تئاتر دکلره با چهارصندلی،چهارهنرور، قتل های زنجیره ای
کارگردان دکلره گفت: تئاتر دکلره اجرای نمایش مستند اجتماعی با تکیه بر حساس ترین داستانهای واقعی و ملتهب جامعه است
کد خبر: ۴۱۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 02 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، سیدحسام محمدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه  افزود : اجرای نمایش «دکلره» به نویسندگی مهدی کوشکی از دهم اردیبهشت ماه در پردیس تئاتر مستقل مشهد آغاز شده و تا 25 این ماه ادامه دارد .
وی درباره اجرای این تئاتر گفت:  تئاتر دکلره روزی یک نوبت اجرا می‌شود و زمان اجرای این اثر هنری 70 دقیقه است، این تئاتراثری با محوریت مطرح کردن پرونده‌های اجتماعی در ژانری اجتماعی است.
محمدی گفت: این اثر در گذشته و در سال‌های 91 و 93 در تهران و مشهد کار شده و اکنون برای سومین بار در کشور و دومین بار در مشهد اجرا می‌شود
کارگردان تئاتر افزود: این اثر هنری یک مستند اجتماعی با موضوع پرونده‌های جنایی است. سیدحسام محمدی، پرستش سلطانی، زینب مشلعدار آستانه و نجمه کلالی بازیگران، منصوره داوری‌نژاد مدیر تولید، امیر یزدفاضلی مدیر صحنه، سیروس سعیدیان مجری طرح، پونه کیان‌تاج طراح پوستر و فهیمه نبوی‌نژاد مدیر روابط‌عمومی این هنری هستند.
وی خاطرنشان کرد: هزینه بلیت تماشای این هنری 15 هزار تومان است و اگر به‌صورت اینترتی از طریق سایت مشهد گیشه خریداری شود با تخفیف 20 درصدی و به قیمت 12 هزار تومان به‌فروش می‌رسد.
محمدی با بیان اینکه تاکنون استقبال خوبی از این تئاترشده است،افزود:در صورت درخواست مردمی این زمان تمدید خواهد شد و به دلیل اینکه یکی از شخصیت‌های اصلی تئاتر روان‌پریشی دارد و کارهایش روی این گروه از مخاطبان تاثیر منفی می‌گذارد، ضمن اینکه تئاتر ما در دقایق آخر بار عاطفی زیادی دارد و تماشاگر منقلب می‌شود، احتمالا نقطه اوج تئاتر
را تلطیف تر کنیم.
کارشناس ارشد کارگردانی تئاتردرباره قصه این تئاترخاطرنشان کرد:دکلره تئاتری در ژانر مستند اجتماعی است ،که در مورد خانواده‌ای که پدر، دختر و همسر همراه با مقتول، فضای اتفاق افتاده را در قالب بازجویی بازگو می‌کنند 
محمدی درباره برنامه بعدی اجرای تئاتر خود گفت: اجرای تئاتر چشم‌های بسته از خواب با موضوع اجتماعی و خانوادگی به ‌نویسندگی محمد چرم‌شیر و با حضور عادل توکلی‌نسب، مهسا قدیری و مهسا ستوده ‌نژاد برنامه بعدی است که از بیستم اردیبهشت ماه به مدت 15 روز در همین سالن نمایش اجرا خواهد شد.
وی گفت:کاراکترهای تئاتر دکلره برگرفته از چند پرونده جنایی مانند خفاش شب است و تاکیید ما در این نمایش بیشتر براساس بداهه گویی است و بر دیالوگ استواراست ، درحالیکه تئاتر چشم‌های بسته از خواب ،با متن و دکور متفاوت فلز، موسیقی و نور  و فضای وهمناک مبتنی بر فرم است.
کارگردان تئاتر چشم‌های بسته از خواب خاطرنشان کرد: این تئاتر برارائه راهکار به تماشاچی درباره مسائل اجتماعی و سردی  و فاصله روابط خانوادگی  آدمها تاکیید دارد و در واقع تئاتر تربیتی است.
درحاشیه:
محمدی درباره توضیحی که روی پوستر تئاتر دکلره نوشته شده بود که" تماشای این تئاتر برای افراد زیر 14 سال،بیماران قلبی و روانی و بانوان باردار،توصیه نمی شود" گفت:  به دلیل دیالوگ نقطه اوج داستان که در واقع گره گشایی قصه است،روی این جمله تاکیید داریم و رسالت اجتماعی ما حکم می کند که  این موضوع را به تماشاچیان اعلام کنیم.
وی درقسمت دیگری از صحبتهایش،مجوز اجرا گرفتن این تئاتر را از اتفاقات و شانس های خوب تئاتر مشهد عنوان کرد و گفت: این تئاتر در جشنواره خوانش گری مشهد توسط خانمی اجرا شد و سپس مجوز اجرای صحنه ای گرفت .
محمدی درباره اسم تئاتر به نام دکلره گفت: دکلره دعوت کردن به فکر کردن است،جامعه ای که دکلره می شود، مانند بازیگر خانم نقش آرایشگردر تئاتر،درواقع همه چیز را بی رنگ می کند و ریشه ها را حتی به رنگ سفید درمیاورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار