رييس پليس فتاي اصفهان:
فردي كه با راه اندازي وب سايتي تحت عنوان همسريابي اقدام به كلاهبرداري از كاربران كرده و با سرقت اطلاعات بانكي به صورت غيرمجاز از حساب آنان برداشت می‌کرد توسط پليس فتا استان اصفهان شناسائي و دستگير شد.
کد خبر: ۴۱۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 23 April 2017
تابناک اصفهان: به نقل از روابط عمومي فرماندهي انتظامي استان اصفهان، رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان با اعلام اين خبر اظهار كرد: كارشناسان اين پليس در پي رصد و پايش فضاي مجازي از فعاليت وب سايتي با عنوان همسريابي متوجه وجود صفحه جعلي بانك در اين سايت شدند كه فرد كلاهبردار به وسيله آن اطلاعات بانكي كاربران را سرقت كرده و سپس به صورت غير مجاز از حساب آن‌ها برداشت كرد.

سرهنگ سيدمصطفي مرتضوي تصريح كرد: پس از محرز شدن اين كلاهبرداري موضوع دستگيري گرداننده اين وب سايت در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت و پس از انجام اقدامات تخصصي مشخص شد كه گرداننده اصلي سايت در خارج از استان است كه ماموران با هماهنگي مقام قضائي به محل سكونت وي رفته و او را در عمليات غافلگيرانه دستگير كردند.

وي با بيان اينكه متهم توانسته بود در مدت كوتاهي از حساب بانكي طعمه‌های خود بالغ بر 80 ميليون ريال برداشت كند، گفت: در اين خصوص تا كنون شش نفر شاكي در اين پرونده شناسائي شدند.

رييس پليس فتاي استان اصفهان با اشاره به خطرات و آسیب‌های سایت‌های همسريابي براي كاربران گفت: هيچ كدام از سایت‌های همسريابي داراي مجوز نيستند و فعاليت آن‌ها غير قانوني است. در صورتي كه كساني اقدام به راه اندازي چنين سایت‌های در فضاي مجازي كنند پليس فتا با گردانندگان آن‌ها برابر قانون مبارزه با جرائم رایانه‌ای برخورد خواهد كرد.

سرهنگ مرتضوي خاطر نشان كرد: فضاي مجازي محيطي سالم براي انتخاب همسر آينده نيست و كاربران اينگونه سایت‌ها در معرض آسیب‌هایی همچون افشاي اطلاعات خصوصي، سرقت اطلاعات بانكي از طريق درگاه‌های پرداخت الكترونيك جعلي و ايجاد مزاحمت‌های بعدي توسط ساير كاربران هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار