رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در تولید گندم، گوشت قرمز، مرغ، شیر و لبنیات، خشکبار و غیره جزو ۵ استان برتر کشور هستیم.
کد خبر: ۴۱۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 30 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، مجتبی مزروعی در مراسم اختتامیه جشنواره غذا و سلامتی با‌ محوریت شیلات و ارتقاء فرهنگ مصرف آبزیان که در محل مجمتع غدیر جهاد کشاورزی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های گذشته به‌ویژه در چهار سال اخیر رشد خوبی در حوزه کشاورزی در دو سطح استانی و ملی داشته‌ایم و امروز توان رقابت ‌با برترین‌های دنیا در این حوزه را داریم.
وی افزود: در ایران اهمیت ویژه‌ای در بحث ارزش غذایی قائل هستیم و تفاوت تولیدات بخش کشاورزی با سایر بخش‌ها که از توانمندی‌های فراوانی هم برخوردار است قابل مقایسه نیست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه در سطح استان به لحاظ کمی و کیفی این حوزه را ارتقاء داده‌ایم، خاطرنشان کرد: در تولید گندم، گوشت قرمز، مرغ، شیر و لبنیات، خشکبار و غیره جزو ۵ استان برتر کشور هستیم.
مزروعی تصریح کرد: با وجود خشکسالی‌هایی که داریم شاهد کسب افتخار‌آفرینی‌های زیادی توسط کشاورزان و دامداران خراسان رضوی در سطوح ملی و بین‌المللی هستیم.
وی تاکید: در ۱۰ ساله گذشته شاهد بی‌مهری‌های زیادی به بخش کشاورزی بودیم و در دولت تدبیر و امید توانستیم احیاگر این بخش در حوزه‌های مختلف باشیم و یکی از دلایل افزایش تولید گندم توجه ویژه به تولید داخلی و عدم وابستگی به خارجی‌ها بود و این برنامه در سایر حوزه‌ها هم لحاظ شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه خودمان از عملکرد خودمان راضی نیستیم، گفت: این عدم رضایت بابت‌ آن بوده که منابع مالی مورد نیاز تزریق نشد و اگر این منبع به‌صورت کامل تزریق شود شاهد تاثیرپذیری مثبتی در بخش کشاورزی خواهیم بود.
مزروعی گفت: مدیریت خوبی در حوزه روستایی نداشتیم و امروز روستایی ما مصرف کننده محصول درجه ۳ شهری است و نتیجه آن جوانانی هستند که توان کار در مزرعه را ندارند و باید بیش از پیش به موضوع روستا و روستائیان اهمیت دهیم تا شاهد تولید بیش از پیش محصولات کشاورزی و دامداری توسط روستائیان باشیم.
وی افزود: عدم رسیدگی به مشکلات روستاییان مشکلات حاشیه‌نشینی را ایجاد کرد و باید در مهاجرت معکوس از شهر به روستا تلاش کنیم و در بحث بهره‌وری بیشتر و بهتر از آب برنامه ویژه‌ای را در رابطه با ۶۷۰۰ قنات موجود در خراسان رضوی داریم تا بحران آبی را در حوزه کشاورزی شاهد نباشیم و در کنار آن نظاره‌گر رونق اقتصادی در این حوزه باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در رابطه با برنامه‌های این مجموعه در بحث شعار سال، بیان کرد: برنامه ویژه‌ای در بحث تولید_اشتغال داریم، چیزی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و بخش اعظمی از این برنامه‌ها در حوزه شیلات و آبزیان خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار