دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان:
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از صدور سند ۳۵۲ هکتار از اراضی ملی تصرف شده در استان به نام دولت خبر داد و گفت: برای سه میلیون هکتار از اراضی ملی استان سند کاداکستر صادر شد.
کد خبر: ۴۱۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰ 22 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، حیدر آسیابی بعدازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دادگستری کل استان سمنان از فعالیت شورای حفاظت از اراضی ملی در استان خبر داد و بیان داشت: حفظ حقوق در اراضی و منابع طبیعی از مهمترین اهداف این شورا است.

حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان

وی از فعالیت این شورا با ریاست، رئیس دادگستری و دبیری دادستان مرکز استان سمنان خبر داد و افزود:خوشبختانه در سال گذشته توانستیم با پیگیری های مکرر در این شورا ۳۵۲هکتار از اراضی تصرف شده ملی را پس گرفته و به نام دولت سند صادر کنیم که در این پرونده میزان جرائم حکم صادر شده به نفع دولت دو میلیاردو ۶۳۸میلیون ریال بود.

۷۹ هکتار از اراضی مهدیشهر رفع تصرف شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از نتیجه یک پرونده مهم در مهدیشهر در این شورا خبر داد و گفت: یک فرد با استفاده از خلع های قانونی موفق به اخذ سند رسمیت مالکیت نسبت به ۷۹ هکتار از اراضی این شهرستان شده بود که در سال ۹۵ این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

آسیابی افزود: با همکاری و تلاش و پیگیری اداره کل منابع طبیعی و اداره ثبت استان سمنان توانستیم اقدامات قانونی را انجام داده و با ابطال سندقبلی یک سند جدید به نام دولت صادر کنیم که خوشبختانه این پرونده با حکم قضایی انجام نشد بلکه با پیگیری شورا به نتیجه رسید.

وی تصریح کرد: در پیگیری پرونده اراضی تصرف شده مهدیشهر توانستیم ۷۲۷ هکتار از زمین های مجاور این قطعه را هم به نام دولت به ثبت برسانیم.

برای ۳ میلیون هکتار از اراضی ملی استان سند کاداکستر صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان همچنین از اخذ موفقیت دو میلیون هکتار در سال ۹۴ و یک میلیون هکتار در سال ۹۵ در زمینه سند کاداکستر خبر داد و گفت: خوشبختانه از ۹ میلیون هکتار اراضی استان موفق به اخذسند کاداکستر برای سه میلیون هکتار از اراضی ملی استان در مدت دو سال شدیم.

آسیابی با تاکید بر اینکه حفاظت از اراضی ملی بسیار مهم است، گفت: در آخرین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی در سال گذشته مصوباتی برای پیگیری تجهیزات بیل مکانیکی، حفر چاه و تخریب داشتیم که این موارد بایستی با نظارت پلیس آگاهی انجام شود و همچنین افزایش گشت زنی های یگان های حفاظت نسبت به اراضی ملی در ایام نوروز هم مورد بحث قرار گرفت.

وی از انجام کشیک ویژه برای جلوگیری از تعرض به اراضی ملی در نوروز سال ۹۶خبر داد و با اشاره به این مطلب که درختچه های تاغ دارای خاصیت بیابان زدایی هستند و در حفظ فرسایش خاک نقش بسیار موثری را ایفاء می کنند، اظهار داشت: در این زمینه هم مصوبه هایی را در شورای حفاظت از اراضی ملی استان داشتیم.

جریمه۱۵۰ میلیون تومان برایپرونده قطع تاغزارها

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان از پیگیری پرونده قطع تاغزارها در سال گذشته خبر داد و گفت: با پیگیری های انجام شده در شورا موفق به بازداشت فردی که تاغزارها را قطع کرده بود شدیم و این فرد محکوم به جریمه نقدی به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان شد.

آسیابیاز برگزاری جلسات متعدد برای ایام نوروز امسال در زمینه های بررسی نقاط حادثه خیز استان، ایجاد رویه دائم در پرداخت های بیمه ای، کشیک نوروزی و رسیدگی به تصادفات جاده ای و ... نیز خبر داد.

وی همچنین در تشریح اقدامات صورت گرفته در شورای حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان سمنان با تاکید بر اینکه هیچ کارخانه ای در استان با دستور قضایی تعطیل نشده و هیچ سرمایه گذار و صاحب صنعتی بازداشت نشده است، گفت: این شورا با ابلاغ رئیس قوه قضائیه برای حمایت از بخش صنعت و سرمایه گذاران تشکیل شد که در سطح استان، ریاست آن بر عهده رئیس کل دادگستری استان سمنان و دبیری دادستان مرکز استان است.

جلوگیری از حذف فرصت های شغلی از جمله اهداف شورای حمایت قضایی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در ادامه گفت: رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل بازرسی استان، مدیر کل ثبت اسناد استان در کنار اعضای مدعو، اعضای این شورا را تشکیل می دهند.

آسیابی با برشمردن اهداف شورای حمایت قضایی از سرمایه گذاران استان اظهار کرد: حمایت از واحدهای تولیدی، جلوگیری از حذف فرصت های شغلی و تعطیلی واحدهای تولید، جلوگیری از ورشکستگی صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی، ایجاد اعتماد، امنیت و رونق فضای کسب و کار در استان و جلوگیری از هدر رفت سرمایه انسانی و کاهش جمعیت کیفری در این قشر از اهداف شورای حمایت قضایی است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵، این شورا در هرماه یک جلسه تشکیل داد، ابراز کرد: در ۱۲ جلسه ای که در طول سال تشکیل شد، ۵۰ مصوبه به تصویب شورا رسید که عمده مشکلات مطرح شده، به مشکلات بانکی و مالیاتی، ثبت اسناد، تعزیرات حکومتی، پرداخت حق بیمه و بدهی آب، برق و گاز مربوط می شود و با پیگیری وحمایت شورا، اغلب این مسائل به خوبی حل و فصل شد.

رویکرد مثبت دستگاه قضاییدر رسیدگی به مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به رویکرد مثبت شورای حمایت قضایی استان در رسیدگی به مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی خاطرنشان کرد: به گفته بسیاری از فعالان اقتصادی استان، اگر این شورا مشکلاتشان را حل نمی کرد بسیاری از کارخانه ها ورشکست می شدند و در سفر رئیس مجلس به شهر سمنان نیز، آقای لاریجانی در پایان جلسه شورای اداری از این رویکرد تقدیر کرد.

آسیابی تصریح کرد: ما به دنبال بازداشت و قلع و قمع سرمایه گذاران و واحدهای صنعتی نیستیم بلکه سرمایه گذاران به ما پناه می آورند و مسائل و مشکلاتشان را مطرح می کنند و شورا هم در اسرع وقت به آن رسیدگی می کند و در واقع تاکنون مسئله ای در شورا مطرح نشده است که بدون پاسخ مانده باشد که غالبا هدف مدنظر سرمایه گذار یا صاحبان صنایع با نظر کمیته های کارشناسی تامین شده است.

وی ضمن تشریح عملکرد شورای حمایت قضایی سمنان و جدیت اعضای این کمیته در حل مشکلات سرمایه گذاران گفت: با توجه به صنعتی بودن این استان، توجه جدی و پیگیری مستمر این شورا در سال های اخیر، موجب شده تا اعتماد سرمایه گذاران جلب شود و اکنون شاهد افزایش درخواست ها به این شورا هستیم که دستگاه قضایی از این جهت جایگاه خوبی نسبت به سایر استان ها دارد.

در جنگ اقتصادی به سر می بریم

دبیر شورای حمایت قضایی از سرمایه گذاران استان سمنان با تاکید بر اینکه در حال حاضر در جنگ اقتصادی به سر می بریم، اظهار کرد: فعالان اقتصادی، رزمندگان جبهه اقتصادی هستند و نیاز به حمایت دارند، در جنگ اقتصادی قوه قضایی خود را مکلف به حمایت می داند.

آسیابی با اشاره به یکی از اقدامات این شورا در حمایت از یک شرکت دانش بنیان و رفع مشکلات آن گفت: این شرکت یک مشکل مالیاتی داشت که بعداز حل و فصل آن با ارائه تقدیرنامه ای به شورای حمایت قضایی اظهار کردند که در نتیجه این حمایت، موفق به جذب و استخدام ۱۰۰ نفر شدند و همین موضوع برای ما قوت قلب است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تلخ ترین اتفاق در حوزه قضایی استان سمنان اظهار کرد: از نظر بنده تلخ ترین پرونده سال ۱۳۹۵، حادثه ریلی سمنان بود که متاسفانه ۴۸ نفر از هموطنان آذری جان خود را از دست دادند و به نوعی مهم ترین پرونده سال گذشته نیز همین پرونده بود.

حادثه ریلی سمنانتلخ ترین پرونده همراه با بهترین خاطره

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنانهمچنین با اشاره به آخرین وضعیت این پرونده نیز گفت: پس از رسیدگی های مقدماتی این پرونده توسط دادستانی سمنان و گزارش نهایی سازمان بازرسی کل کشور، نسبت به برخی مقامات کشوری اعلام جرم صورت گرفت و طبق قانون، صلاحیت رسیدگی به پرونده مقامات کشوری در اختیار دادسرای پایتخت است، بنابراین ضمن صدور قرار عدم صلاحیت دادسرای سمنان برای رسیدگی به این پرونده و ادامه بررسی ها به دادستانی تهران ارسال شد.

آسیابی با بیان اینکه بهترین خاطره قضایی در سال ۹۵ نیز به حادثه ریلی و مهمان نوازی مردم سمنان نسبت به حادثه دیدگان مربوط می شود، اذعان کرد: طی ملاقاتی که با بستگان مصدومان و حادثه دیدگان داشتم، بسیاری از آن ها از مهمان نوازی مردم سمنان رضایت داشتند و اقدامات درمانی بسیار خوبی که نسبت به مصدومان صورت گرفت نیز موجب رضایت حادثه دیدگان و در نتیجه کاهش آلام و دردهای مصدومان بود.

وی همچنین آرزوی قضایی خود برای سال ۹۶ را این‌چنین توصیف کرد: کاهش وقوع جرم و مراجعات مردم و در نتیجه افزایش سلامت و عدالت اجتماعی از آرزوهای بنده برای سال آینده است که البته مشارکت مردم و همه مسئولین را می طلبد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار