رئیس گمرک ایران:
رئیس گمرک ایران گفت: در طول سال۹۵، استرداد گمرکی و سود بازرگانی مواد اولیه به کار رفته شده در کالاهای صادراتی نزدیک ۸۰۰میلیارد ریال بود که نشان از رشد۱۰۰درصدی دارد.
کد خبر: ۴۲۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳ 09 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، مسعود کرباسیان ظهر سه شنبه درحاشیه افتتاح گمرک شاهرود در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه بابیان اینکه سامانه گمرکی توانست اثر بخشی در زمینه صادرات، واردات و ترانزیت را به خوبی داشته باشد، تاکید کرد: در سال۹۵، استرداد گمرکی و سود بازرگانی مواد اولیه ۸۰۰میلیارد ریال بود که به نسبت سال ۹۴ که حدود ۴۰۰میلیارد ریال بود، ۱۰۰درصد رشد داشت همچنین این رقم به نسبت سال ۹۲ نیز حدود ۲۰۰درصد رشد را نشان می دهد.

ساختمان گمرک ایران

وی افزود: با اقدام خوب مجلس که اجازه داد ازمنابع درآمدی به صادرات کمک کنیم اثر بخش بسیاری در این حوزه داشت چراکه اگر کسی مواد اولیه اش را وارد کند زمان صادرات کالا حقوقی که از او اخذ شده بود به ویباز گردانده می شد تا به نوعی تشویق شود.

رئیس گمرک ایران گفت: ورود موقت مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیازکالاهای صادراتی در سال قبل رشد بسیار زیادی داشت که باعث شد همیشه تراز تجاری کشور که غلبه صادرات بر واردات است ادامه دار باشد،در ماه فروردین ۳۰۰میلیون دلار اضافه صادرات بر واردات استمرار داشته و این نشان می دهد می توانیم خود را از درآمد نفتجدا کنیم و درآمد نفت می تواند برای ثروت ملی و کارهای اساسی به کار گرفته شود.

کرباسیان بخش دیگری از سخنان خود را به شاهرود اختصاص داد و با بیان اینکه یکی از مزیت های خوب این شهرستان قوی بودن جنبه صادرات و تولید بر واردات است، ابراز داشت: معتقدیم سرویس ارزیابی ویژه صادرات مستقر در شاهرود باید تبدیل به اداره شود اما تا این نهال به رشدو بالندگی برسد نیازمند اخذ مجوزهای بی شماری است ولی در حال حاضر فعالیتی غیر از یک اداره کل نخواهد داشت و محدودیتیبرای آن قائل نیستیم.

وی افزود: زمانی در یک منطقه جنبه صادرات بر واردات می تواند اثر بخش باشد که با سامانه ایجاد شده افراد بتوانند صادرات را از راه دور انجام دهند که باید گفت در این دفتر کارشناسی محصولات و تولیدات ارزیابی آن ها در گمرک شاهرود انجام و بار برای صادرات آماده می شود.

رئیس گمرگ ایران همچنین گفت: در آینده تصمیم گرفته شده فرودگاه بین المللیشاهرود فعال شود تا بتواند در زمینهصادرات و مسافران هم بتواند خدمت رسانی کند،امکانات زیر ساخت آن فراهم شده در زمینه واردات مورد نیاز در شاهرود وشهرهای متصلبه آندر آیندهنزدیک بنا به درخواست می تواند فعال شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار