حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت :معتقدم باید تحریم را یک فرصت بدانیم. کشور ما بجای اینکه در مقابل تحریم ها کوتاه بیاید باید خود را مقاوم بسازد. عرصه ای که می خواهند عرصه تهدید ایران کنند باید به دور از هر شعار به خودکفایی برسیم.
کد خبر: ۴۲۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 11 May 2017
به گزارش ایرنا ، رئیسی در گفت وگو با شبکه خبر افزود:در انتخابات گذشته برخی اعلام کردند که به لحاظ اقتصادی تحریم اثر گذاشته و خزانه خالی است و تحریم کنندگان این پیام را گرفتند. 
وی تصریح کرد: عرصه ای که می خواهند عرصه تهدید ایران کنند باید به دور از هر شعار به خودکفایی برسیم. در انتخابات گذشته برخی اعلام کردند که به لحاظ اقتصادی تحریم اثر گذاشته و خزانه خالی است و تحریم کنندگان این پیام را گرفتند. 
رئیسی درباره شعار آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند گفت: این روحیه را امام در ملت ما ایجاد کرد که این قدرت در میان ملت وجود دارد. سید حسن نصرالله اعلام کرد اینها (صهیونیست ها) تشکیلاتشان عنکبوتی بوده و این حقیقت است. اگر خود را متصل به خدا کنیم می دانیم که آنها به ملت ما کوچکترین ضربه را وارد نمی کنند. 
این نامزد انتخاباتی ادامه داد: شیطان بزرگ وقتی موفق است که احساس و اظهار ضعف کنیم. باید توانایی های ملی را تقویت کنیم .
رئیسی گفت: قرار بود که برجام بسیاری از تحریم ها را بردارد و قول و قرار این بود. رییس جمهور هم این را گفت اما این اتفاق نیفتاد. طرف ما نقض عهد کرده و در مقابل آنان باید با عزت و داقتدار عمل کنیم و باید در برابر تحریم ها مقاوم شویم.
'قرار بود که برجام بسیاری از تحریم ها را بردارد و قول و قرار این بود. رییس جمهور هم این را گفت اما این اتفاق نیفتاد. طرف ما نقض عهد کرده و در مقابل آنان باید با عزت و داقتدار عمل کنیم و باید در برابر تحریم ها مقاوم شویم.'
**تجربه مدیریتی 
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب و به برکت انقلاب اسلامی از 20 سالگی در دستگاه های اجرایی کشور مسوولیت داشتم و هرجا به جوانان اعتماد کردیم ضرر نکردیم.
شیوه من در این 30 سال مدیریت این بوده که اعضای خانواده من درس خوانده و تحصیل کرده و فعال در حوزه های مختلف هستند اما بنا ندارم از نزدیکان در دولت استفاده کنم. از مشورت اعضای خانواده بهره مند می شوم اما مدیریت را به آنان واگذار نخواهم کرد.
وی ادامه داد: هر عرصه ای که دست جوانان بوده عرصه خلاقیت بوده است. بنا داریم از جوانان کارامد در حوزه های مختلف بهره مند شویم. سامانه ارتباط با من ایجاد می شود در آستان قدس نیز همین کار رو کردیم. بانک ایده ها را در آستان قدس ایجاد کردیم.
رئیسی گفت:دیدگاه صاحبنظران و جوانان دغدغه مند را داریم و حضور جوانان گره گشا خواهد بود. 
وی افزود: ما دولت خود را دولت کار و کرامت اعلام کردیم. اول این که وزرا باید اهل کار و کارامدی باشند و کار خستگی ناپذیر برای مردم کنندو دوم این که برای بیکاران کشور کارآفرینی کرده و زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را رقم بزنند. 
وی ادامه داد: ممکن است فردی از نظر سیاسی خوشنام و شناخته شده باشد اما کارامد نباشد از آن استفاده نمی کنیم. دغدغه های همکار ما باید دغدغه مردم باشد و از مردم، با مردم ودر مردم باشند. 

** تعامل مجریه با دیگر قوا 
رئیسی در ادامه تاکید کرد: رییس جمهوری برابر قانون اساسی پس از رهبری مقام عالی کشور است اگر نگاه وی به قوای دیگر تعاملی نباشد کشور دچار مشکل می شود ما به استقلال قوا معتقدیم رییس جمهور باید قوه قضاییه و مقننه را در کنار خود ببیند .
وی یادآورشد: کار جمعی برای گره گشایی باید انجام شود و اگر نارسایی در یک بخش باشد رییس جمهوری باید در جلسات با روسای سه قوه تعامل کند و مردم شاهد دعوا در کشور نباشند. 
این نامزد انتخاباتی تاکید کرد: من معتقدم اختلاف با قوای دیگر باید در نشست های روسای سه قوه یا در شوراهای عالی در جلسات دیگر شوراها از جمله امنیت ملی، اداری، فضای مجازی و اقتصاد و عالی انقلاب فرهنگی حل شود. 
رئیسی ادامه داد: چرخ اقتصاد در کشور با دعواهای سیاسی به گردش نمی آید. امروز مردم دنبال رفع مشکل بیکاری هستند. مرکز پژوهش های مجلس اعلام می کند 6 میلیون و 600 هزار بیکار داریم. برای 12 درصد بیکار باید اشتغال ایجاد شود. امیدواریم فضای کشور فضای کسب و کار و اشتغال شود. 
وی درباره ترویج ارزش ها تصریح کرد: بعضی ها فکر می کنند انقلابیگری یعنی کار با عقلانیت همراه نباشد؛ انقلابیگری احساسی و سطحی نیست. انقلابیگری با نگاه به منافع آینده رقم می خورد. هم ما هم اعضای کابینه و هم مدیران بخش های مختلف می دانیم بدون مدیریت جهادی امکان گره گشایی نیست. فقط مدیریت انقلابی و جهادی می تواند کشور را از این شرایط خارج کند. 
این نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری یادآور شد: هرجا در کشور نواوری و خلاقیت بوده و گره گشایی شده آن استان و شهر مدیریت انقلابی داشته و هرجا درجا زدی مدیر نمیشه، امکانات نداریم وجود داشته است. مدیریت انقلابی یعنی می توانیم. می توانیم فقر را ریشه کن کرده و بیکاری را بزداییم.دستیابی به این موارد شعار نیست برای همه این ها با روحیه انقلابی برنامه داریم.
رئیسی تاکید کرد: رییس جمهوری با اختیارات درج شده در قانون اساسی می آید و باید رییس جمهوری از این اختیارات آگاهی داشته باشد. همکاری مردم در جهت فعال کردن بخش های مختلف اهمیت دارد. حضور مردم بسیار حضور اثر بخشی است و در این رابطه آنچه به عنوان یک رییس جمهوری می تواند به صورت محوری در آن موفقیت داشته باشد، برخورداری از خلاقیت و پیشبردن کشور به سمت اهداف سند چشم انداز و آرمان هایی است که ملت و رهبری بر آن پافشاری دارند. 
وی توضیح داد: انتقاد یک غنیمت است. من در بخش هایی در دوران مدیریتم در سازمان بازرسی ناظر را مچ گیر نمی دانستیم. ناظر را یک فرصت بدانیم. معتقدیم رسانه ها و فرهیختگان دانشگاه و صاحبنظران انتقادشان در راستای پیشرفت کشور است. 
این نامزد انتخاباتی تاکید کرد: اگر دولتی با نماینده مجلس و یا فلان روزنامه بخاطر بیان اشکال بخورد کند، فساد کشور را می گیرد.
رئیسی گفت: ما سازمان بازرسی درون آستان قدس داریم که 70 عضو دارد. علاوه بر این اعضا، پای حسابرسان را از بیرون به آستان باز کردم تا آنها نیز بررسی های لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: باید به توانایی های مردم نگاهی متفاوت داشته باشیم. در این 4 سال آنچه تمام فرصت های کشور را معطل گذاشت نگاه به بیرون بود. هیچوقت هیچ کشوری بدون نگاه به منافع خودشان در کشور ما گره گشایی نمی کند. 
این نامزد انتخاباتی یادآور شد: ما نگاهمان به دستان مردم کشور است. ما سرمایه های بسیاری در کشور داریم نگاهمان به درون کشور است. به عنوان یک طلبه می گویم که تعامل با همه دنیا با عزت و اقتدار باشد و برای گره گشایی نگاه به درون کشور داریم. 
رئیسی ادامه داد: اولویت ارتباط ما با همسایگان است و بازار صادرات کشور در کشورهای همسایه فراهم است. کشورهای منطقه، آمریکای لاتین، آسیای شرقی، اروپای شرقی در ارتباطات مورد توجه هستند. 
وی ادامه داد: ممکن است برخی کشورها را جهان بپندارند. در جنبش غیر متعهدها بسیاری کشورها با تمایل و علاقه به کالای ایرانی و ایران می نگرند. 
این نامزد انتخاباتی تاکید کرد: ارتباطات را تقویت می کنیم. در این دوران با همسایگان خوب ارتباط نداشتیم و با کشورهای دنیا و آمریکای لاتین ارتباط خواهیم داشت. وزارت خارجه باید در روابط خارجه نقش آفرین باشد و می تواند در اختیار اقتصاد باشد و روابط خارجی ایجاد کند. 
رئیسی با ادای احترام به شهدای حرم گفت: مدافعان حرم بجای سنگر زدن در تهران بسیار فرسنگ ها دورتر از تهران پایداری می کنند. ما حتما مقاومت را بر اساس قانون اساسی و در دیدگاه امام (ره) و رهبری حمایت می کنیم و از مسلمانان در ظلم حمایت خواهیم کرد. باید مظلومان عالم مورد حمایت ایران قرار گیرد.
وی ادامه داد : سید حسن نصرالله اعلام کرد اینها (صهیونیست ها) تشکیلاتشان عنکبوتی بوده و این حقیقت است. اگر خود را متصل به خدا کنیم می دانیم که آنها به ملت ما کوچکترین ضربه را وارد نمی کنند. 
این نامزد انتخاباتی ادامه داد: شیطان بزرگ وقتی موفق است که احساس و اظهار ضعف کنیم. باید توانایی های ملی را تقویت کنیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار