فرماندار ابرکوه گفت: برای جلوگیری از بحران آبی دربخش کشاورزی ، خاموشی چاههای کشاورزی ابرکوه دریک دوره پنج ساله تداوم خواهد داشت .
کد خبر: ۴۲۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 10 May 2017
سید نبی رسولی روز چهارشنبه درحاشیه نشست شورای حفاظت منابع آب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح خاموشی 648 حلقه چاه کشاورزی شهرستان ابرکوه امسال از 30 روز به 45 روز و در دو نوبت اجرا می شود.
وی بابیان اینکه تمام چاههای منطقه چاگیر ابرکوه به سیستم کنترل هوشمند مجهز شده افزود: برای مدیریت در برداشت آب از تعداد 648 حلقه چاه کشاورزی در این شهرستان 90 درصد آن به سیستم کنترل هوشمندمجهز شده است.
فرماندار و رییس شورای حفاظت آب شهرستان ابرکوه خاطرنشان کرد: با اجرای طرح خاموشی چاههای کشاورزی درسال گذشته و نصب سیستم کنترل هوشمند بر روی چاههای کشاورزی برداشت آب از پنج هزار و 500 لیتر در ثانیه به 4هزار لیتر در ثانیه رسیده است.
رسولی ادامه داد: هنوز هم برای برای کاهش برداشت آب کشاورزی در ابرکوه جای کار دارد و با ادامه اجرای طرح آبیاری نوین و کاشت محصولات کم آبخواه این موضوع بهترین راهکار برای مدیریت برداشت آب است.
نماینده عالی دولت در ابرکوه با بیان اینکه تاکنون سه هزار هکتار از باغات و اراضی شهرستان ابرکوه به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است تصریح کرد: اجرای یکهزار هکتار از باغات و اراضی به سیستم آبیاری تحت فشار ، توسعه کاشت محصولات گلخانه ای ، زعفران و پسته در سال زراعی جاری برای استفاده بهینه از آب کشاورزی در دستور کار مسئولان جهادکشاورزی ابرکوه است.
فرماندار ابرکوه اضافه کرد: در اجرای طرح خاموشی چاههای کشاورزی و مصوبات شورای حفاظت آب سال گذشته بیش از 12 میلیون مترمکعب آب در دشتهای این شهرستان صرفه جویی شد.
وی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 140 میلیون مترمکعب از منابع آب زیر زمینی دشت ابرکوه پمپاژ که بیش از 96 درصد آن در بخش کشاورزی استفاده می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار