در ادامه‌ی گسترش فعالیت‌ها، دقیقاً 50 سال پیش مرسدس بنز پیست تست مشهور خود در اشتوتگارت را افتتاح کرد. این پیست نزدیک یکی از مهم‌ترین تأسیسات ساخت خودرو در دنیاست. پس از سه سال بحث و بررسی روسای کمپانی، ساخت پیست یک سال قبل از افتتاح آن آغاز شد.
کد خبر: ۴۱۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 27 April 2017

به گزارش تابناک : در این پیست تست سطوح مختلفی در نظر گرفته شده بود که از آن جمله می‌توان به بازالت آبی، سیمان، آسفالت لغزنده و سنگفرش‌های بزرگ اشاره کرد. همچنین یک سیستم آب‌پاش یکپارچه باعث ایجاد سطوح خیس و مرطوب برای تست دقیق‌تر خودروها می‌شد.


اما در همان موقع نیز مرسدس همانند زمان حال سبد محصولات بسیار گسترده‌ای داشت، از سدان های معمولی و استیشن‌ها و کامیون‌ها گرفته تا یونیماگ ها، خودروهای اسپورت، اتوبوس‌ها و خودروهای مسابقه‌ای.


اندکی پس از آماده‌سازی اولین بخش پیست، مشخص شد که نیازهای بیشتری برای خودروهای سواری و تجاری وجود دارد. مهندسان مکانی را برای تست‌های سرعت بالا، استقامتی و تست‌های جاده‌های ناهموار و همچنین پیست تستی برای خودروهای تجاری می‌خواستند. به همین خاطر پیست یاد شده برای پوشش این نیازها گسترش یافت.

مرسدس بنز می‌گوید طول کلی بخش‌های این پیست تست 15460 متر بوده که 3018 متر آن شامل بخش تست‌های سرعت بالاست. از نظر تئوری می‌توان در بخش شیب تند به حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت رسید اما این سرعت برای انسان طاقت‌فرسا و دشوار خواهد بود.


جالب آنکه در تست‌های طولانی‌مدت و در بخش شیب‌دار راننده می‌توانست بدون قرار دادن دست‌ها روی فرمان به سرعت 150 کیلومتر در ساعت برسد. همان‌گونه که مرسدس توضیح می‌دهد در این لحظه دیگر نیروهای جانبی برای تحت تأثیر قرار دادن لاستیک‌ها وجود نداشته و خودرو بدون هیچ‌گونه فرمان دادن می‌تواند در پیست حرکت کند.


این پیست در طول نیم قرن گذشته بی‌وقفه تکامل یافته تا با شرایط و خودروهای جدید تطبیق یابد. برای مثال، پیست مرسدس در حال حاضر دارای بخش جاده‌ای آسفالت مخصوص صدای پایین برای اندازه‌گیری صدای خودروهاست.



منبع : پدال

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار