رئیس سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران از کامل‌تر شدن واسپاری نمایشگاه کتاب به بخش خصوصی در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب خبر داد.
کد خبر: ۴۱۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 29 April 2017

به گزارش تابناک : نشست خبری سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد و رئیس نمایشگاه کتاب، امیر مسعود شهرام‌نیا قائم مقام و داوود موسایی مدیر کمیته ناشران بین‌المللی، اسماعیلی معاون اجرایی، حسن پور مدیرکمیته ناشران داخلی و امیرزاده سخنگوی شورای سیاستگذاری سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب آغاز شد.

صالحی، رئیس سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران در ابتدای این نشست در سخنانی گفت: من به پیشینه فعالیت‌ها در سه دوره گذشته اشاره خواهم کرد که در چند رویکرد دسته‌بندی می‌شود. رویکرد اول، تفویض این پروژه ملی از لحاظ تصدی‌گری به بخش خصوصی یعنی نهاد صنفی نشر است؛ مسیری که امسال شاهد کامل‌تر شدن آن هستیم از نقطه‌های کوچکتری چون حضور نمایندگان صنف در شورای سیاست‌گذاری آغاز شد و تا تصدی سه کمیته ادامه یافت. امسال نیز شورای تشکل‌های نشر دو تشکل فراگیر را به عنوان نهاد صنفی مجری نمایشگاه معرفی کرد.

وی با اشاره به رویکرد دوم از تقویت وجه بین‌المللی نمایشگاه نام برد و گفت: اتفاقاتی در این زمینه رخ داد که از آن جمله می‌توان به میهمان ویژه اشاره کرد که از افغانستان آغاز شد و با عمان و روسیه ادامه پیدا کرد و امسال به ایتالیا رسیده است. ما برای سال‌های آینده نیز میهمان ویژه خواهیم داشت. موضوع دوم میهمان ویژه شدن ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی است. تقویت حضور ناشران خارجی، شهر میهمان، بورسیه نمایشگاه از دیگر وجوه این تقویت است.



منبع : باشگاه خبرنگاران پویا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار