مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز :
در حال حاضر هزينه‌هاي توليد داخلي با وجود تسهيلات با سودهاي كلان و سايرهزينه‌ها سنگين است و اگر بتوانيم به تكنولوژي‌هاي روز مجهز شويم و توليد با كيفيت و ارزان قيمت و قابل رقابت با بازارهاي جهاني را عرضه کنیم بخشی از مشکل بیکاری در جامعه حل می شود.
کد خبر: ۴۱۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ 22 April 2017
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش تابناک البرز؛ اسماعیل خليلي در اولین نشست با مدیران کاریابی‌های غیر دولتی استان در سال جدید، اظهار کرد: تاكيد مقام معظم رهبري در نامگذاري امسال و سال گذشته به نام اقتصاد مقاومتي و توليد و اشتغال نشان‌دهنده اهميت موضوع در حل معضل بيكاري و اشتغال در کشوراست.
 
وي با اشاره به اینکه گره زدن اشتغال به تولید درست نیست، افزود: از آنجايي ‌كه بخش صنعت و توليد كشور در حال حركت به سوي استفاده از دستگاه‌ها با تكنولوژي جديد مي‌باشد نياز به نيروي انساني در خط توليد برخلاف روش‌هاي سنتي گذشته در صنعت كاهش یافته است.
 
خليلي ادامه داد: به همين دلیل باید اشتغالزایی به سمت بخش خدمات هدايت شود؛ زيرا بخش خدمات با كمترين سرمايه بيشترين اشتغال را ايجاد می‌کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: با اجراي طرح‌هاي اشتغالزايي جديد مانند آموزش‌های فني و حرفه‌اي سفارش‌پذیر و مخاطب‌محور با همكاري اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي و فني وحرفه‌اي وكاريابي‌هاي استان بايد به سمت اشتغالزايي در بخش خدمات و سرمايه‌محور كردن توليد و نيز استفاده از تكنولوژي‌هاي برتر پيش برويم؛ چون در غير اين صورت در حل معضل بيكاري به نتيجه نخواهيم رسيد.
 
وي تصريح كرد: در حال حاضر هزينه‌هاي توليد داخلي با وجود تسهيلات با سودهاي كلان و سايرهزينه‌ها سنگين است و اگر بتوانيم به تكنولوژي‌هاي روز مجهز شويم و توليد با كيفيت و ارزان قيمت و قابل رقابت با بازارهاي جهاني را عرضه کنیم بخشی از مشکل بیکاری در جامعه حل می شود.
 
خلیلی گفت: علاوه بر این برای تحقق هدف مذکور باید نگرش مصرف توليدات داخلي در مردم را تغيير و فرهنگ مصرف کالای ایرانی را ترویج دهیم تا کمتر شاهد ورود کالای قاچاق به کشور باشیم.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره به خدمات ارزنده دولت در بخش توليد و اشتغال با توجه به بهبود فضاي سرمايه‌گذاري خارجي در كشور افزود : با ايجاد فضاي مناسب وامنيت سرمايه‌گذاري در كشور و حضور سرمايه‌گذاران خارجي با سرمايه ارزان قيمت مي‌توان از اين ظرفيت در جهت بهبود توليد و اصلاح اقتصاد بهره برد.
خلیلی در ادامه در خصوص فعاليت كاريابي‌هاي استان اظهار کرد: خوشبختانه كاريابي‌هاي استان در اجراي واگذاري امور غير حاكميتي بيمه بيكاري و الكترونيكي كردن اين فرآيند در استان كه براي اولين بار در كشور انجام گرفته موفق عمل كرده‌اند.
 
وي نقش كاريابي‌ها درهدايت كارجويان به اشتغال را مهم عنوان کرده و گفت: با توجه به اينكه بسياري از كارجويان فارغ التحصيل دانشگاهي بدون مهارت هستند، كاريابي‌ها باید با راهنمايي صحيح كارجويان و نيز معرفي آنان براي آموزش‌هاي مهارتي شغلي زمينه اشتغال آنان را بر اساس نياز بازار كار فراهم آورند.
 
این مسئول همچنين بر گستره كردن فضاي تعاملي مراكز مشاوره شغلي وكاريابي‌ها با واحدهاي توليدي استان و نيز استفاده كاريابي‌ها از تكنولوژي‌هاي جديد مانند سايت‌هاي اينترنتي ، ظرفيت فضاي مجازي درجهت تبليغات صحيح و حرفه‌اي براي آشنايي كارجويان با رشته هاي شغلي مورد نياز در استان تاكيد نمود.
 
خليلي ضرورت مشتري مداري، تكريم كارجويان در كاريابي‌ها، ارتقا كيفيت و سرعت‌بخشي خدمات و نيز اجراي قوانين و ضوابط قانوني ابلاغي در خصوص مقرري‌بگيران بيمه بیكاري و نيز اشتغالزايي در كاريابي‌ها براي مراجعه‌كنندگان را با اهمیت خواند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار