مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ساخت مدرسه انرژی اتمی با ظرفیت ۵۰۰ دانشجو و فاز دوم مرکز درمانی فرهنگیان در مهرگان از مهمترین برنامه های در دست اجراست.
کد خبر: ۴۱۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 30 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، سالار قاسمی در آستانه هفته معلم در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل اداره آموزش و پرورش قزوین برگزار شد اظهارداشت: اگر آموزش و پرورش توسعه پیدا کند می توان به توسعه پایدار رسید و با حرکت در مسیر سند تحول بنیادین به ارتقاء علمی دست یافت.
 
مدیرکل آموزش و پرورش تصریح کرد: رسانه های گروهی در اطلاع رسانی در خصوص برنامه های آموزشی نقش مهمی دارند و امیدواریم با تداوم همکاریها بتوانیم به اهداف پیش بینی شده برسیم.

وی اضافه کرد: در هفته معلم که از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت تعیین شده برنامه های متنوعی تدارک دیده شده که تجلیل از ۲۱ معلم نمونه استانی، ۲۵۴ معلم نمونه منطقه ای و یک معلم کشوری از آن جمله است.

قاسمی اظهارداشت: حضور در گلزار شهدا و تجدید میثاق با گلگون کفنان انقلاب اسلامی، تجلیل از پیش کسوتان، تقدیر از ۴۵۰ معلم پیش کسوت متولد سال ۱۳۳۰، تجلیل از فرزندان شهدای فرهنگی، مراسم پیاده روی با حضور خانواده فرهنگیان، در هفته معلم امسال در استان قزوین اجرا می شود.

وی گفت: یکی از برنامه های مهم در سال جاری تگریم از مفاخر فرهنگی استان با مشارکت مدارس غیردولتی است که این افراد بیش از نیم قرن در خدمت آموزش و پرورش و عرصه فرهنگ استان بوده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآورشد: جلسه شورای آموزش و پرورش، سخنرانی دمدیران در قبل از خطبه های نماز جمعه، برپایی نمایشگاه پژوهش در فرهنگ اقئام، از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت، نواختن زنگ سپاس در مدارس، از برنامه های این هفته است.

مدرسه انرژی اتمی در قزوین راه اندازی می شود

وی یادآورشد: با حمایت استاندار محترم وهمکاری رئیس سازمان انرژی اتمی کشور خوشبختانه سومین مدرسه انرژی اتمی کشور پس ازتهران و مشهد بزودی درشهر قزوین راه اندازی می شود که گام ارزشمندی در تربیت جوانان استان در این رشته مهم است.

قاسمی اظهارداشت: با اختصاص قطعه زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع در منطقه پونک قزوین بستر راه اندازی این مدرسه در قزوین فراهم شده است.

وی بیان کرد: این مدرسه با ۱۵ کلاس ظرفیت پذیرش ۴۰۰ تا ۵۰۰ دانش آموز را خواهد داشت و امیدواریم عملیات اجرایی آن بزودی آغاز شود.

راه اندازی فاز دوم مرکز درمانی فرهنگیان

قاسمی افزایش خدمات رفاهی معلمان و فرهنگیان را از دیگر برنامه های سال جاری دانست و گفت:بااختصاص ۳۰۰ میلیون تومان فاز دوم مرکز درمانی فرهنگیان در ناحیه شهری مهرگان راه اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد:این مرکزبا مشارکت دکتر ذاکری از خیرین استان ساخته می شود که می تواند خدمات درمانی مناسبی به ساکنان مسکن مهر نیز ارائه کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: توسعه مراکز رفاهی فرهنگیان، با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان، افتتاح سالن اجتماعات آموزش و پرورش با ظرفیت ۳۰۰ نفر، راه اندازی بوستان گلها از برنامه های هفته معلم در قزوین است.

وی اضافه کرد:باهمکاری بنیادخیریه البرز درهفته معلم از ۱۵۰ دانش آموز نخبه استان در مراسمی تجلیل خواهد شد.

مطالبات فرهنگیان پرداخت می شود

قاسمی اظهارداشت: مطالبات و معوقات فرهنگیان استان در سه ماه آینده پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴ هزار میلیارد تومان مطالبات بازنشستگان فرهنگی در سراسر کشور است که شامل اضافه کار، هزینه آزمونها، مطالبات و معوقات بازنشستگان و معلمان حق التدریس خواهد بود.

قاسمی بیان کرد:درسال گذشته ۵۰۰ نفر از فرهنگیان بازنشسته شدند و امسال هم همین تعدادبه افتخار بازنشستگی نائل می شوند.

ارتقاء رتبه مسابقات علمی و قرآنی

وی گفت: ارتقاء رتبه مسابقات مختلف از دیگر موفقیت های انجام شده در حوزه تعلیم و تربیت است که در این راستا رتبه کنکور از ۱۵ به رده ۱۱ و از نظر نمره کنکوری به رتبه نهم رسیده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: از نظر پرورشی در مسابقات قرآن و عترت از رتبه هفدهم به دهم رسیده ایم، رده مسابقات فرهنگی و هنری به تک رقمی، مسابقات بین المللی قرآن و ارتقاء رتبه پرسش مهر به رده ششم از دیگر موفقیت های کسب شده است.

قاسمی اظهارداشت: در سه سال گذشته ۱۷۰۰ نفر جذب نیرو داشتیم و راه اندازی آزمایشگاه نانو، تکمیل ۱۴۰ واحد آموزشی در استان، راه اندازی ۷ پژوهش سرای دانش آموزی و افتتاح موزه فرهنگ و آموزش از کارهای انجام شده است.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان مصوبات سفر به آموزش و پرورش

وی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به حوزه آموزش و پرورش اختصاص یافته است که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان آن عملیاتی شده است و مابقی در حال انعقاد تفاهم نامه هستیم.

دراین جلسه درابتکاری جدید با دعوت از خانواده معصومه حمیدی قاری ممتاز بین المللی از این دانش آموز شاخص استان تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار