رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «واکنش یک مرجع تقلید به اظهارات اخیر روحانی»، «کنایه سنگین علی دایی به یکی از کاندیداها»، «اعتراض عضو هیأت اجرایی انتخابات به عملکرد صدا و سیما»، « عارف در دیدار نمایندگان با روحانی چه گفت؟» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۲۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶ 10 May 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

واکنش یک مرجع تقلید به اظهارات اخیر روحانی

آیت‌الله نوری همدانی در حاشیه درس خارج فقه خود گفت: در 38 سال یک نظام با این دستاوردها به وجود آمده است اینکه کسی بگوید طی 38 سال کارتان زندان و اعدام بوده دردآور و سنگین است زیرا کل نظام، انقلاب و دستاوردهای انقلاب را نفی می‌کند و زیر سؤال می‌برد. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

شهرهای موشکی ضامن شهرک های صنعتی هستند

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه در مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) که امروز با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد، در سخنانی با اشاره به پیروزی‌های پی در پی جبهه انقلاب اسلامی در مقابل نظام سلطه، راهبرد کنونی دشمن علیه ملت را «فشار اقتصادی» دانست. سرلشکر جعفری گفت: امروز مردم ما خرسندند که شهرهای موشکی پشتوانه و ضامن امنیت شهرک‌های صنعتی در کشور است. فرمانده سپاه تأکید کرد: سپاه خود را موظف می‌داند پناهگاه و تکیه‌گاه محرومان و مستضعفان باشد و معتقدیم زدودن فقر و محرومیت از جامعه، همچون نشانه گرفتن حیفا و تل‌آویو، یک هدف اصلی و اساسی است.

 

ذوالنور پای خانم برادر رئیس‌جمهور را هم به رقابت انتخاباتی کشاند

مجتبی ذوالنوری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (20 اردیبهشت‌ماه 96) مجلس، گفت: آقای رئیس‌جمهور! چرا باید خانم برادر شما در منزل یک رمال دستگیر شود و وقتی از حساب این رمال سوال می‌شود که ۱۰ میلیارد تومان در حساب شما چه می‌کند، می‌گوید از طریق همسر فلان کس به من داده شده است. دست به این پول نزنید. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

آخوندی هم به فراخوان زنگنه پیوست

باید مشخص باشد خودمان و بستگان درجه اول‌مان یعنی همسر، فرزندان، خواهران و برادران‌مان چه داریم، چه کار انجام می‌دهیم و کجا زندگی می‌کنیم". این بخشی از صحبت هایی است که محمد باقر قالیباف شهردار تهران و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده و دیگر نامزدها و کابینه هایشان را به شفاف سازی وضعیت مالی شان دعوت کرده است. به دنبال این اتفاق نخستین واکنش رسمی از سوی دولت را بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت نشان داد. او خطاب به شهرداری تهران گفت: پیشنهاد من به آقای قالیباف این است که اموالمان را باهم معاوضه کنیم. یعنی هرچه من و خوانواده داریم به اسم آقای قالیباف بزنیم و هرچه آقای قالیباف و خانواده شان دارند به اسم من بکنند. به فاصله چند ساعت پس از اظهارات زنگنه، این بار نوبت به عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی رسیده تا همین پیشنهاد را مطرح کند. این وزیر اقتصادی دولت روحانی نیز اعلام آمادگی کرده دارایی های خود و نزدیکانش را با دارایی های قالیباف و خانواده اش معاوضه کند.

 

روایت مطهری از نقش احمدی نژاد در فتنه

مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که نگرانی برای انتخابات دارد یا خیر تاکید کرد: بر روال برگزاری انتخابات نگرانی وجود ندارد و قطعا شرایط این انتخابات با سال ۸۸ متفاوت است و دلیل این موضوع این است که آقای احمدی نژاد در این انتخابات حاضر نیست، چون ایشان یک موجود خاصی بود و سلسله جنبان فتنه در آن زمان حضور وی بود.

 

کنایه سنگین علی دایی به یکی از کاندیداها

علی دایی در گفت‌وگو با روزنامه گل در پاسخ به پرسش «یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری جامعه را به جامعه 4درصدی و 96درصدی تقسیم کرده است. واقعا اختلاف طبقاتی در مملکت ما 4درصدی و 96درصدی است؟» گفت: قبول ندارم. کسانی این حرف‌ها را می‌زنند که خودشان جزو همان جامعه 4درصدی هستند. این چه حرف‌هایی است که می‌زنند؟! اگر این‌طور است همه این کاندیداها جزو همان جامعه 4درصدی هستند و باید باشند. نمی‌دانم چرا فکر می‌کنیم رییس‌جمهور باید از قشر پایین جامعه به این جایگاه برسد. رییس‌دولت باید به درد مملکت بخورد. مگر دولت قبل را یادمان رفته است. در آن دوران فقط پسرفت داشتیم و باید برای عقب‌ماندگی‌هایی که آن دولت به بار آورد خیلی کار کنیم تا جبران بشود. باز هم می‌گویم تا سیستم بانکی ما درست نشود وضعیت اقتصادی به همین منوال خواهد بود.

 

ماجرای تی شرت‌های انتخاباتی علیه دولت

حجت‌الاسلام محمود علوی گفت: همکاران ما مطلع شدند که چندهزار تی‌شرت تولید شده است که چهار نمونه‌اش توسط وزارت اطلاعات کشف و ضبط شده است شعارهایی چون «خداحافظ دولت حرف»، «چهار سال رکود و بیکاری» و نیز یک نمونه هم به زبان انگلیسی نوشته است که من به روحانی رأی نمی‌هم. برنامه این بوده است که این تی‌شرت‌ها را به افرادی بدهند و آنان این تی‌شرت‌ها را مناطق شمالی تهران بپوشند و بعد هم با هماهنگی خودشان تعدادی دیگر از افراد جوان را به عنوان موافق کاندیدایی که در این تی‌شرت‌ها علیه او موضع گرفته شده بود وارد عمل کنند تا با کسانی که این تی‌شرت‌ها را پوشیده بودند برخورد کنند و آن را تحت عنوان برخورد موافقان دولت با مخالفان دولت با فیلم گرفتن و تصویربرداری از صحنه‌های درگیری در فضای مجازی منتشر کنند. آنان می‌خواستند از این عملیات روانی برای انتخابات و اهداف سیاسی استفاده کنند. الف این خبر را منتشر کرد.

 

اعتراض عضو هیأت اجرایی انتخابات به عملکرد صدا و سیما

تاجگردون، عضو هیأت اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری گفت: مجموع عملکرد صدا و سیما در ایام تبلیغات انتخاباتی رفتار مناسبی را نشان نمی دهد. این موضوع در جلسه هیأت اجرایی هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اخیرا نیز برنامه طنزی پخش شد که تماما نقد دولت فعلی و وزرا بود. صدا و سیما باید رویکرد یکسانی نسبت به همه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد. اکثریت اعضای هیات اجرایی انتخابات نسبت به عملکرد صدا و سیما ابراز نگرانی کرده‌اند، اگرچه قانون در این زمینه قدری ابهام دارد و انتظار برخورد مناسب در کوتاه مدت را نداریم. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

علت دومین شکایت روحانی از رئیسی

دومین شکایت حجت‌الاسلام حسن روحانی از حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ارسال شد. این شکایت با موضوع نسبت خلاف واقع سید ابراهیم رییسی به حسن روحانی در مورد برداشته شدن یک باره تحریم‌ها بعد از برجام صورت گرفته است. ستاد روحانی معتقدند که رئیس جمهور تنها به برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای اشاره داشته است. شایان ذکر است، پیش از این نیز حسن روحانی شکایت خود را از حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اظهارات وی در مورد به یغما رفتن صندوق ذخیره فرهنگیان ارائه کرده بود. تی وی پلاس این خبر را منتشر کرد.

 

استیضاح دانش آشتیانی بار دیگر در مجلس کلید خورد

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: به دلیل دوشغله بودن وزیر آموزش و پرورش و حضور او در شرکت خصوصی واردات کالا، بحث استیضاح دانش آشتیانی مطرح و به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تحویل داده شد. دانا این خبر را منتشر کرد.

 

احمدی نژاد هم به کمیته بررسی تبلیغات انتخابات شکایت کرد

به گزارش دولت بهار، علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه ای دولت های نهم و دهم امروز چهارشنبه فهرست دیگری از اتهامات متعدد نسبت داده شده از سوی برخی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را به کمیته بررسی تبلیغات انتخابات تسلیم کرد. اولین فهرست از اتهامات مطرح شده در جریان تبلیغات انتخاباتی برخی نامزدها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه گذشته به احسان قاضی زاده سخنگوی کمیته بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تسلیم شده بود. جوانفکر امروز پس از ارائه مستندات خود به کمیته مزبور ، در این زمینه به خبرنگاران گفت که اتهامات منسوبه از سوی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ، مصادیق مجرمانه محسوب می شود و ما خواستار وقت قانونی و در شکل مشابه برای پاسخگویی هستیم. وی تاکید کرد که پاسخگویی به اتهامات بی پایه و اساس علیه دولت قبل و تلاش در جهت پیشگیری از ترویج بی اخلاقی و از بین رفتن ارزش های انسانی در جامعه یک مطالبه عمومی است. افترا ، اشاعه اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، دادن اطلاعات غلط به افکار عمومی، توهین و فریب کاری از جمله موارد مجرمانه ای است که به گفته جوانفکر روشنگری و ابهام زدایی از افکار عمومی را ضروری ساخته است.

 

واکنش جهانگیری به درخواست اعلام لیست اموال به مردم

اسحاق جهانگیری در پاسخ به اینکه آیا تاکنون لیست اموالش را اعلام کرده است گفت: من تا کنون شش مرتبه اموالم را به قوه قضاییه اعلام کردم، اما اموالم را به مردم اعلام نمی‌کنم.جهانگیری در پاسخ به پرسش خبرنگار که آیا در اموالتان را در مناظره اعلام می کنید گفت:نه خیراموال من 6 بار به قوه قضاییه اعلام شد. اگر شما (خبرنگاران) اموالت را به مردم ارائه کردی من هم ارائه می کنم. هرکسی در زندگی خودش چیزی دارد. هرکس کاندیدا شد بیاید جار بزند مردم من این چیزها را دارم؟ چه تأثیری دارد مردم بدانند خانه من 200 متر است یا 300 متر است. اما قوه قضائیه فرق میکند بررسی می کند در طول خدمت و دوران مسئولیت آیا افزایش غیرمعمولی و غیرطبیعی داشته است یا خیر و جلوگیری کند. مردم چی کار می توانند بکنند؟ جز اینکه یک فریب جدید است.

 

وزیرآموزش و پرورش: کارهای دخترم ربطی به من ندارد

وزیر آموزش و پرورش گفت: کارهای دخترم ربطی به من ندارد، اما موضوع را از او پرسیدم که او گفت این سخنان کذب است.فخرالدین دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت، با اشاره به حضور خود در جلسه روز گذشته کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، گفت: برخی در رابطه با دو شغله بودن من مطالبی را مطرح کردند که از این روی، دیروز در کمیسیون اصل نود حاضر شدم و مدارکی را ارائه کردم که نشان می‌داد به هیچ عنوان از روزی که وزیر شدم، دو شغله نبوده‌ام.

 

صداوسیما از ایلنا شکایت کرد

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از خبرگزاری کار ایران شکایت کرد. صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از خبرگزاری کار ایران«ایلنا» به اتهام نشر اکاذیب به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرده است. خبرگزاری ایلنا در گفت‌وگو با کارشناسان رسانه از نحوه انعکاس اخبار توسط صداوسیما در رابطه با عملکرد دولت انتقاد کرده بود که این امر موجب شکایت رسانه ملی از این خبرگزاری شده است.

 

تکذیب امضا نکردن میثاق‌نامه اصلاح‌طلبان توسط محسن هاشمی

عضو هیأت رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عدم امضاء میثاق نامه اصلاح‌طلبان توسط محسن هاشمی تکذیب کرد.ژاله فرامرزیان در خصوص برخی از شایعات مبنی بر عدم امضای میثاق‌نامه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان توسط محسن هاشمی گفت: هرکسی که در لیست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باشد میثاق‌نامه را امضاء کرده است. او ادامه داد: همه اعضای که فرم تقاضا برای حضور در لیست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را به ما داده‌اند در پایان آن فرم اعلام کردند که میثاق‌نامه را امضا می‌کنیم، هرچند هنوز برخی از آنها این میثاق‌نامه را امضا نکرده اند. این عضو هیأت رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان این که شرط بررسی فرم تقاضای افراد برای حضور در لیست اصلاح‌طلبان امضاء میثاق و فرم مذکور بوده است، اظهار داشت: عدم امضای میثاق‌نامه توسط آقای محسن هاشمی صحت ندارد.

 

عارف در دیدار نمایندگان با روحانی چه گفت؟

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات پیش رو امیدواریم شاهد خلق حماسه دیگر باشیم که تضمین کننده راه و آرمان‌های انقلاب باشد. محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در دیدار امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حجت‌الاسلام حسن روحانی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای دو وظیفه ملی و تخصصی خود ستاد نمایندگان حامی رئیس جمهور را تأسیس کردند و تلاش آنها برای حضور حداکثری مردم است. او با اشاره به نقش مردم و نگاه مثبتی که انقلاب و قانون اساسی به حضور مردم دارد، گفت: در انتخابات پیش رو امیدواریم شاهد خلق حماسه دیگر باشیم که تضمین کننده راه و آرمان های انقلاب باشد.رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه انگیزه دوم نمایندگان حامی دولت تلاش برای ارائه عملکرد دولت است، گفت: لازم است برای مردم تبیین شود که ادامه راه دولت ضروری است.عارف ادامه داد: نمایندگان تلاش دارند تا در حوزه‌های انتخابیه به بیان دستاوردهای دولت و ایجاد امید برای ادامه این راه بپردازند.رئیس فراکسیون امید گفت: امیدواریم در 29 اردیبهشت بار دیگر مسیر خرداد 92 ادامه یابد تا اهداف دولت و سیاست‌های برنامه ششم تحقق یابد.

 

جنجال فوتبالیست مشهور در اتوبان

چند هفته پیش یکی از ستاره های فوتبال ایران در اتوبان یادگارامام(ره) ماجرایی را تجربه کرد که پای او را به دادگاه باز کرد.داستان خیلی ساده شروع شد؛پیچیدن جلوی یکدیگر و زدن بوق های فراوان. روزنامه تماشاگران امروز نوشت: «مثل بچه‌های نوجوان در سنی که به قول معروف کله‌شان بوی قرمه‌سبزی می‌دهد! اما وقتی پای شهرت به میان می‌آید و یک جوان الگوی میلیون‌ها نفر است، انتظار این است که کمی سعه‌صدر داشته باشد و به دلیل جایگاه ویژه اجتماعی که از آن برخوردار است خیلی مسائل را رعایت کند.اما آقای فوتبالیست که نشان داده از دعوا و این طور چیزها نمی‌ترسد و در زمین هم سرش برای دعوا درد می‌کند، کنار زد تا حساب آقای راننده را برسد. دو طرف از ماشین پیاده شدند و در چشم به هم زدنی آقای فوتبالیست با پیشانی تو صورت جوانی گذاشت که با او کل‌کل کرده بود. در چند صدم ثانیه ناگهان خون صورت آن جوان را گرفت. دوستانش نقل می‌کنند: «اگر رفیقمان را از دستش نجات نمی‌دادیم معلوم نبود او می‌خواست چه بلایی سرش بیاورد.» اما این پایان کار نبود. آقای فوتبالیست نه تنها دماغ طرف را خرد کرد بلکه ناگهان یک شوکر رو کرد، چیزی که حمل آن خلاف قانون است و می‌تواند برای هر فردی زندان داشته باشد. فوتبالیست پس از زدن کله به صورت آن جوان، با شوکر هم به پهلوی او می‌زند! رفقای آن جوان سریعا با پلیس تماس می‌گیرند و چند دقیقه بعد پلیس از راه می‌رسد... .

در این مدت کوتاه فوتبالیست هم سریعا با رفقایش تماس می‌گیرد تا بیایند. یکی از رفقای او از راه می‌رسد و شوکر را به آن طرف اتوبان یادگار امام(ره) پرتاب می‌کند تا مبادا دست پلیس به آن برسد. رفقای جوانی که غش کرده، به پلیس می‌گویند با چشم‌شان دیده‌اند این بازیکن شوکر در آورده و به رفیق‌شان زده ولی او این مسئله را تکذیب می‌کرد و می‌گفت نمی‌داند از چه چیز حرف می‌زنند. بعد از حدود نیم ساعت، پلیس طرفین را به کلانتری می‌برد تا به پرونده رسیدگی شود. جوانی که بینی‌اش شکسته و از حال رفته، باید به بیمارستان منتقل شود. باید به پزشکی قانونی برود و وضعیتش به طور کامل مشخص شود. به موازات آن بازیکن معروف به بازداشتگاه کلانتری منتقل می‌شود.

 

گواهینامه رانندگی ایران در چند کشور اعتبار دارد؟

یکی از پرسش های ایرانیانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، این است که گواهینامه رانندگی ایران مورد پذیرش در دیگر کشورهاست یا نه؟ طبق آن‌چه اعلام شده در حال حاضر گواهینامه رانندگی ایران در ۸۵ کشور اعتبار دارد و اتباع ایرانی در سفر به این کشورها با داشتن گواهینامه ایران و سایر شرایط لازم می‌توانند گواهینامه کشور محل اقامت خود را دریافت کنند.در دولت قبل گواهینامه رانندگی معتبر در ایران در ۳۵ کشور مورد پذیرش بود که این میزان در دولت یازدهم به ۸۵ کشور افزایش پیدا کرده است.

 

کارت سوخت ماندنی شد

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 20 اردیبهشت) خانه ملت، استفاده از کارت هوشمند سوخت در جایگاه‌های عرضه بنزین و گازوئیل الزامی شد.

 

کنایه جالب قالیباف به روحانی

حمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز چهارشنبه (20 اردیبهشت ماه 96) در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی تهران با گروه‌های جهادی دیدار کرد. کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: من واقعا خودم ناراحتم از اینکه بگوییم رئیس جمهور محترم در مقابل مردم به صورت صریح اظهارات دروغ بیان کند. ما امروز نیازمند جهاد ضد دروغ هم هستیم. شما اگر مدافع آزادی بودید دستور نمی‌دادید سایت مربوط به سامانه ملی کار را فیلتر کنید. من متأسفم که این را بگویم شما سایت دیگری به عنوان کارورزی بالا می‌آورید این دزدی آشکار است. جناب آقای روحانی کمی تحمل خود را بالا ببرید ما مرتب از شما شنیدیم که گفتید ما نداریم، نمی‌شود و نمی‌توانیم ولی حداقل یک ماه تحمل کنید که ما می‌گوییم هم داریم هم می‌شود و هم می‌توانیم. ما امروز خیلی خوشحال هستیم کسانی که تا دیروز خودشان جزو تندروها بودند امروز مدافع آزادی شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار