزایش پایگاه های امداد هوایی از 31 پایگاه فعلی به 44 پایگاه در سراسر کشور در ماه های آینده است.
 
دکتر محمد سرور روز یکشنبه اظهار کرد: هر چند هدف دولت و وزارت بهداشت توسعه، تجهیز و نوسازی یگان های امدادی است اما در حال حاضر کشور از لحاظ امداد هوایی در نقطه مطلوبی قرار دارد.
 
وی افزود: همچنین در حوزه ناوگان اورژانس زمینی نیز تاکنون یک هزار و 200 دستگاه آمبولانس پیشرفته و مدرن به ناوگان امدادی کشور اضافه شده و یکی از برنامه های وزارت بهداشت خرید 800 دستگاه آمبولانس دیگر در ماه های آینده است.

** برخورداری بیش از 16 هزار نفر از خدمات فوریتی اورژانس هوایی
 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت: با شروع روند استقرار و توسعه خدمات اورژانس هوایی از سال 79 تاکنون ، بیش از 16 هزار نفر بیمار ، مصدوم و مجروح در مناطق مختلف کشور از خدمات فوریت های پزشکی اورژانس هوایی برخوردار شده اند.
 
محمد سرور روز یکشنبه در کارگاه آموزشی امداد هوایی مرکز فوریت های پزشکی استان ایلام خاطر نشان کرد: این تعداد افراد درجریان 10 هزار و 500 ماموریت اورژانس هوایی توسط بالگرد به مراکز درمانی منتقل شده اند.
 
وی امداد و انتقال مصدومان و مجروحان حادثه های ترافیکی و رانندگی راموضوع 60 درصد ماموریت های اورژانس هوایی کشور عنوان کرد و افزود: انتقال مادران باردار ،بیماران قلبی، مغزی و ... به مراکز درمانی دیگر زمینه های انجام ماموریت های اورژانس هوایی کشور بوده است.

** مرز مهران رتبه نخست ورود گردشگران به داخل کشور در سال 95 را کسب کرد
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مرز بین المللی مهران در استان ایلام رتبه نخست گردشگران ورودی به کشور در بین پایانه های مرزی در سال 95 را به خود اختصاص داد.
 
مرتضی رحمانی موحد روز سه شنبه در نشست ساماندهی گردشگران ورودی مرز مهران در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان حمل و نقل و پایانه های مرزی کشور همچنین این مرز رتبه نخست گردشگران خروجی از کشور در ایام نوروز امسال را نیز از آن خود کرد.
 
وی با بیان اینکه مرز مهران بار سنگینی از تردد گردشگران و زائران ورودی و خروجی از کشور را بر عهده دارد، تاکید کرد: این مرز نختسین مرزی است که طرح ساماندهی گردشگران ورودی در آن اجرا می شود.

** گشایش نخستین مرکز اطلاع رسانی، ساماندهی و خدمات گردشگری کشور در مرز مهران
 
نخستین مرکز اطلاع رسانی، ساماندهی و خدمات گردشگری کشور با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استاندار ایلام روز سه شنبه در مرز مهران راه اندازی شد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در حاشیه افتتاح این مرکز افزود: در این مرکز انواع خدمات بانکی، بیمه ای، فروش سیمکارت، فروش تور، رزرو هتل، امور مالی و حسابداری و فروش بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس به گردشگران ورودی به مرز مهران ارائه می شود.
 
عبدالمالک شنبه زاده اظهار کرد: این مرکز در راستای طرح ساماندهی گردشگران ورودی به مرز بین المللی مهران و توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.
 
وی با بیان اینکه سالانه بین 400 هزار تا 500 هزار گردشگر از مرز مهران تردد می کند، افزود: تلاش می شود با اجرای برنامه های متعدد و فراهم کردن زیرساخت های لازم، میزان ماندگاری گردشگران در استان ایلام افزایش یابد.

** معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی: لغو روادید سفر به روسیه شامل همه شهرهای این کشور است
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: لغو روادید گردشگری سفر به روسیه جامع است و شامل همه شهرهای این کشور می شود.
 
مرتضی رحمانی موحد روز سه شنبه در ایلام اظهار کرد: اینکه در برخی سایت ها گفته شده لغو روادید گردشگری تنها مربوط به سفر به شرق دور روسیه است و شامل مسکو و شهرهای دیگر آن نمی شود، صحت ندارد.
 
وی افزود: توافقات لغو روادید روسیه برای گردشگران در سفر رئیس جمهوری به این کشور انجام شد بنابراین وقتی که صحبت از لغو روادید یک کشور می شود امکان تقسیم بندی وجود ندارد و تمامی مناطق آن کشور را شامل می شود.

** آثار علی شاه خان حیدری زادی منتشر می شود
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: مجموعه آثار علی شاه خان حیدری زادی شاعر نامدار ایلامی با حمایت وزارت ارشاد و استاندار ایلام پس از ویرایش و تصحیح منتشر می شوند.
 
محمدعلی نیاکان روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت علی شاه خان حیدری زادی اظهار کرد: این شاعر خوشنام و کرد زبان دارای بیش از 42 دفتر شعر در قطع رحلی و به خط نستعلیق به همراه نقاشی های خود است که در نوع خود در غرب کشور کم نظیر است.
 
وی تاکید کرد: این شاعر از بزرگان و مصلحان و خیران استان در زمینه توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی است که همراه با رزمندگان اسلام در فتح میمک نقش داشته است.

** رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان ایلام انتخاب شد
 
جلال میرزایی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی رئیس جمهور فعلی و نامزد داوزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان ایلام منصوب شد.
 
در حکم انتصاب میرزایی که از سوی محمد شریعتمداری رئیس ستاد مرکزی حسن روحانی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری صادر شد به پیشینه و تجربه فعالیت های سیاسی او اشاره شده است.

** ایران به یک مقصد پایدار گردشگری در جهان تبدیل شده است
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جمهوری اسلامی ایران در دولت تدبیر و امید به یک مقصد بین المللی گردشگری دائمی و پایدار جهانی تبدیل شد.
مرتضی رحمانی موحد روز چهارشنبه در ایلام اظهار کرد: آمارهای جهانی و داخلی نشان می دهد که دولت یازدهم در حوزه گردشگری قدم های اساسی در حوزه زیرساخت ها، تسهیل امور، حضور در مجامع بین المللی، اطلاع رسانی و تبلیغات برداشته است.
 
وی خاطر نشان کرد: با امکاناتی که در اختیار دولت قرار داشت و همچنین حمایت و مشارکت بخش خصوصی کارهای بزرگی در بحث توسعه و متنوع سازی زیرساخت های گردشگری در این چهار سال انجام شده است.

** استاندار ایلام: مرحوم حیدری زادی مایه مباهات و فخر ادبیات و شعر استان است
 
استاندار ایلام از مرحوم علی شاه خان حیدری زادی شاعر پر آوازه کرد زبان با عنوان شهریار
استان ایلام یاد کرد و گفت: ایشان مایه مباهات و فخر ادبیات و شعر این استان هستند.
 
محمدرضا مروارید عصر چهارشنبه در همایش بزرگداشت مرحوم علی شاه خان حیدری زادی اظهار کرد: هر کس اشعار این شاعر ایلامی را می خواند بخاطر ایجاد احساس آرامش و امید دوست ندارد از این فضا خارج شود.
 
وی با بیان اینکه با خواندن اشعار حیدری زادی باید اذعان داشت وی گنجینه ای نهفته در استان ایلام بوده است، افزود: جغرافیای اشعارش گسترده و قرابت و نزدیکی معنا داری با اشعار نامداران شعر ایران دارد.

** امام جمعه ایلام: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری انقلابی عمل کرد
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری انقلابی عمل کرد و صلاحیت کسانی که با ولایت فقیه و جایگاه رهبری ضدیت و زاویه داشتند را تایید نکرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به اهمیت و جایگاه انتخابات در کشور اظهار کرد: مقوله انتخابات در ایران اسلامی از اهمیت والای برخوردار است و به طور قطع جایگاه عزتمندانه و اقتدار نظام با این رویداد مهم رقم می خورد.
 
وی با تشکر از شورای نگهبان در رد صلاحیت نامزدهایی که با ولایت فقیه و جایگاه رهبری ضدیت داشت، افزود: شورای نگهبان با قاطعیت کامل در این خصوص انقلابی عمل کرد و این کار، جای تقدیر دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار