سرپرست مرکز بهداشت فردیس
پایگاه های سلامت برای افرادی که به مراکز درمانی دسترسی ندارند و در حاشیه شهر ها زندگی می کنند، ایجاد شده است.
کد خبر: ۴۱۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ 22 April 2017
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش تابناک البرز؛ معصومه جودکی، سرپرست مرکز بهداشت فردیس در حاشیه برنامه هفته سلامت که ظهر شنبه در هنرستان کار و دانش شهید غلامحسینی شهرستان فردیس برگزار شد، گفت:نرمال کشوری بیماری دیابت ۷ درصد است و در استان البرز ۸ درصد می باشد.

وی ادامه داد: نرمال بیماری دیابت در البرزبه دلایلی مانند مهاجرت، کم تحرکی، حاشیه نشینی و غیره به ۸ درصد رسیده است.

جودکی با اعلام اینکه برای افراد بالای ۳۰ سال غربالگری انجام می شود، گفت: پایگاه های سلامت برای افرادی که به مراکز درمانی دسترسی ندارند و در حاشیه شهر ها زندگی می کنند، ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه خدمات رسانی پایگاه های سلامت افزایش یافته است، عنوان کرد: تا پیش از این تنها به کودکان زیر ۶ سال و مادران باردار خدمات ارائه می شد اما اکنون علاوه بر آن تمام افراد مراقبت های میانسالی شامل دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی عروقی و پوکی استخوان و غیره تحت پوشش قرار می گیرند.

جودکی با بیان اینکه در شهرستان فردیس برای هر ۱۲ هزار و پانصد نفر یک پایگاه سلامت ایجاد شده است، تاکید کرد: ۴۲ پایگاه در این شهرستان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه های سلامت تحت نظر یک پایگاه جامع سلامت هستند که در آن پزشک، روانشناس، کارشناس تغذیه، کارشناس بهداشت محیط و پرستار اشتغال دارند و در موارد ضروری به صورت رایگان خدمات درمانی ارائه می دهند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان فردیسگفت: افراد پس از معاینه کارتی دریافت می کنند که نشان دهنده وضعیت آنها است.

وی ادامه داد: کارت سبز نشان دهنده  سلامت است که به فرد گفته میشود سال بعد در همین روز مراجعه کند برای معاینه دوباره و کارت های قرمز، زرد و نارنجی نیز به تدریج نشان می دهد چه اقداماتی باید انجام شود.

جودکی با بیان اینکه در بررسی های انجام شده برخی افراد دچار مشکلات کمبود کلسیم هستند، خاطر نشان کرد: داروهای مورد نیاز مانند ویتامین دی به صورت رایگان در این پایگاه ها ارائه می شود.

 محمدجواد کولیوند در جلسه فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز که عصر پنجشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به لزوم ارزیابی عملکرد دستگاه ها، افزود: مدیرانی که سال گذشته عملکرد مطلوبی در ستاد اقتصاد مقاومتی داشتند باید مورد تقدیر قرار گیرند.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که این استان به لحاظ اشتغال و تولید به جایگاه شایسته ای برسد که بر این اساس انتظار می رود سایر دستگاه های استان نیز در روند اقدامات خود با توجه به اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال تسریع کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار