تهیه سهم‌خواهانه فهرست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر، موجب اعتراضات گسترده در محافل مختلف این جریان شده است.
کد خبر: ۴۲۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳ 13 May 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از کیهان، جواد امام از اعضای حزب منحله مشارکت در اعتراض به این ماجرا نوشت: در صورتی که نسبت به اصلاح لیست اقدامی صورت نگیرد موارد را به صورت مشروح و مستند به اطلاع عموم خواهم رساند.


ظرف دو روز گذشته به امید ترمیم و اصلاح لیست مذکور سکوت کردم اما اکنون که به نظر می‌رسد هیچ اقدام جدی برای ترمیم لیست و تامین نظر منتقدان صورت نمی‌گیرد وظیفه خود دانستم توضیحاتی را در خصوص لیست نامزدهای اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر به استحضار دوستان گروه برسانم.


وی می‌افزاید: متاسفانه عدم رعایت ضوابط و ملاک‌های مصوب از سوی بعضی از اعضای هیئت رئیسه شورا و عدم توجه به فرآیند طی شده توسط کمیته بررسی و ارزیابی(گروه 14 نفره کارشناسان) نهایتا به لیستی انجامیده است که اعتراضات بسیاری را برانگیخته است.


کمیته بررسی و ارزیابی بر اساس ضوابط مصوب از میان کاندیداهای موجود فهرستی را تهیه کرد و قرار بر این بود لیست نهایی بر اساس سهمیه گروه‌های تخصصی و ضوابط مذکور از میان نامزدهایی تهیه شود که امتیازات لازم را کسب کرده و نامشان در این فهرست اولیه آمده است.
اما متاسفانه نه تنها سهمیه‌بندی تخصص‌ها در لیست نهایی رعایت نشده بلکه افرادی به این لیست راه یافته‌اند که به دلیل فقدان تخصص لازم و عدم احراز امتیازات لازم نامشان اساسا در لیست اولیه وجود ندارد.
در فرآیند فوق همچنین در شرایط مساوی حق تقدم با افراد باسابقه تشکیلاتی و ایثارگر بود اما متاسفانه این افراد کاملا مورد بی‌مهری قرار گرفته و حقشان حتی در یک مورد هم رعایت نشده است!؟
به استثناء حزب اتحاد، کارگزاران، کار، ندا، همبستگی، معلمان و اعتماد ملی هیچ‌یک از احزاب دیگر نظیر حزب توسعه ملی، مجمع فرهنگیان، ایثارگران، تحکیم، مجاهدین انقلاب اسلامی سابق و... علیرغم دارا بودن کاندیداهای شناخته شده با دانش، تخصص و تجربه مرتبط و کسب امتیاز لازم در این مهندسی حذف شده‌اند.
متاسفانه بعضی از دوستان هیئت رئیسه نه رعایت حیثیت خودشان را کردند و نه اصلاحات و نه توجهی به افکار عمومی!!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار